Mijn naam is Bas, 31 jaar en ik ben vanaf 10 november voor 6 weken in NZ! Het voorlopige plan is om rond te trekken op zowel het Noorder als het Zuider Eiland. Het plan is om iig een weekje te gaan duiken, te gaan kayakken en wat tramps te gaan doen. De rest komt tzt wel!
Het lijkt me leuk om via dit forum met mensen in contact te komen die rond die tijd ook in NZ zijn om wellicht samen wat te ondernemen.
Ik vertrek 3 november voor 7 weken naar NZ. Inderdaad Noorder en Zuidereiland. Ben nu mijn route aan het uitstippelen en kijken wat ik precies wil gaan doen. Heb er heeeeel erg veel zin in. Hoor het wel als jij nog goede tips hebt
Ik ben ook in die tijd te vinden in Nieuw Zeeland. Ik vertrek ook op 3 november en begin op het Zuider eiland in Christchurch. Ik ben daar eerst bij kennissen en daarna reis ik in drie maanden het Zuidereiland en vervolgens het Noordereiland door. Ik ben nu ook mijn reis aan het organiseren en plannen, maar heb nog geen concrete acties.
Tips ben ik ook altijd voor en misschien komen we mekaar die tijd tegen voor bijvoorbeeld een gezellig bbqtje!
Ik vertrek op 21 november voor 4 weken; Noord- en Zuideiland.
Voor diverse tips, check mijn sites, waarvan hieronder de gegevens staan:
============
L.S.
Bijgaand de link naar de site van mij over Nieuw Zeeland, er staan bijna 400 foto’s (resolutie van 800x600 pixels) op met begeleidende tekst. Daarnaast is er een reisverslag per dag, routekaarten en vele links.
Je vindt de site op: [FONT=Times New Roman][FONT=‘Times New Roman’]http://groups.msn.com/JaapEnSonjaNZ
Je kunt zonder lid te worden van de groep alle foto’s van de site bekijken door er gewoon heen te gaan.
[/FONT][/FONT]
Als je wat lui bent aangelegd bezoek dan de foto’s en/of slideshows die je via een Webshots-site van mij kunt bekijken op: [FONT=Times New Roman][FONT=‘Times New Roman’]http://community.webshots.com/user/jaappostma hierop staan op dit moment 250 foto’s van een kwaliteit van 1600x1200 pixels.[/FONT][/FONT]
Het andere voordeel van deze site dat de foto’s hierop allemaal van de originele kwaliteit 1600x1200 zijn
en dat kon op de MSN-site niet gerealiseerd worden. Daarnaast zijn sinds kort nog wat korte video’s toegevoegd.
Inmiddels hebben meer dan 70.000 mensen de sites bezocht. Zelfs op dit moment kijken er dagelijks gemiddeld tussen de 70 en de 110 naar een van de pagina’s van de sites. Het zijn openbare sites, dus iedereen mag en kan hier vrij op kijken en je mag de gegevens van de sites dus probleemloos aan vrienden en bekenden doorgeven die belangstelling voor Nieuw Zeeland hebben.
Inmiddels heb ik geboekt voor 2008.
Ik ga nu alleen van 21-11-2008 t/m 20-12-2008.
Mijn voorlopige programma staat al gedeeltelijk op: http://groups.msn.com/JaapNZ2008
Hey Bas, Tamara en Stephanie! (de lijst wordt steeds langer…)
Ik ben vanaf 13 oktober ook in Nieuw Zeeland! Ik wil ongeveer 3 maanden rondtrekken en werken (weet nog niet wanneer ik wat wil gaan doen… ik weet dat ik eerst naar Wellington wil (vrienden bezoek) en daarna nog onbekend, in ieder geval Noorder en Zuidereiland!
Wie weet kunnen we wat afspreken!
Groetjes, Marit
P.S. Ik heb er ook over nagedacht om misschien een auto te kopen om het een en ander te bekijken en dan weer door te verkopen… Maar dat zal pas geregeld kunnen worden als ik daar ben!
Hoe gaan jullie de eilanden bekijken?
Hoi allemaal die op mijn oproep gereageerd hebben.
Mijn lijstje met mogelijke bestemmingen staat hieronder. Het concrete reisplan heb ik nog niet in the picture maar ik wil iig beide eilanden bezoeken. Vast staat dat ik vlieg op Aucland vv. Ik weet ook nog niet hoe ik me ga verplaatsen: auto huren of OV. Wel probeer ik zo low-budget mogelijk te overnachten in de hostels.
Voor verder zaken is het wellicht handig mij een persoonlijk bericht te sturen via deze site. Lijkt me in ieder geval leuk om bij gelijke interesse eventueel gezamenlijk wat te ondernemen.
Groetjes, Bas
Algemeen
• Boottocht Noordereiland – Zuidereiland moet je vastleggen, is mooie boottocht (Marlboro Sounds)+
Noordereiland
• Bay of Islands (diving, wrecks)
• Duiken op Poor Knights Island
• Rotorua: geisers, toeristisch park (Hot springs, vulcanic area, Tungario crossing (hele leuke 1-daagse tocht)
• Lake Tuapo (aardig)
• Wellington
• Goeie trein tussen Ackland en Wellington
• Wellington heeft mooi natuurmuseum (en ook museum met geschiedenis Mauoris)
• Cape Egmont
• White Islands
• Gebied ‘waar geen kip komt’ Urewera National Park
• Waitamo (Caves, Rabulous Caves, Book a day trip into cave system).
• Tongario
Zuidereiland
• Zuidereiland (is het ruige Nieuw-Zeeland)
• Abel Tasman National park (Kayak Meerdaagse) +
• Kaikoura Walvispotten +
• Christchurch (oud Engelse Stad) + Akaroa
• Arthurs Pass National Park
• Dunein (Penguins) / Mount Cook
• Quenstown is ‘Outdoor place to be’
• Milford Track (populair) (van te voren boeken)
• Rotelburae Track (van te voren boeken)
• Caples – Grenstone track (van te voren boeken) overnachten in hutten +
• Westkust (Flox Gletsjer en Frans Josep Gletsjer beiden met gids bewandelen +
• Doubful Sound (Kayak) +
• Pancake Rocks
• Routeburn Track
• Vis eten (Nelson)
• Kaikoura (Dolfijnen zwemmen)
Overig
• Autohuren (je ziet veel meer)
• Rugbywedstrijd kijken (Oblix National Rugbyteam)
Ik ben Sander (35 jaar) en ben van plan begin november richting Nieuw Zeeland te gaan. Helaas kan ik maar 4 weken, maar als er ergens een overlap is, sluit ik me graag (tijdelijk) aan. Optie autohuren klinkt in ieder geval erg goed en lijkt me vooral leuk als we met wat meer zouden zijn?
Ook die rugbywedstrijd lijkt me iets wat je niet mag missen. Moet je daar van te voren kaartjes voor regelen?