Hallo allemaal! Ik ben Jolanda, 23 jaar, nu nog leerkracht op een basisschool maar vertrek 3 november naar Bangkok voor een wereldreis. Er ligt nog niets vast, maar mijn plan is om te starten met een rondje Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam. En daarna verder te kijken of ik richting Nieuw-Zeeland/Australië ga of Zuid-Amerika. Of allebei als ik de smaak te pakken heb;).
Maar alleen is ook maar alleen…Dus ben jij rond dezelfde tijd in Bangkok? Of komen jouw plannen overeen? En lijkt het je leuk om samen wat te ondernemen of misschien een stuk samen te reizen? Let me know!
Op 7 oktober 2016 vertrek ik naar Mainz om op 11 oktober vanaf Frankfurt naar Bangkok te vliegen. Ik vlieg 18 december weer terug. In de tussentijd wil ik Thailand, Myanmar, Laos en eventueel Vietnam bezoeken. De reisgenote met wie ik zou gaan is plots verhinderd. Ik ben 34 jaar getrouwd en zeker niet op zoek naar een nieuwe relatie. Met mijn vrouw heb ik vele reizen gemaakt waarvan de spectaculairste: half jaar Australie in winter 2003/2004 Tasmanie in daar gekochte en verkochte camper, half jaar Nieuw Zeeland (2004/2005)in aldaar gekocht en verkochte camper. We kregen de smaak te pakken. Ik renoveerde een grote Mercedes Bus met garage en sinds zomer 2006 woonden we daarin en overwinterden met een tyrektocht in Spanje, Portugal (2006/2007) met onze kat. In 2007/2008 overwinterden we met een trektocht door Marokko. In 2008 was ons huis verkocht en waren we vrij. We reisden naar het Oosten, Turkije, Syrie, Jordanie, Egypte, Sudan, Ethiopie, Kenia, Uganda, Tanzania, Zambia, Malawi, Zuid Afrika, Botswana en Namibie. In Botwana registreerden we onze camper en in Zuid Afrika verkochten we deze. In april 2012 kwamen we terug in NL en wilden in september 2012 door naar de VS maar het visum is geweigerd. Te vaak uit NL weg, geen kinderen, geen huis. Dus een immigratiegevaar. We kochten in Nederland een MB 814 4x4 om te verschepen naar Zuid Amerika. Maar er was een procedure nodig om de overlander goed afgeleverd te krijgen. In onze ander camper een MB 609 overwinterden we in Italie waar een kat ons adopteerde. Door de procedure waren we aan NL gebonden en kochten een huis. En er kwam een tweede kat. We zijn het eerste kwartaal naar Zuid Amerika gevlogen en hebben drie maanden gereisd, waaronder Equador, Galapagos, Peru, Chili, Argentinie en Antartica. Mijn vrouw heeft geen zin meer in reizen. Ik wel. Dus hebben we afgesproken dat ik vooralsnog voor maximaal drie maanden op pad kan.
Ik ben dus een zeer ervaren reiziger, van alle markten thuis maar wil graag wat gezelschap. Man of vrouw maakt niet uit mits financieel zelfstandig, flexibel, stressbestendig (reizen is geen vakantie) en sportief. Ik ben geen uitgaanstype en verbrand op stranden in de zon. Bericht naar vrouwen: ik ben NIET op zoek naar sex of een nieuwe relatie.
Jolanda, Ik weet dat ik in jouw ogen een ouwe zak ben maar onder het motto"alleen is maar alleen" kunnen we misschien wel wat samen doen in mijn reisplan dat ook nog aan jouw ideeen kan worden aangepast. Groetjes Bernd
Hoi Bernd!
Leuk dat je op mijn bericht reageert en wat een gave reizen heb je al achter de rug! Ik denk alleen niet dat onze plannen overeen komen. Jij komt namelijk al een maand eerder aan in Bangkok. Maar mochten we elkaar tijdens de reis treffen, kunnen we natuurlijk altijd een biertje drinken. Veel plezier op je reis!
Groetjes Jolanda
Ik ben een 25 jarige meid die 1 november naar Bangkok reist. Het rondje Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam ben ik ook van plan te gaan maken. De reis heb ik niet uitgestippeld en laat me dan ook leiden door de reis. Dit houd in dat als het ergens leuk is, ik de ruimte heb om hier te blijven en niet op een bepaalde tijd/dag ergens anders moet zijn. Eerst was ik van plan om alleen te reizen, maar zoals jij al zegt ‘‘alleen is maar alleen’’. Vandaar dat ik hier ook op deze site terecht ben gekomen.
In het dagelijkse leven werk ik als verpleegkundige in een verpleegtehuis. Doordat ik 3 maand verlof op heb kunnen nemen, kan ik deze reis maken en reis ik tot nu toe tot 7 januari alleen. Het is voor mij de eerste keer dat ik een verre reis alleen ga maken. Dus lijkt het me een leuk plan om elkaar daar te ontmoeten en wat samen te ondernemen, en als het bevalt om samen te gaan reizen.
Als het je aanspreekt en het je leuk lijkt om daar samen wat op te trekken is het misschien ook nog een idee om voor de reis aan een keer te Skypen.
Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag!