We gaan (mijn dochter, ik en mijn kleinzoontje van bijna 5) naar Bali op het einde van oktober. We hebben reeds alle hotels en vliegtickets geboekt maar graag wou ik weten hoe we het beste van Sanur naar Senggigi (Lombok) varen (ook niet te duur want ik heb op internet sites begrepen dat die afschuwelijk duur kunnen zijn) en ook van Senggigi naar Gili Trawangan en van Gili Trawangan dan naar Amed (op Bali). Kan iemand daar wat informatie over geven aub?
We kijken er naar uit maar ik hoop maar dat het niet te vermoeiend gaat zijn op die 24 dagen.
Je hebt natuurlijk zelf in de hand hoe vermoeiend je reis is. Over het algemeen is het zo dat hoe langer je op één plek blijft, hoe minder vermoeiend het is.
Jullie willen 7 plekken zien in 24 dagen. Dat is 3 nachten per bestemming (gemiddeld), dus eigen ben je overal 2 dagen en dan ga je weer weg. Met een kindje erbij is dat best een vol programma, maar te doen.
De goedkoopste optie van Sanur naar Sengigi is om de ferrie te nemen in Padangbai, en dan met een busje verder. De reistijd zal ongeveer 8-10 uur bedragen. Dit is te boeken bij Peramatours.
Met een kind zou ik niet voor die optie kiezen, dit duurt te lang! Je kan op veel plekken een ticket boeken voor een boot die vanuit Padangbai of Benoa naar Sengigi gaat, en dan doe je er 3-4 uur over.
De goedkoopste optie van Sengigi naar Gili T is met de public boat vanuit Lembar. Dit is een klein stukje met de taxi. De mensen in de haven in Lembar kunnen heel opdringerig zijn, laat je niet gek maken.
Van de Gili’s gaan rechtstreekse boten naar Amed. (Ik raad wederom de ferrie af.)
wow hartelijk bedankt voor je snel antwoord.ja dacht ik al om niet met de ferry te gaan (ikzelf ben daar ook niet scheutig op om zolang in een boot te zitten (zeeziek tot en met) dus zullen we wel een fastboat nemen denk ik. blij met je uitleg over Lembar ook dat had ik nog niet gevonden alleen balsang of zoiets. morgenvroeg ga ik dat allemaal eens opzoeken.
hartelijk bedankt voor de info in Sanur blijven we 3 nachten, Lombok ook drie, Gili T 3, Amed en Lovina 2, Ubud 5 en Kuta/Tuban 6 nachten dus dat zal wel meevallen denk ik. Ik vermoed dat op Lovina niet veel meer te doen is dan de dolfijnen en Amed voor die berg enzo dus zijn 2 nachten daar we genoeg alleen die boot is er weer teveel aan lol
ik wil el eens naar je website gaan zien maar weet niet waar die is kan je eens een link posten aub en dank je wel nogmaals
Oeps, sorry, ik heb een foutje gemaakt. Lembar is de plek waar de ferrie vanuit Bali aankomt, Bangsal is de plek waar de boten naar de Gili’s vertrekken.
Lombok en de Gili’s vind je terug in het menu aan de linkerkant.
Ik zou beslist langer in Lovina blijven (en korter in Kuta). Behalve de dolfijnen kun je er leuk wandelen, de Gitgit waterval bekijken, naar de warme bronnen gaan en het klooster van Banjar bekijken. De volwassenen kunnen misschien nog een keer snorkelen.
Ook Amed is leuk voor strand en snorkelen (de kleine kan evt met een deel van de groep zandkastelen bouwen terwijl de volwassenen snorkelen, al is de zee ook veilig voor een kindje met zwembadjes).
Naast ’ de berg’ is Titragangga ook wel een aanrader.
Het strand bij Kuta en Tuban is niet altijd even ideaal voor een kindje, daar staan vaak veel golven en daar wil je je kleine niet aan blootstellen. Of je moet echt het tij in de gaten houden en met laagwater gaan.
Het uitzetten van schildpadden in Kuta is echt een aanrader voor zowel volwassen als kinderen.
wow dank je wel Jenny. Zoveel nuttige toffe informatie en je hebt echt een prachtige website met ongelooflijk veel leuke dingen om te doen. We kunnen spijtig genoeg niet meer veranderen want alle data liggen al vast en alle hotels zijn geboekt. Het voornaamste dat we op Lovina willen doen is uiteraard de dolfijnen spotten voor de kleine - hij praat daar al elke dag over lol. En verder gaan we ook nog naar Ubud (apenbos en al de heerlijke dingen /tempels/ plaatsen die je daar kan bezoeken - we zijn daar 5 nachten dus dat gaat prima lukken om alles te kunnen zien. En verder gaan we uitrusten uiteindelijk in Tuban (in het Bali Dynasty Hotel dat lijkt me zo aangenaam voor de kleine en ook voor ons denk ik).Het is echt een van de weinige hotels waar er veel te doen is voor kleine kinderen en op het einde van onze reis is dat toch wel echt een must. We hebben altijd wel hotels met zwembad genomen maar op den duur zal hij dat zwemmen wel beu worden denk ik.
Ik heb zojuist de overtocht Sanur/ Denpasar naar Lombok maar geboekt per vliegtuig (ik wil echt niet 1 à 2 uur in een bootje zitten dat misschien overvol zit en in november is er misschien slecht weer en ik heb teveel schrik dan met de kleine) en dat kost ons juist geteld ongeveer 60 euro voor ons gedrieën dus spotgoedkoop. We moeten dan nog wel van de airport naar Senggigi geraken maar taxi’s zat in Lombok dus dat zal allemaal wel meevallen en vooral niet zo’n gesleur met onze bagage van de boot naar weet ik veel. Natuurlijk moeten we dan wel de tijd bijtellen op het vliegveld maar dat is ook een leuke ervaring voor de kleine dus alles prima!
hartelijk bedankt nogmaals voor al je tips. Ik ga die proberen te onthouden (of misschien toch maar beter afprinten lol) en zeker van je kennis gebruik maken.
Nog een heel prettige dag / woon je daar in Bali want je weet er ongelooflijk veel van.