Bas naar Nieuw Zeeland

Beste allemaal,

Mijn naam is Bas, 28 jaartjes oud, woonachtig te Nijmegen. Na in 2011 een 6 weken durende rondreis door het zuidwesten van de VS (incl. ‘uitstapje’ naar Yellowstone en Grand Teton) te hebben gemaakt, staat voor de periode januari/februari 2014 een vakantie naar Nieuw Zeeland op de planning. Ik wil een een rondreis per auto gaan maken en vooral veel wandelingen gaan maken (o.a. enkel van de Great Walks). Ondanks dat ik me in de Great Walks al aardig heb ingelezen staat alles verder nog in de kinderschoenen. Jullie hulp is dan ook van harte welkom.

Ik heb de Lannoo reisgids gekocht waarin een route staat uitgestippeld van Auckland naar Christchurg waarbij je praktisch het hele eiland aandoet. Welke bezienswaardigheden mag ik niet missen? Wat zijn absoluut aan te raden wandeltochten? Waar moet ik allemaal rekening mee houden? Jullie zien het, ik laat me graag even aan het handje nemen. :wink: Ik zit er aan te denken om eerst een stop van ongeveer een in Sydney te maken alvorens ik Nieuw Zeeland aandoe, dus van ervaringsdeskundigen hoor ik graag wat je in een week allemaal in en rond Sydney moet zien en of dit prijstechnisch goed te combineren qua vlucht. Ik ben benieuwd of dit forum net zo hulpzaam is als het allesamerika forum dat ik destijds voor mijn reis naar de VS heb gebruikt.

Hoi Bas

Welkom op wereldwijzer!

Heb je ons Nieuw-Zeeland forum al ontdekt? Daar kun je terecht met al je vragen over Nieuw-Zeeland.

Groetjes Thijs