In welke wijk kunnen we het beste zitten?

Hallo allemaal,

We komen er niet meer uit…

Voor onze huwelijksreis gaan we naar Thailand en zoals bijna iedereen starten we in Bangkok. We verblijven hier 2 nachten en aan het einde van de vakantie ook nog 2 dagen.

We zijn op zoek naar een toch wat luxer hotel van maximaal 50 euro per nacht (totaal dus 200 euries). We hebben geen idee in welke wijk we nu het beste kunnen zitten, alles sites zeggen weer wat anders! :crybaby:

Wie kan ons hierbij helpen??? Alvast bedankt!

Wesley & Jolanda

Hangt er helemaal van af wat jullie leuk vinden. Elke wijk heeft zijn voor en nadelen. Dus wat zoeken julie?

Uhm… Tja… Das een goeie!

We gaan in ieder geval een dag naar Tiger Temple, naar de drijvende markt en een dagje op safari.

We vinden drukte wel gezellig en ik wil in ieder geval wel ook lekker shoppen, haha! We hebben gezocht naar een wolkenkrabber voor het uitzicht, dit schijnt erg gaaf te zijn! Nog niet gevonden! Zo’n enorme zakenwijk of China Town is niet echt voor ons!

Hee Jolanda,

Dan wordt t moeilijk !
Als je wilt shoppen , is een plek in de wijk Sukhumvit het beste, bij voorkeur dicht bij de skytrain. Dit is echter in een zakenwijk met veel wolkenkrabbers!

Via de skytrain zit je snel bij MBK shopping center (halte Siam)
, tevens zijn er bij deze halte vele andere (en veel duurdere!) shoppingmalls, zoals bijv. Siam Discovery Center, Gaysorn Plaza en Siam Paragon Center.
Voor goedkope kleding (T shirts 100-150 B) ga je naar de Pratunam market. Dat is tegenover Platinum Center. Lopen of een taxirit van 60 B.
Aan dezelfde straat zit Panthip Plaza, voor al je computerbenodigdheden, legaal dan wel illegaal.

Hans.

1 like

Denk dat we dan toch maar voor een hotel in deze wijk gaan… Op een hoge etage van zo’n wolkenkrabber is ook wel weer erg gaaf denk ik! Nog hoteltips?

In ieder geval niet het Royal Benja op Soi 7.

Bedenk je ook dat Sukhumvit de handelswijk is, het verkeer kan nogal lang vast staan.
Dus als je liever per taxi door BKK reist is dit denk ik niet de beste keuze.

Ondertussen nog steeds geen hotels geboekt… Zo lastig! Nog tips?

Misschien is Twin Towers Hotel hartje Bangkok wel iets voor jou Jolanda?
Ideaal gelegen in het hart van de groei van de commerciële wijk op Rama 6 weg, de Twin Towers Bangkok Hotel is een charmant hotel met internationale eerste klas service.
Gemakkelijke toegang tot zakelijke gebieden, winkelcentra, ambassades, en toeristische attracties. Het is ook maar een paar minuten van de BTS Skytrain gelegen.
Dit hotel heeft alle moderne faciliteiten,Jolanda!!
Oja de prijs per overnachting rond de 1900bath.
Ikzelf ben er nog niet geweest,maar een collega van het werk,zegde dat dit hotel wel heel proper,vriendelijke staff,mooie en ruime kamers(suites) heeft.
Het komt erop neer het is zijn geld waard Jolanda.
groetjes:georgessiam

Ik ga direct kijken, dank je wel!

misschien is dit wat, hoogste hotel in thailand

Misschien is dit ook wel een leuke? Overal dichtbij en toch redelijk relax.

hoi!

sukhumvit is voor ons de beste plaats en ik kan jullie het novolotus hotel aan bevelen .[soy 32/33
aan de overkant soy 24 leuke straat met restaurantjes en barretjes.
gr marco

In plaats van een hotelkamer in een hoge toren kun je ook een bezoekje brengen aan 1 van de skybars die Bangkok rijk is. Zo tegen zonsondergang is het een prachtig uitzicht met een drankje in de hand. Let wel op dat je vaak netjes gekleed moet zijn, dus geen korte broek met teenslippers