Bali zomer 2010

Celeste,
Hoeveel dagen hebben jullie ter beschikking

Zitten hier mensen die ervaring hebben met coachsurfen op Bali, lekker goedkoop. :zon02:

En hoeveel kost de boot van bali naar lombok?

Bedankt mensen! :dag:

Wat is coachsurfen? Op het dak van een bus meerijden of zo?

Red Snapper, ik ken alleen de Gilicat en die kost zo’n 30 a 40 Euro voor 2 personen, althans wij zijn toen naar Gili Trawangan geweest, dus Lombok is misschien nog wel iets goedkoper. Indesco PS. Coachsurfen heb ik ook niet van gehoord. Wat een rare opmerking trouwens van Jaak, naja, het zal wel.

:thumbsup: www.coachsurfing.com

CouchSurfing is het grootste internationaal, op internet gebaseerd gastvrijheidsnetwerk. In mei 2009 waren er ongeveer 1.147.000 leden. Leden kunnen andere leden vragen om overnachting, en men kan aangeven of men een slaapplek ter beschikking heeft voor andere mensen. Ook is het mogelijk om de site te gebruiken om simpelweg mensen te leren kennen op plekken waar men nog niemand kent. Enzovoorts… Aldus Wikipedia.

@ Red Snapper: kijk een hier.

Voor Gili cat oversteek Bali naar Lombok en daar ging het over :nod:,
kijk hier.
De oversteek kost:

Gili Cat Payment
Item # GCP
Gili Cat Payment: One Way 01 Person $75,00 Shipping & Handling: $10,00 USD Sales Tax: $1,50 USD
Total Amount: $86,50 USD

**Het goedkoopste en het snelste is te gaan vliegen! **
From Denpassar To

Ampenan (AMI)

One Way Trip.

**No

**

Fare Name

Class of Service

Fare

1
ECONOMY NORMAL
ECONOMY
Rp 210.000,00

Return Trip

**No

**

Fare Name

Class of Service

Fare

1
ECONOMY NORMAL
ECONOMY
Rp 399.000,00

De kans dat je in Bali een plekje vindt om te coachsurfen lijkt me niet zo groot. Het principe van coachsurfen is (deels) een soort van ruilhandel, jij ontvangt mensen en mensen ontvangen jou (ik weet dat dat niet dezelfde mensen hoeven te zijn). De meeste Balinezen zullen hun eiland nooit verlaten, laat staan dat ze naar het buitenland gaan. Denk je dat die mensen echt interesse hebben in coachsurfen?

Bovendien: als je een beetje goed zoekt in Bali kun je voor 3-4 euro wel een kamer voor 2 personen vinden. Is dat niet goedkoop genoeg? Veel Balinezen verdienen niet meer dan 30 euro per maand, die zullen liever een kamer verhuren dan dat ze er een weg geven (of andere gratis diensten verlenen). Ik vind dat logisch.

De overtocht van Bali naar Lombok kun je idd per vliegtuig maken, of met de dure GiliCat, maar als je tijd hebt kun je ook gewoon de ferry of de Perama boot nemen. De kosten bedragen ongeveer 150,000 rp geloof ik. (Kan inmiddels iets meer zijn, maar beslist niet meer dan 20 euro.)