Bali voor 3,5 week, is dat mogelijk?

**Juist **, volgens jou :dag:

Singapore en Bangkok zijn wereldsteden, Jakarta is een uitgedijde verzameling kampungs :smiley:

Nou we hebben alweer besloten dat we hier 4 weken willen zitten… 5 weken thailand 4 weken indonesie 4,5 weken vietnam…En dan vanuit indonesie terug vliegen na Hoi an vietnam. Welke airline vliegt aan op vietnam? Visum voor vietnam is op Java of bali te krijgen?

Strand in indonesie om af te sluiten is mogelijk, inclusief duiken???

Oeps , daarkom hij weer , en daar ga ik niet op in .

Wordt weer Off Topic gebeuren.:dag:

Ah , je wordt nu enthousiaster, van 3.5 week naar 4 weken.
Dan kan je meer van Java kijken.
Strand kan je vinden op West Java (Carita Beach- Anyer Beach) , in de buurt van Jakarta . Strand en duiken kan je i op Bali en Lombok doen.
Andere sportieve lezers kunnen hun ervaringen beter vertellen.
Voor de visum kan je waarschijnlijk aanvragen in Jakarta.
Je hoeft te googlen en je vindt het.

Wat leuk is de 1000 Eilandjes in baai van Jakarta.
Daar heb je leuke resorts waar je een weekendje een villa, cottage kan huren.

Nou we zijn met zijn 2en en ik heb laos en cambodja opgegeven voor indonesie en word zelf steeds enthousiaster!(dit door mijn collega die tegenover me zit, indo is en de hele dag tips en dingen roept)

Aangezien we indonesie tussendoor doen. En 5 weken thailand genoeg is voor ons, gaan we voor 4 weken indonesie en misschien langer… Ligt eraan hoe vroeg we de vlucht na saigon of hoi an moeten vastleggen.

We willen in ieder geval java, bali, en lombok bezoeken. Route is nog onbekend ligt aan de prijs van de vluchtprijzen waar we op aanvliegen… Pakken tussen de eilanden iig de boot.

Je ziet het vaak al aan de luchthaven of een stad serieus genomen kan worden of niet…
Moet je CGK is vergelijken met Changi of Suvarnabhumi…
Een goed openbaar vervoer systeem hebben ze ook niet in Jakarta.

Ga dr dan ook niet op in !!! Er staat Jakarta en geen Surya Atmadja blinde, ik geloof echt dat er in jouw bovenlkamer het e.e.a. behoorlijk uit de rails legt, met je voortdurende paranoïde stemmingmakerij. :ninja:

Ha ha ha.

Pas maar op dat je niet beinvloedt wordt.
Wie zegt dat hij objectief is .
Dezelfde zoals ik ben , Jakarta is mijn geboorte stad , grootgebracht en Indonesia is mijn land.
Vandaar dat ik ook positief reageer als men naar mijn land wil komen.

Als je tip nodig heb van Jakarta en West Java , Midden Java (ben paar keren geweest) dan kan ik mss tips geven.

Ze hebben toch eens een monorail geprobeerd :smiley: De Transjakartabussen zijn zo een succes dat het nu sardineblikken zijn geworden.

Zie je wel.
Echt voorspelbaar .:dag:

Nou hij zegt vooral… Je moet ieder eiland gezien hebben. Java is de echte toeristentrekker bali moet je net als goa gewoon gezien hebben… Aangezien ik in india heb gezeten jenne we elkaar!En lombok is wat rustiger.

Ik denk dat we langzaam eens aan onze routes gaan beginnen, en kom dan weer met 101 vragen!

Kom leg niet zo slap te lullen ouwe, zoek die grammofoonplaat Jakarta - Bogor - Bandung - Yogyakarta effies op en speel em af voor de jonges, vergeet het auto-met-chauffeur lied niet en de soping mol &foodmarket &outlet wals als toegift, staat u allen klaar 1,2,3 en 1,2,3… :smiley:

Desnoods met 102 vragen.:wink:
En laat je niet ontmoedigen door mensen die alleen maar de negatieve
kanten hier uitvergroten.

