Elk dorp heeft er uiteraard 3. Maar ik bedoel de overkoepelende tempels van de windrichtingen, dat zijn er 5.
Weet wat jij bedoelde Jenny, maar ik dacht dat er 9 van die tempels zijn. Correct me if I am wrong
Besakih -Uluwatu - Goa Gajah - Goa Lawah - Uluwatu- die tempel in de Oceaan-heel bekend + de tempels in het noorden en aan, of in de meren.
Mijn opmerking over onze tempels in de tuin is waar, maar was meer als grapje.
Groet Paulien
He Senior, breek me de bek niet open man!! Dagelijks ga ik nog mee om te zoeken. Uiteraard wordt mijn bezem niet op de parkeerplaats geparkeerd, Maar ik sta nooit in een file , als je begrijpt wat ik bedoel…hahaha
Tis hiero ook weer veels te warm Senior, wat Bintang al vroeg vorig jaar vraag ik nu: kunnen we niet voor 2-3 maandjes vrienden worre Senior : de heks kan niet slapen van de warmte…
Salam manis
Ach voor ik het “vergeet” die grote slang hebben ze vorig jaar opgesloten , hij/zij bleek ziek te zijn …:kus::kus::kus:
misschien zijn er 9, in mijn dorp sprak men altijd van 5…
Ulu Watu, Tanah Lot, Batukaru, Tritra Gangga en ???. Met daarboven de Besakih.
Denk dat het in het Noorden net zo warm is,zo niet warmer overdag, alhoewel je daar dan wel op een paar honderd meter hoogte zit> maakt in de avond de temperatuur wel dragelijker als je in je tuintje zit
Ik stond ook nooit in de file daar, zat meestal er tegenover bij een tentje bier te drinken en processie’s en/of toeristen te bekijken…de grot zelf stinkt me teveel.
Senior heb je mijn PM gehad ? Ik lust geen bier!! Ennuh geen bla bla : in het noorden is het over het algemeen als je hoog zit, naast een ravijn veul koeler in de avond. Jij wil gewoon geen vriendjes worden met Bintang en ikke.
Nu begrijp ik dat ze daar allemaal failliet zijn!.
Jenny volgens mensen die het weten kunnen zijn er op Bali 9 heel belangrijke tempels voor Hindu’s.
Zelf vind ik dat niet zo interessant , maar Hindu’s uit andere landen wel. Als ze al dmv hun paspoort restricties hebben/krijgen, is het natuurlijk veel en veel minder. Dank jewel ik vergat een Hele belangrijke tempel :Tanah Loth.
PPss ben jij nu in Egypte, zo ja hoe is het onder de bevolking daar ?
Kweet nie is dit nu on of off-topic, het wordt ingewikkeld…
Haha, de mensen in Tajen hadden er maar 5
Maar ik kreeg wel vaker tegenstrijdige informatie over bepaalde ‘ingewikkelde’ zaken van het Hinduisme.
Ik ben sinds donderdag weer thuis uit Egypte. Minder toeristen daar dan normaal, maar geen onrusten. Ook niet op Tahrir Square. Zal binnenkort een verslag op mijn site plaatsen. En nu weer ontopic.
Jenny was je er gewoon een weekje tussenuit ?
Fijn dat je dan toch antwoord geeft, vooral voor iemand die zoveel ervaring heeft in RI als jij!
Maar ik miste jouw bijdrage over Bali : Jij bent kenner, ik woon er alleen maar.
Dat is een reuze groot verschil.
Salam Manis Paulien.
Hoi Paulana,
Ik zou me maar meer verdiepen in Balians, de echte Balians hebben in hun Pura, juist uit alle belangrijke tempels heilig water en niet alleen uit de tirta.
Ik kan je wel wat adressen van Balians geven als je wilt!
Koude groet uit Nederland,
Marcello
spellingsfoutHallo Ruud,
Als je op de vakantiebeurs is het leuk om even kennis te maken, Hal 1, paviljoen C132.
Het is het Indonesie Paviljoen, waar wij op uitnodiging staan van de indonesische ministerie van Toerisme.
En anders wanneer je niet naar de vakantiebeurs komt, ben je van harte welkom bij ons in Jimbaran voor een kopje koffie. En dan zal je zien dat onze lokatie het vakantie comfort voor gasten richting Lvina alleen maar optimaliseert.
Want het “3 uur” rijden is utopie voor dit moment, we hebben tijdens de kerstperiode verschillende stelletjes naar Lovina gebracht en onze drivers zeggen nu toch echt door de aanzienlijk toegenome verkeersdrukte dat je nu eerder op 3,5 tot 4 uur mag rekenen. En dat is voor gezinnen met jonge kinderen na een lange vlucht toch wel heel erg lang…
Tot dan,
Marcello
Wil ook voorkomen dat een kippig vrouwtje in de schemering over de afzetting van het pad naar mijn stulpje kiepert…De afzetting,een muurtje , is ook maar kniehoog en als je er overheen kiepert val je minimaal 100 meter naar beneden…Trouwens het is de komende 8 weken in gebruik door een vriendin…Wellicht kun je het later overnemen> denk er sterk over om een semi permanent verblijf in Thailand of Vietnam te huren/leasen:dag:
Met twee banen, een studie en een klein bedrijfje heb ik niet altijd de zin en de tijd om op structurele basis verhaaltjes voor dit forum te schrijven. Maar speciaal voor jou een stukje over tempels: