Bali of Gili?

Beste reizigers!

Ik ga drie volle weken naar indonesie. Ik wil graag de jungle en de mooide stranden zien, dus ik wil een toer doen op Sumatra en dan naar Bali en het liefst ook Gili. Ik heb begrepen dat dit allemaal een beetje veel is voor 3 weken. Ik heb het idee dat ik moet kiezen tussen Bali en Gili. Heeft iemand aanbevelingen over waarvoor te kiezen??

Wat wil je?

Wil je een paar dagen liggen op een strand? Dat kan op beide plekken. Je moet er echter wel rekening houden dat Bali vulkanisch is, en dat het noorden van Bali zwart zandstrand heeft. Prachtige stranden, maar niet de witte bountystranden van de reclamefolder. De stranden op Gili zijn mooi, maar met name Gili T. is behoorlijk volgebouwd. De prijzen zijn hoger.

Wil je duiken, dan is Bali diverser.

Wil je cultuur, dan heeft Bali meer te bieden. Gili Trawangan, het grootste eiland, loop je in een paar uur rond. De andere eilanden zijn kleiner.

Op welk vliegveld kom je aan en waar vlieg je weg? Grote kans dat dat Bali is, en dan bespaar je reistijd als je op Bali blijft.

Als je toch al op Sumatra bent is Pulau Weh ook het overwegen waard als het gaat om mooie stranden.

Mee eens. Pulau Weh is erg mooi en laid back. Als je niet van feesten houdt, zou ik eerder naar Palau Weh gaan dan naar de Gili eilanden.

Bij deze mijn reisverslag van Pulau Weh.

bedankt voor jullie reacties.

Ik weet nog niet op welke haven ik ga vliegen aangezien ik nog niet hebt geboekt. Ik moet eerst zeker weten welke route ik ga doen. Ik hoef niet te duiken, snorkelen is voldoende. Ik weet niet of het onterecht is, maar ik krijg bij Bali een beetje het Ibiza/Ko Phi Phi gevoel en dat wil ik juist niet. Ik wil een mooi wit zandstrand waar je een huisje vlakbij het strand hebt, zonder het massatoerisme maar het hoeft ook weer niet in the middle of nowhere. Het is wel leuk als er een dorpje in de buurt is bijvoorbeeld. Kortom…ik ben er nog niet over uit!

Het zuiden van Bali is inderdaad heel touristisch, het noorden en oosten is dat veel minder. Maar daar is geen wit strand…

Ik vind persoonlijk de rustige plekken op Bali mooier dan Gili T. Lees eens reisverhalen van mensen, bekijk foto’s. Ik ga volgend jaar voor de achtste keer naar Bali, dat zou ik niet doen als ik alles al gezien zou hebben :wink: Zie ook m’n website.