bangkok-cambodja (siem reap)-richting phi phi eilanden- goedkoop slapen- veilig??oplichten

hallo iedereen,
als ik voldoende gespaard heb vertrek ik een maand naar thailand, de bedoeling is dat ik van bangkok
vertrek naar siem reap (cambodja) vandaaruit zou ik rondreizen naar de phi-phi eilanden
daar zou ik ergens een vliegtuig nemen richting thuis of reis ik door naar bangkok en neem een daar ne vlieger
huiswaarts.
voor cambodja binnen te geraken moet ik daar ter plekke een visum regelen of doe ik dat hier al op de ambassade?
moet ik hier al iets regelen op de ambasadde van thailand om thailand binnen te geraken?
iemand goede tips, stopplaatsen op deze route dat ik zeker moet gezien hebben?
ik hou van natuur, fotografie, s’avonds een gaan dansen
is het veilig in thailand, corruptie?
wat zijn de goedkoopste slaapgelegenheden, hostels,motels…?
wat raden jullie me aan? ik ben op zoek naar goedkoop maar vooral veilig, wat is de gemiddelde kostprijs?
hoe zou ik het beste reizen? wat is het goedkoopste vervoermiddel in bangkok ofzo na een avondje stappen
zijn er oplichterspraktijken of zo, fooi’s die ze verwachten (bv. je vraagt hun de weg, ze helpen je en willen dan ineens een fooi)
ik heb hier op deze forum gelezen dat ik omgeveer 50 euro/dag moet voorzien , kom ik hiermee toe?
hoeveel kost een biertje omgeveer? eten?

hopelijk kunnen jullie me helpen, alvast bedankt en tot spoedig
mvg gino

f.

Stimi, indien je niet langer dan dertig dagen in Thailand verblijft en het land binnenkomt met een vliegtuig, heb je voor die eerste dertig dagen geen visum voor Thailand nodig. Voor Cambodja heb je voor zover mij bekend, wel een visum nodig. Om er voor te zorgen, dat je tijdens je vakantiereis niet ook al een dag of meer kwijt bent voor het verkrijgen van een visum voor Cambodja, lijkt het mij verstandig om dit al voor je vertrek naar Thailand te regelen.
Doe dit niet al lang voorafgaand aan je vertrekdatum, omdat anders de geldigheid van je visum wellicht al weer voor de vertrekdatum verlopen is.
Houdt er verder rekening mee, dat je wanneer je vanuit Cambodja terugreizend naar Thailand, dit doet door de grens tussen beide landen over land over te steken, je dan slechts vijftien dagen gerechtigd bent om nog in Thailand te verblijven. Indien je met het vliegtuig terugreist van Cambodja naar Thailand, in dat geval ben je wederom gerechtigd om dertig dagen zonder visum in Thailand te verblijven. Houdt hier met het plannen van je reis dus rekening mee.
Een maand vakantie lijkt misschien lang, echter wanneer je zoals jij gedurende die periode twee landen wilt bezoeken en in beide landen ook nog wat wilt rondreizen, dan is je tijd zeer beperkt en is het maken van realistische keuzes aangaande bestemmingen (afstanden, reistijden, middellen van vervoer) een voorwaarde om uiteindelijk een prettige vakantie te hebben.
Informatie over je genoemde intresses - natuur, fotografie enzovoorts - evenals over slaapgelegenheden zoals hostels of hotels en dergelijke is in overvloed te vinden op legio websites op internet, maar ook in brochures van reisorganisaties is vaak al heel wat (basis-)informatie voorhanden.
Wat de prijzen betreft, dat loopt sterk uiteen. Wat Thailand en Cambodja betreft, denk ik, dat de gemiddelde prijzen in Cambodja wat lager liggen dan in Thailand. Maar ook hier geldt in feite, dat jezelf het best je eigen voorkeuren kent en derhalve op basis daarvan moet en kunt bepalen, wat voor jou aanvaardbare prijzen zijn. De door jou genoemde vijftig euro per dag - er van uitgaande dat je van dat daggeld alles moet betalen, dus bijvoorbeeld reis- en verblijfkosten, eten, drinken, toegangsprijzen en nog zo wat - daarvoor geldt dus ook, dat dit sterk afhankelijk is van wat je zoal wilt doen, meemaken en zien. Persoonlijk vind ik vijftig euro per dag wat weinig, maar dat komt zeker ook vanwege het feit, dat ik tijdens mijn eigen reizen liefst zo weinig mogelijk bezig ben met het maken van dagelijkse budgetrekensommetjes.
In ieder geval bij dezen veel plezier gewenst met het voorbereiden van je reis en later met de reis zelf.