(origineel bericht op be-more.nl)
Bangkok!
De paar dagen in Bangkok waren precies wat ik gehoopt had: een perfecte periode van overgang tussen Nederland en Cambodja. Want hoewel ik woensdag nog tot een half uur voor vertrek bezig was met schoolopdrachten afronden, email checken en inpaklijsten afwerken, lijkt dat nu al heel ver weg! De afgelopen twee dagen zijn gevuld geweest met massages, shoppen, slapen (14 uur!) en heerlijk eten.
De vlucht zelf was trouwens nog een hele beleving! Toen iedereen al voorbij security was kregen we te horen dat het vliegtuig stuk was. Via mijn “VIP” directe verbinding met het vliegtuig (mama!) kreeg ik te horen dat er drie uur later een vervangende vlucht zou komen, maar dat die een stuk kleiner was. Dat was wel even spannend dus, of ik wel mee zou kunnen! Gelukkig konden het zoontje van de purser en ik als állerlaatsten nog mee, op de stoelen met het mooiste uitzicht van het vliegtuig ;)Dus na een paar uur wachten op het vliegveld met Thijmen (zoontje van de purser), waren we klaar om te vertrekken, toen er een lichte paniek uitbrak omdat we hoorden dat er kinderen met roodvonk (een besmettelijke kinderziekte!) aan boord waren. De captain besloot hem toch mee te nemen en 3.5 uur na verwachte vertrektijd verlieten we uiteindelijk toch Amsterdam.
Eenmaal in Bangkok zijn we na een korte pitstop in het hotel direct vertrokken naar Khao San Road (de beroemde/beruchte backpackerstraat van Bangkok). Het is dé plek waar alle Westerlingen voor vertrek of net na terugkomst van rondreizen door Zuid-Oost Azië samenkomen. Het krioelt daar dus van de hippies, feestgangers en eigenlijk meer Europeanen dan iets anders. Ik doe dus haast een aan de traditie om daar, een paar dagen voor ik naar Kampot reis, langs te gaan. We hebben er gegeten(bananen pannenkoekjes met ei, zo zo zo lekker!) en een Thaise massage gehad (een beetje pijn lijden dus!) Het was al snel negen uur en toen we terug waren in het hotel viel ik binnen een paar minuten in slaap en werd de de volgende dag pas <a rel=“external” href=“x-apple-data-detectors://1”>om 12 uur</a> weer wakker! Vrijdag zijn we naar de BMK (een grote shopping mall) geweest, en hebben wat toeristische dingetjes gedaan. We hebben een verjaardagscadeautje gevonden voor Nathalie (ik zeg nog niet wat het is!) en met een taxi zijn we (na nog wat bananenpannekoekjes) naar het hotel gebracht, en hebben we om de hoek gegeten. Nu proberen we te slapen, maar dat gaat niet zo makkelijk met dat tijdsverschil! Dus dan maar een filmpje kijken, oma bellen en deze post schrijven ![]()
Het was super om de eerste paar dagen zo met mama te kunnen delen, zeker omdat we het de afgelopen weken allebei heel druk hebben gehad met andere dingen. Het voelt alsof ze me hier komt wegbrengen en dat geeft wel een fijn gevoel! Morgen, echter, vertrekt ze <a rel=“external” href=“x-apple-data-detectors://2”>om 10 uur</a> en sta ik er alleen voor! Ik ben van plan om een paar uur aan het zwembad te liggen en naar het vliegveld te vetrekken,dan gaat om 18.00 mijn vlucht naar Cambodja… en begint mijn reis naar Kampot!
PS. Dit is geschreven op mijn telefoon, dus sorry als er spellingsfouten zijn. De foto’s volgen zo snel ik een computer kan vinden! X