Bangkok - kanchanaburi, ayutthaya, pattaya???

Komende zomer reizen we een maand door Vietnam.
Vooralsnog hebben we op de terugweg 2 dagen/3 nachten bangkok gepland, maar gezien de huidige situatie zijn we een beetje op zoek naar alternatieven.
We komen 26 juli rond 19.30 aan op Bangkok en vertrekken 29 juli om 09.30 uur
Ik ben benieuwd wat een goed alternatief kan zijn (makkelijk bereikbaar):

• kanchanaburi
  • ayutthaya
  • pattaya (trekt eigenlijk helemaal niet, maar kunnen eventueel met
    “family & friends korting” zeer voordelig verblijven in het Holiday Inn.

Ik hoor het graag… alle ideeen zijn welkom.

Ben onlangs(feb)in Ayutthaya geweest(zie fotoalbum profiel)We hebben er verschillende oude tempels bezocht.
Ik vond het wel erg intressant,we verbleven toen daar een hele dag met een gids.
Ayutthaya kun je zien in 2 dagen(eventueel met de fiets)
Pattaya daar ga ik kort in zijn,vuil strand en aanklampende meisjes die je soms niet met gerust laten(ook als je in gezelschap rondwandeld)echt niet mijn ding!
Kanchanaburi:met zijn mooie parken,zijn oorlogsmuseums,bridge over de river kwai,zijn grotten en het oorlogskerkhof!En natuurlijk de befaamde tijgertempel.
Erawan Watervallen
De Erawan watervallen liggen in een prachtig natuurgebied boven Kanchanburi.
Het is een uitgestrekt park met mooie watervallen, zeer geliefd bij vele mensen om hier een dagje door te brengen.
Er wordt wel gewaarschuwd voor de apen. Ze zien er schattig uit, maar zijn reuze slim, pikken zo je waardevolle spullen uit je handen of zelfs uit je tas op zoek naar eten.

http://lh3.ggpht.com/_s9HMIJ_q96c/RvgQoPFeYCI/AAAAAAAABjs/ODecofvKYvE/s640/P1020556.JPG

http://www.stoere.nl/Stoere%20in%20Thailand/2009/januari/Kanchanaburi/IMG_0941_640x480.JPG

Ook bevindt zich op ieder niveau (er zijn er 7) van de waterval zich vissen in het water. Je kunt gewoon het water in, maar sta niet raar te kijken wanneer je een vis aan je voelt op zoek naar iets eetbaars. Vooral de mannen zijn hier vaak het slachtoffer van vanwege veel lichaamshaar dat als voedzaam wordt beschouwd door de vissen.hier een foto van de bridge over de river kwai!Het komt erop neer dat er meer bezienswaardigheden te vinden zijn in Kanchanaburi,(meer variatie)dan in Ayutthaya of Pattaya,aan u de keuze!!De trip naar kanchanaburi duurt ongeveer 3uur met de trein,Bussen rijden om de 20minuten van de Soutern busstation(bkk)gegroet:georgessiam.hier een foto van de bridge over de river kwai

http://www.visit-chiang-mai-online.com/images/death_railway4.jpg

Ja kanchanaburi trekt het meest.
We kunnen eventueel gebruik maken van de shuttleservice van het hotel waar we eventueel willen slapen.

In ieder geval super bedankt voor de tips en advies!

Het zijn allemaal goede alternatieven dicht bij Bangkok…
Alleen persoonlijk zou ik Pattaya schrappen…ik vind het helemaal niks. Maar ja, veel mensen daarentegen vinden Pattaya wel leuk, smaken verschillen gelukkig. Ik denk dat Ko Samet leuker is voor een paar dagen relaxen op het strand, ook niet ver van Bangkok vandaan.

Ayutthaya, veel cultuur natuurlijk. Veel oude tempels of overblijfselen daarvan. Als je nog niet tempelmoe bent, zeker een goed alternatief.

Zoals georges al aangeeft is een bezoek aan Kanchanaburi wellicht het meest gevarieerd. Je kan er de ‘Bridge over the River Kwai’ bezoeken (replica), een van de oorlogskerkhoven, het JEATH museum, de Erawan watervallen, oude Khmer tempels in Prasat Meuang Singh, fietsen door de mooie natuur of kanoeen.

Leuke accommodatie in de omgeving van Kanchanaburi: