Ik ga eind december voor 3 weken voor het eerst naar Bali (alleen) en vroeg me af wat het leukst is om te doen met O&N. Ik hoef niet persé in de toeristendrukte te zitten, maar misschien is het bijvoorbeeld leuk op een bepaald strand?
Nu het zo type bedenk ik me eigenlijk dat ik niet eens super veel waarde hecht aan O&N, maar who knows, misschien “moet ik echt ergens zijn die nacht” :cheer:
Balinezen zelf hebben niet echt wat met oud en nieuw. In de touristische gebieden wordt er wel het een en ander georganiseerd, maar dergelijke arrangementen zijn vaak relatief duur.
Als je niet van al te druk houdt, zou ik gokken op Lovina. En daar de flyers en borden in de gaten houden.
Heb ze als heel bijzonder ervaren. De eerste keer in een het in Nusa Dua. Heel erg leuk (en duur) met smokings aan en om 12 uur allemaal tuters. Deze worden de dagen voor oud en nieuw flink verkocht door de locals aan de weg. Geen vuurwerk gezien of gehoord.
De tweede keer heb ik het in Ubud gevierd in een afgelegen hotel. Het was doodstil … was vreemd, maar heel speciaal om de overgang naar een nieuw jaar op deze wijze te mogen beleven.