Bali of Gili?

Beste reizigers!

Ik ga drie volle weken naar indonesie. Ik wil graag de jungle en de mooide stranden zien, dus ik wil een toer doen op Sumatra en dan naar Bali en het liefst ook Gili. Ik heb begrepen dat dit allemaal een beetje veel is voor 3 weken. Ik heb het idee dat ik moet kiezen tussen Bali en Gili. Heeft iemand aanbevelingen over waarvoor te kiezen??

• Updated - - -

hmm dit had onder algemeen geplaatst moeten worden en neit onder Sumatra

Hoi, gaaf! Ik hoor van veel toeristen dat bali erg toeristisch is… voor je toer in Sumatra kun je misschien kijken op www.ayo-bukitlawang.com hier kun je ook jungletochten boeken. Heel erg mooi!!!

Sent from my GT-P5110 using Wereldwijzer Reisforums mobile app

Beste Zoefie,

Mooie stranden kun je en in Bali en in Sumatra vinden.
Tja drie weken zou je al alleen in Sumatra kunnen gebruiken.
Dus ik denk dat je inderdaad zou moeten kiezen.
Kijk wat je écht wilt doen, wat écht belangrijk is voor je.

Het hangt er maar net vanaf wat je wil doen. Als je goede keuzes maakt (lees: niet alles wil doen) kun je best goed verschillende eilanden combineren. Zo hebben wij zelf (onder andere) Sumatra, Java en Bali gecombineerd in 3 weken. Alles valt of staat met keuzes maken! Wat betreft Bali of de Gili’s, Gili’s zijn paradijsjes voor zon zee strand, qua reis er naar toe kost het wel vrij veel tijd, vanaf Lombok is het weer dichterbij en makkelijker te doen. Bali is inderdaad erg toeristisch… maar ook daar zijn rustige plekjes te vinden. Keuzes, keuzes dus! Sumatra is trouwens wel écht te gek, prachtige natuur, het meest authentiek etc… Als we kunnen meedenken…laat het gerust weten! (zie onze site)
ps: trouwens ook een leuke blog over Sumatra op onze site, word je misschien nog enthousiaster! :wink:

Drie eilanden in drie weken bezoeken kan maar
als je echt wilt genieten en ook kontakt maken
met de indonesiers dan is het kort; Je bent dan
al veel tijd kwijt met reizen en daarvan bijkomen.

Als de indonesische cultuur ontdekken belangrijk is
en kontakt hebben met de bewoners, leuke kleine
dorpen en mooie natuur bezoeken op je verlanglijst
voorkomt dan zou ik liever kiezen. Zo kan je echt
genieten van wat het eiland je brengt en dan de
volgende keer de andere eilanden.
Je kunt eventueel Sumatra en java combineren.
Ieder ander halve week.

Ik ga zeer regelmatig met groepen reizigers en
vrijwilligers naar de drie eilanden, maar de meesten
vinden Bali inderdaad al erg toeristisch geworden en
hebben genoten van Sumatra en Java.

en