Wij vertrekken in juli voor de 2de keer richting Thailand voor 3 weken.
Nou is het dat wij vliegtickets+2 overnachtingen via bmair hebben geboekt
in het Twin T. Hotel.
Ik ben alvast een beetje met een planning bezig, dus vroeg mij af wat er op loopafstand allemaal te doen is van het Hotel?
We gaan waarschijnlijk Bangkok ook verkennen met de fiets.(Co van Kessel)
Ligt 't gunstig van bezienswaardigheden en winkels of niet…(loopafstand)
We blijven 2 of 3 dagen in Bangkok dus is niet zo heel lang maar wil de tijd wel nuttig besteden.
Ik hoop dat jullie ons een beetje kunnen helpen.:chin:
Ongeveer 10minuutjes van je hotel ligt het winkelcentum;Siam Paragon!Het is het grootste winkelcentrum van Thailand. Het is een winkelcentrum voor hip en rijk Bangkok. Je vindt hier voornamelijk luxe producten, merkkleding en auto’s. Daarnaast kun je er bioscopen, een food court en een theater vinden. Siam Paragon ligt aan Siam Square, nabij de skytrain halte Chidlom.
Ook heeft deze winkelcentum een schitterende grote auqarium,waar je onder door kan lopen.
Oppassen neem veel geld mee,want zo goedkoop is het nou ook niet.
Dacht dat het nabijgelegen CentralWorld nog iets groter is dan Paragon…
Paragon is wel de moeite waard om ff doorheen te lopen, maar ik vind het MBK leuker (en stukken betaalbaarder).
Met de taxi ben je zo bij de diverse bezienswaardigheden.
Fietstochten kan je ook doen bij Bangkokbiking.com, ABC of Follow Me Biking…ook allemaal Nederlanders…
Nou maar in Siam paragon heb je wel een hele grote aquarium,die echt de moeite waard is om bezocht te worden!
Dacht dat deze mall één van de grootste was in Thailand,had het ergens gelezen.
Oja een foto van deze aquarium!
Fietsen kan dus ook met genoeg andere aanbieders,waar ik niet van op de hoogte was.Die aquarium spreekt mij ook wel aan,wordt wel nieuwsgierig.
Krijg er alweer helemaal zin in!!
En genoeg vertier zo te horen, dan vermaken wij ons wel.
Nog andere dingen ‘‘die je gezien moet hebben’’ redelijk in de buurt?
Wij hebben een paar maal tegenover het hotel “op straat” gegeten.
Was prima en gezellig. Maar ik denk niet dat veel toeristen dit doen.
Toen wij in het Twin Towers waren zat er ook een reisbureautje van BM-air. Zij hebben voor ons een tour van 5 dagen met chauffeur in elkaar gezet. Was prima.
Van het BM-air reisbureautje zijn wij op de hoogte en zullen daar als wij er zijn misschien ook wel gebruik van maken als er iets is wat te gecompliceerd is om zelf te regelen,vb treintickets,taxi chauffeur wat jij al noemde,of andere transfers.Tours hebben ze ook, maar je kan daar veel zelf doen natuurlijk.
‘‘Op straat’’ eten hebben wij de vorige keer maar beperkt gedaan vanwege de risico’s die eraan kleven natuurlijk. Wie weet dit keer vaker…zolang het goed gaat en je niet ziek wordt doe je het waarschijnlijk steeds meer en meer.