Bankrekening in Canada

Hallo allemaal,

Ik ga in het voorjaar een halfjaar stage lopen in Vancouver en ik heb er erg veel zin in. Nu ben ik een aantal zaken aan het regelen o.a. mijn bankzaken zodat ik in Canada in iedergeval geld op kan nemen. Nou is het zo dat elke keer geld opnemen (met pin en/of creditcard), overschrijven etc. in het buitenland extra kosten met zich meebrengt en dat vind ik zonde. Ik vroeg me af of het (met je paspoort en workpermit) mogelijk is om een tijdelijke bankrekening in Canada te openen. Hopelijk kan iemand me hier iets over vertellen alvast bedankt.

Gr Nanda

Volgens mij is een tijdelijke bankrekening niet mogelijk maar je kan wel gewoon een bankrekening openen. Volgens mij is een paspoort en een canadees adres voldoende. Hou er wel rekening mee dat het canadeze banksysteem nog wat achterloopt en je echt voor vanalles moet betalen; bijv. je betaalt per maand een bedrag voor het hebben van de rekenign als er minder dan bijv. $ 3000 opstaat. Of je mag maar 4 keer gratis pinnen.

mmm in dat geval zal het niet zoveel uitmaken en kan ik beter mijn nederlandse bankrekening houden maar bedankt voor het antwoord. Gr nanda

Hoi Rasta,

Kijk anders even op deze site

is van een grote Canadese Bank. Je moet dus inderdaad wel maandelijks wat betalen maar ik denk dat het altijd nog goedkoper is dan dat je voor je pinnen moet betalen…

Groetjes

Bedankt voor de link, is zeker een goede optie. Ik vraag me alleen af wat je naast je paspoort nog meer nodig heb om een account te openen.

Gr Nanda

Als je een Betaalpakket bij de Postbank (€29,95 per jaar) neemt betaal je niet de €1,82 pinkosten per keer maar 0,8% vh met je pinpas opgenomen bedrag.
Je krijgt er dan ook een creditcard bij (nooit contant geld opnemen met je creditcard, kost €4,50 per keer!)
Als je in een winkel betaalt met je creditcard kost dat je 1%.
Dit alles geldt buiten Europa.

Helaas geldt dit niet voor de Rabobank…
Als je bij de Postbank zit heb je dus geluk :slight_smile:

Helaas ik zit bij de rabobank :crybaby: Ik had ze net een mailtje gestuurd even afwachten wat ze terug sturen.

Volgens mij kun je wel gratis pinnen als je bij de Rabo zit, als je een RaboTotaalpakket hebt. Bij een studentenrekening moet je wel betalen.
Maar als je naar Canada gaat is een creditcard ook wel handig en ik dacht dat je daarvoor ook een Totaalpakket moest hebben.

Groet!

Ferdie

ik ook helaas bij de rabobank… je moet vanaf dit jaar wel betalen helaas voor elke pinopdracht…
Ik ga denk ik ook een creditcard aanvragen, maar volgens mij hoef je geen totaalpakket te hebben.

Groetjes

Hoi Elsemarijn,

Je moet eens hier kijken:
http://www.rabobank.nl/particulieren/producten/betalen/betaalrekeningen/rabo_totaalpakket
Met het totaalpakket met Rabo-creditcard ben je €2,50 (9,25 ipv 6,75)duurder per kwartaal uit, maar dan kun je wel goedkoper pinnen met je Europas (1% ipv €2,- + 1%).
Wat een gedoe, he…

dank je wel! is inderdaad nog wel een idee ja…
inderdaad een hoop gedoe ja, als je een jaar weg wil!!!

groetjes

Hallo allemaal,

Ik zit bij de rabobank (studentenpakket), en nu ook een creditcard. Toch denk ik er over een rekening te openen in Canada. Geld overmaken naar een andere rekening (bv je huur) is ontzettend duur. Daar betaal je per transactie ongeveer 20 à 25 euro voor. Bij de rabobank wisten ze me ook te vertellen dat je op weinig plaatsen kunt pinnen. Is ook niet handig

Groeten Maya

over 2 weekjes gaat mijn vliegtuig…

Ik denk dat het misschien toch goedkoper is om bijv. een studenttotaalpakket bij de rabobank te houden ipv een Canadese bankrekening erbij. Als je namelijk van je eigen Nederlandse rekening naar je eigen Canadese rekening wil overschrijven dan kost dat waarsc. ook aardig wat. Ik zit zelf bij de rabobank en heb dit op de site gevonden
Kosten bij pinnen in binnen- en buitenland
** in euro’s ****in vreemde **valuta

Betalen met uw Europas of creditcard gratis 1% koersopslag
Geld opnemen bij geldautomaat met uw Europas gratis € 2 + 1% koersopslag
Geld opnemen bij geldautomaat met uw creditcard € 4,50€ 4,50 + 1% koersopslag

Alleen geld opnemen met je creditcard bij geldautomaat is vrij duur maar dan moet je dat gewoon met je pinpas doen en dan maar wat grotere bedragen als normaal pinnen. Als je er een Canadese rekening bij neemt betaal je daarvoor (en ook voor pinnen etc) en ook nog eens voor de rekening in Nederland. Misschien dat dit een betere optie is.

Gr Nanda

Ik zie dat de tabel niet duidelijk is geplaatst dus bij deze de link
http://www.rabobank.nl/particulieren/producten/betalen/betaalrekeningen/rabo_studentenpakket

helaas is niet iedereen meer student…

Ik weet nog niet wat ik doe. Als ik mijn salaris laat storten op de canadese rekening, is dat gemakkelijker voor de werkgever, en goedkoper voor mij (geen 20,- transactiekosten). Als ik mijn huur moet betalen vanaf de Rabo, betaal ik daar weer transactiekosten overheen. Voordeel van overmaken is dat ik meteen ook een betalingsbewijs heb.

Pinnen met je Nederlandse pas kan niet op veel plaatsen, maar aan de ander kant, met je creditcard kun je overal betalen. Mijn bank adviseerde wel een creditcard te nemen, omdat één pas niet handig is. Anders heb je geen backup.

Ik heb net even gekeken op de website van de Canada Trust bank. Open a Chequing Account Online | Chequing Accounts | TD Canada Trust

Ik denk dat het in mijn geval goedkoper is een rekening er bij te nemen… maar het is wel weer een gedoe met 2 rekeningen… Wat doen jullie?

ik vind het ook erg lastig… ik denk dat ik wel een canadese rekening erbij ga nemen als ik ander werk heb. In eerste instantie dus niet. Wel ga ik nog een credit card aanvragen voor de noodgevallen zeg maar. Als jij op je bankpasje het teken van Maestro teken hebt staan kun je bijna overal pinnen…

Groetjes