Bali/Gili's met een dreumes van 1,5

Hallo allemaal, binnenkort vertrekken we voor 3 weken naar Bali. Zijn er al eerder geweest (5jr geleden), maar nu voor het eerst met ons kindje van 1,5 jaar.

Iemand leuke tips?
Uitjes, restaurantjes, leuke strandjes… etc. Monkeyforest is natuurlijk de topper :wink:
Maar ook hotels/bungalows!
Zowel op Bali als op de Gili’s.

Alvast dank!

Wel een tip, maar geen leuke!

Ik zou je adviseren iets voorzichtiger te zijn met een eventueel bezoek aan “Monkey Forest”. Momenteel is de rabies-verspreiding een groot probleem op Bali en niet alleen honden, maar ook katten, vleermuizen, apen, muizen en ratten zijn nu ook de dragers en overbrengers van deze dodelijke ziekte. Deze beesten vechten met elkaar, bijten elkaar en geven zo de besmetting via speeksel naar bloed door. Als je niet echt moet, dan gewoon weg blijven uit omgeving waar je een grote(re) kans hebt om door een besmet dier gebeten te worden. En de apen op “Monkey Forest” waren - zelfs zonder rabies besmetting - al behoorlijk aggresief. Voor mensen is - indien niet tijdig behandeld en begonnen met het toedienen van anti-stoffen - de ziekte rabies (of hondsdolheid) dodelijk, op een zeer vervelende en pijnlijke manier.

sluit me bij MP 2036 aan, de apen bij de Monkey forest zijn erg agressief (ook de verkopers van souvenirs kunnen er wat van)
Ook bij de tempel Uluwatu waar ook veel apen rondscharrelen opgepast.
Ik weet niet hoe het nu op de Gili’s is, maar vroeger was het er nogal primitief en zou ik er met een klein kind niet naar toe gaan, bovendien wordt voor de Gili eilanden malaria tabletten geadviseerd.
gr.emcee

je kan prima naar de Gili’s als je wilt, ben er in december nog geweest en heb meerdere mensen met kinderen gezien, vooral op Trawangan ( grootste eiland) Verder op bali kan t ook prima, iedereen is er dol op kinderen dus…ik heb in Lovina in een bungalow gezeten SARTAYA en daar had je een zwembad voor je deur en de eigenaar ( met kinderen) woonde daar ook,zou misschien een leuke plek kunnen zijn voor jullie.
succes!

Hai,

Ik ga zelf dit jaar ook voor het eerst met mijn kind naar een verre bestemming, Java en Bali. Maar als ik deze reacties zo lees zou je er bang van worden.
Voor wat betreft de Rabies kun je veel info vinden, vooral over het feit dat de epidemie nu zo goed als onder controle is.
En voor wat betreft de aapjes in Monkey Forest…geen tassen, rugzakken, eten e.d. meenemen. Dan blijven de aapjes toch ook uit je buurt.
Ik kreeg vooral de tip…geniet van alles wat je daar ziet en meemaakt en laat je niet gek maken door de vele spookverhalen.

je hoeft je inderdaad niet bang te laten maken,maar het is wel zo dat je gewoon voorzichtig moet zijn met bepaalde dingen.
over de hondsdolheid b.v. wij waren daar in nov.jl. en inderdaad is de hondsdolheid aan 't terug lopen, (zegt men, van overheidswege) maar of dat werkelijk zo is, is een ander verhaal.
verder moet je gewoon je gezonde verstand gebruiken zeker als je met kinderen reist.
wat inentingen en malaria betreft laat je goed informeren bij GGD.
voor de rest veel plezier met de voorbereiding van jullie vakantie en
selamat jalan
emcee

Bedankt allemaal voor de leuke tips! We laten ons niet zo snel bang maken, we gaan met gezond verstand op reis en gaan vooral genieten!
Malaria was 5 jaar geleden op Gili T. al niet meer dus tabletten niet nodig inderdaad.

Zou toch wel de tabletjes slikken als ik jullie was!

kijk eens op http://www.balimetkinderen.nl/ veel tips voor het reizen met (kleine) kinderen op bali

groet dirk :chin:

Scallywags op Gili Trawangan is echt een aanrader. Mooie kamers en heerlijk eten!

ben nu echt aan het twijfelen om de kleine mee te nemen van 1,5 jaar