Bali Cottages/Balés + kosten inentingen + tickets

@Indesco
Qua veiligheid zijn Singapore Airlines, Malaysia Airlines, Cathay Pacific gewoon supergoede maatschappijen. Staan hoog aangeschreven, hebben als een van de weinigen 6 sterren van Skytrax (KLM heeft er drie) en staan nooit ter discussie. Er zijn maatschappijen waar je vraagtekens bij kunt zetten, zoals Garuda Indonesia bijvoorbeeld, maar de eerdergenoemde maatschappijen behoren tot de wereldtop en zijn van onbesproken gedrag en kwaliteit. Vraag het anders maar eens na bij een reisbureau bijvoorbeeld. Singapore, Hong Kong en Maleisie zijn ook geen derde wereld gebieden, het vliegveld van Kuala Lumpur wedijvert ieder jaar met een paar andere vliegvelden waaronder Schiphol voor de prijzen van beste en modernste luchthavens. Misschien komt het omdat je Malaysia Airlines niet kent, maar er is echt geen enkele reden om je zorgen te maken. Integendeel.

Nog even een aanvulling op de uitleg van Wanderinawe: mocht je kiezen voor Lovina, dan moet je een keer 's ochtends met een bootje de zee op. De wekker op 4 uur, half 5, met een bootje het water op, de zon op zien komen en de scholen met dolfijnen opzoeken. Spelende dolfijnen aan beide zijden van het bootje, onvergetelijk.

Voor wat betreft die hotels op palen, die zijn er hoogstwaarschijnlijk niet op Bali. Ik ken ze wel van de westkust van Maleisie en voor de kust van Borneo. Maar er zijn op Bali zoveel leuke hotelletjes, villa’s, bungalows te vinden dat je waarschijnlijk niets tekort komt.

PS Als je wilt weten waar mijn nickname voor staat, dan moet je gewoon even op de link hieronder klikken. Dan spreekt het voor zich.

Ah, en ik vergat Candidasa nog in mijn rijtje. Hoe zou dat nou komen?

Candidasa: Oersaai. Niets te beleven. Strand van gemiddeld 0,1 meter ongeveer, afhankelijk van de golfslag.
Enige reden om die kant uit te gaan is om 4 kilometer ofzo landinwaarts Tenganan te bezoeken, een Bali-Aga dorpje, dwz. de originele pre-hindoe Balinese cultuur (en Java is dus al twee culturen “verder”, helaas). Maar Tenganan mag je pas na negen uur 'sochtends ofzo in, ik bedoel, je kan er niet overnachten, er zijn geen hotels. Tenganan is zeker schilderachtig. Heerlijk, die culturele koppigheid. Dat meen ik. Let wel op, je kan ook omgeleid worden naar een ander dorpje dat ze voor het gemak ook Tenganan noemen, en als je doorvraagt “Hoezo twee dorpjes met dezelfde naam?” worden ze ietwat vaag en Oostindisch doof. Dat andere dorpje was ook wel mooi, daar niet van. Maar ietsje minder authentiek. “A tale of two cities” :wink:

Alam Anda ligt ten oosten van Singaraja precies ten noorden van het Baturmeer .
Jammer dat je gaat vliegen vanaf Surabaya. Dan mis je qua natuur het mooiste van Java.
Mocht je naar Ubud gaan probeer dan Tegal Sari. De duuste kamers (! Euro 35) zijn erg goed.
en anders moet je Pertiwi eens proberen. Ook in Ubud
Peter

Alle mannen/vrouwen, dat is natuurlijk moeilijk te achterhalen met al die nicknames hahaha):

bedankt voor jullie informatie, maar toch nog even doorvragen:

Kuta: Dat noem je niet, waarschijnlijk met reden. Hahah, als ik het verhaal verder lees staat Kuta ook niet zo goed bekend dus, ik houd zelf niet zo van de hele erge toeristische plaatsen.

Over die lichtgevende plankton; dat ken ik, heb ik vorig jaar al op Jamaica gezien. Vond ik zelf niet zo heel bijzonder hoor, maar voor wie het wel leuk vind … gaan met die banaan. Spelende dolfijnen natuurlijk wel, hoewel zelf zwemmen met dolfijnen (ook vorig jaar gedaan op Jamaica) nog leuker is !!!