Die tips die heb je al -tig keren gegeven, weet je dat je hiero overigens in de Bali afdeling zit, over off topic gesproken. :smiley: :smiley:

Het is natuurlijk bloedlink als wij de berichten van iemand die reeds meer dan 40 jaar geleden uit zijn geboorteland is weg gegaan voor waarheid moeten gaan aannemen. Het is niet moeilijk om te constateren dat hij het liefst naar zijn gebooorteland terug zou willen keren,hij praat daar voortdurend over, de droom van iedere immigrant. Er is echter een onbekende oorzaak :smiley: die hem daarvan weerhoudt. Het gevolg is dat hij voortdurend droomt over het land, het land van zijn jeugd. Komt nog bij dat ie daar onder een dictatuur heeft geleefd en daar duidelijk door besmet is want hij gedraagt zich zelf het liefst als een dictator die doet alsof hij zelf Indonesia is. Hij is voor mij een bron van voortdurend vermaak, maar ook kasian, arme stakkert, waarom gaat je ter afleiding niet de duiven met oud brood voeren ?

mbt posting 35 :
Is het On topic of Is het Off topic ?

Wij gaan 18 augustus voor 3,5 week naar bali, de eerste 5 dagen hebben we een hotel voor bij te komen van de reis en te wennen aan de temperatuur. Vervolgens willen we dan 11 dagen gaan trekken hebben voor deze 11 dagen niks besproken. Komen daarna weer terug in het zelfde hotel in legian voor een week om uit te rusten voordat we terug gaan. Heeft er iemand tips voor de 11 dagen, wij zijn nog nooit in Indonesië geweest, en willen graag wat proeven van cultuur en schoonheid. Bijvoorbeeld hoe kom je in oost Java vanaf legian en de treinreis naar midden Java is dat te doen in 11 dagen(we willen niet vliegen) alle tips zijn welkom

Danny, dat is helemaal niet lang. Bali is niet groot, maar je kunt er zelfs maanden verblijven
zonder je te vervelen. Het is juist fijn om er lang te blijven zodat je dieper in de cultuur kunt doordringen en mensen beter leert kennen en begrijpen. Dus maak je geen zorgen : 3 1/2 week is helemaal niet te lang, je kunt een mooie rondreis maken en overal wat langer blijven.
Harstikke leuk! 1 week op Bali en dan in razend rempo overal langs scheuren: doodzonde!

hallo…
ik ben een nederlandse sprekende gids op bali en java.
3,5 weken op bali, vind ik te lang. voor meer informatie kunt u ook kijken mijn website www.tika-excursie.com. Daar zijn algemene info van bali en de plaategrond ook.
Ik bied ook excursies op bali aan, hang van u af, wilt u meer de natuur of de kultuur van bali of de combinatie.
de beste tijd is vanaf juny tot en met september want in oktober begin al regent seizoen.Maar vergelijken java en bali, op bali is minder regent, en het regent niet elke dag hoor, meestal alleen een uur of een paar minuten.
Ik denk twee weken op bali, dat is goed.
of als u ook naar java wilt gaan, kunt u eerst rondreis doen vanaf jakarta-bogor-bandung-wonosobo-jogja-solo-malang-kalibaru/ijen-bali met de auto gedurende 2 weken of korter rondreis alleen op midden java (jogja-solo-wonosobo-semarang),dit is meer kulture rondreis of oost java (ijen-kalibaru-malang-surabaya),dit is meer natuur en een betje avontuur rondreis als naar bromo of ijen krater.:wereld:

3.5 week is niet te lang hoor, maar iemand die reizen organiseert
van kortere duur zal dat gauw zeggen uit commercieel oogpunt. Ik heb meer dan en jaar een jaar op Bali gewoond en had er nog lang geen genoeg van. Voor de een is 3,5 week lang, voor de ander kort.