Retourtje Jakarta en later zelf van Bali terug naar Jakarta vliegen met binnenlandse vlucht; zijn er meer mensen daar over eens en heb ik dan wel de garantie dat ik op dezelfde dag Denpasar-Jakarta kan boeken ? Wat een gedoe, zit juist te dubben of ik nu de aanbieding van Vliegwinkel.nl (welke ik op hun reisbureau heb aangevraagd dichtbij mijn werk) moet nemen van Malaysia Airlines voor Euro 887,35 all.in (want ik ben zelf niet zo dol op boeken via internet maar Phillostar; deze kosten heb je bij het reisbureau ook adm/res/ticketkosten) en weet het nu even niet meer … help ! Maar waarschijnlijk kan RHNDTZ mij wel antwoord op geven, alleen al vanwege de nickname.

Vind het alleen jammer dat je over dat ‘ongeluk met het vliegtuig’ praat, want ik ben toch al niet zo dol op vliegen; krijg ik dat er ook nog bij … fijn hahahaha.

Peter; hoezo is het jammer dat ik vanaf Surabaya ga vliegen naar Bali ?

Ik zoek me rot met google/wereldwijzer.nl enz. naar tickets (qua prijzen dan)/hotels enz. dus daar ontbreekt het niet aan, maar in ieder geval weer bedankt voor jullie info.

Indesco:vak01:(ik heb er zin in !!!)

Deze inentingen worden tegenwoordig voor een groot deel vergoed door je zorgverzekering. Even naar de voorwaarden kijken dus.

Malaysia Airlines is goed, geen zorgen.
Het is al genoemd, alle grote Aziatische en Europese maatschappijen zijn prima. British Airways (BA) is ook een manier om te komen waar je zijn wilt, de Vliegwinkel medewerker zal je daar neem ik aan toch ook wel op attenderen. Quantas (Australisch) was vroeger een optie, maar nu doen ze dit trajekt niet meer.

Tarief dat je noemt is redelijk.

Vliegwinkel is goed. Ik heb vaak bij ze geboekt, prima.

En, om mezelf even tegen te spreken: als je toch persoonlijk naar de vliegwinkel gaat: Malaysia Airlines vliegt altijd met een tussenstop op Kuala Lumpur. Dat betekent dat een Vliegwinkel medewerker voor je kan gaan puzzelen: op de heenweg de laatste “leg”, of hoe je dat wilt noemen, van Kuala Lumpur naar Jakarta. En op de terugweg, de eerste “leg” van Denpasar, Bali naar Kuala Lumpur. Op die manier wordt je bagage keurig doorgelabeld en heb je verder geen sores meer. Bij boeken via internet zijn dergelijke constructies niet zo goed mogelijk, maar je kan dus profijt trekken van het feit dat de vliegwinkel medewerker op zijn computer via hun echte professionele boekings-site voor je gaat puzzelen om een custum-ticket voor je te maken en zo zijn provisie helemaal te verdienen.

Zelf reis ik meestal langer (vandaar mijn eerdere advies), en dan loont het om ter plekke alles te regelen, je hebt tenslotte de tijd en wil dan flexibel zijn. Maar ik heb de indruk dat je wellicht een maand ofzo gaat, en dan loont het, voor je gemoedsrust, om het ticket alvast helemaal goed op zak te hebben, en optimaal van je tijd daar te genieten.

Qua hotels, daar blijf ik toch denken dat het altijd leuker is om ter plekke te kijken en er eentje uit te zoeken, maar dat ben ik. De internet prijzen van hotels zijn vaak wat opgeblazen, en het zijn over het algemeen de duurdere en saaiere, anoniem-achtige hotels die op internet staan, vind ik. Maar hotels zijn helemaal een persoonlijke questie, daar denkt iedereen anders over.

Sorry dat we je niet aan de palen kunnen helpen. Ik meen me wel prachtige foto’s te herinneren van hotel-huisjes op palen boven water, was dat een van die Indonesische eilandjes onder Singapore? Bantam, Bintang, zoiets, kan dat? Maar dat ligt toch vrij ver buiten je trajekt, en er is verder daar ook niet zoveel te zien, op die eilandjes, ook nog.

Wanderinawe,

jij voelt mij goed aan v.w.b. de tickets (voor de gemoedsrust) en prettig om te horen dat Vliegwinkel.nl wel goed is, want ik heb ook nog wat opties liggen bij Arke (en daar boek ik mijn vakanties ook vaak, maar die zouden ook andere zaken voor mij kunnen regelen), maar daar zal ik toch wel duurder uit zijn hoewel ze wel veel voor mij doen; via internet boeken is echt geen optie voor mij, aangezien nog steeds veel mensen besodemieterd worden door allerlei bedrijven en als het nu om Euro 100,-- ging, alla, maar het gaat wel om duizenden euro’s. Verder qua besparing van de tickets; dit geef ik liever daar uit aan een leuk hotel/lekker eten enz.

Wat is een ‘leg’ ??? Die mevrouw van de Vliegwinkel.nl zei ook, als ik het nu definitief maak, dat zij direct een vliegtuigstoel kon regelen voor ons.

V.w.b. dat hotel op pootjes; ik heb al een aantal goede tips gekregen; oké het is niet helemaal hetgeen ik bedoelde, want dit schijnt meer op de Malediven voor te komen, maar toch wel ‘cottages’ die er heel dichtbij komen. En zo blijf je bezig

http://www.wereldwijzer.nl/images/icons/icon12.gif

!

Dank je wel voor de informatie, maar nog meer tips zijn altijd welkom.

Groetjes, Indesco

Nou de meeste mensen gaan naar Indonesie en komen dan terug en zeggen dan dat ze veel cultuur hebben gezien, de natuur was overweldigend maar ik had wel graag wat meer natuur gezien. Java is erg dicht bevolkt en overal zijn mensen. Er zijn zulke gebieden: Nat parken op West Java, Malabar, Oost Java. Maar daar nemen ze dan weer niet de tijd voor. En dat is jammer.
Heb zelf 20 jaar reizen georganiseerd en begeleid naar Sumatra. Java en Bali en het commentaar is altijd: Oost Java was het hoogtepunt van de reis. Mits je de trips ga doen natuurlijk
P

Peter,

we moeten echt een keus maken voor 24 dagen; mijn vriend wilde ook al naar Sumatra (Tobanmeer) maar ook de Kleine Sunda-eilanden en Sulawesi, geloof me, je kunt niet heel Indonesie in 24 dagen doen, dan zie je helemaal niets dan alleen het vliegveld e.d. hahahahaha.

Ik heb de knoop doorgehakt en gezegd (klinkt streng huh :hihi:); Java (familiebezoek, kindertehuis en een aantal bezienswaardigheden en niet alleen toeristische, maar ook onbekende), Lombok vanwege de Gili-eilanden en Bali vanwege de romantiek, mooi eiland en verrassingselement voor ons beiden, maar wel door mij geregeld. Nou, dat klinkt toch hartstikke leuk. Er zijn mensen die helemaal niet op vakantie kunnen of 6 weken nog ‘te weinig’ vinden, maar ik ben er tevreden mee en hoop daarna ooit nog eens terug te kunnen, maar dat zal waarschijnlijk niet zo zijn, maar dat is een persoonlijk iets.

Verder is het het geboorteland van mijn vriend en hij is 1x terug geweest, dus ik doe het ook een beetje voor hem (en een beetje voor mezelf hahahaha).

Dank je wel en groetjes, Indesco

fijne reis en veel plezier.

Dank je wel, maar klinkt nu wel erg definitief. Als je nog tips hebt, graag en heel errug welkom.

Indesco

Als je je programma hebt samengesteld stuur dan nog eens een mailtje. Als je me je Email adres stuurt kan ik ook vanuit Indonesie reageren (Ga van 1 Mrt - 2 Juni naar Indonesie en Singapore)
Als ik weet waar je zit kan ik misschien nog wat tips geven

Peter

Oke Peter,

dat vind ik leuk, zo spontaan … houd ik wel van ?

Het programma is toch al wel grotendeels ingevuld, alleen nog wat bijzaken, zal het je anders vanavond of dit weekend toemailen; heb jij ook nog een apart emailadres of gewoon via dit kanaal ?

Mijn emailadres is: [EMAIL=“independentscorpio@hotmail.com”]independentscorpio@hotmail.com en eigenlijk heet ik Gerda, maar dat moet je niet aan iedereen vertellen hoor (hihihihi) Indesco is een afkorting van mijn emailadres zoals je kunt zien.

Tot horens en alvast een fijne reis naar Indonesie !

Indesco

Hoi RHNDTZ,

heb je mijn emailtje nog ontvangen over de Flying Blue punten ? Graag even emailtje retour. Dank je wel, Indesco