Bali 18 dagen - 12 maanden - rondreis(je)

Na vele lange rondreizen, waaronder ook bijv. 3 maanden met onze zoon van toen 4,5 door heel azie (hong kong, Borneo, maleisie, vietnam, cambodja, singapore) Nu is deze zomer Bali aan de beurt (Japan had de voorkeur maar toch iets te warm/vochtig met een klein kindje, vinden we).
We zijn een stel met 1 kindje van 11/12 maanden op dat moment en een zoontje van 9 jr.
De reis voorbereiden vind ik altijd al enorm leuk. Vluchten zijn geboekt, komen aan 's avonds laat 19e juli en vertrekken 8 augustus 's avonds.
De dag na aankomst tel ik niet mee, dan willen we helemaal niks doen :wink: eten en wat in een zwembad zitten.
Hebben dus 18 dagen.
Wie kan mij alvast wat opweg helpen met de route, daarna ga ik mij zelf weer inlezen.

Dit is mijn idee, begin altijd me zoveel mogelijk locaties waarvan er straks steeds afvallen omdat het ook, vakantie is en niet afstrepen van wat je wel of niet gezien hebt. (voorkeur:lekker snorkelen, fietsen (kom je toch meer in contact met de locals), korte wandeltochtjes, vissers zien, en goed eten ook belangrijk :wink:

Ubud
Munduk
Pemuteran
Lovina
Amed
Sanur
Uluwatu

Bedankt,

Andres

Voor wandel- en fietstochtjes kijk eens op de site van Actief in de Tropen, start- en eindpunt is Ubud, gratis te downloaden:actiefindetropen.nl - This website is for sale! - actiefindetropen Resources and Information.
Ubud is sowieso een must. Hoewel Ubud erg toeristisch en commercieel is ingesteld is er heel veel te doen en te beleven op allerlei gebied, kunst, cultuur, muziek, dans, hindoe-ceremonies. En buiten Ubud vind je prachtige rijstvelden en hele mooie desa’s. Als badplaats zou ik Sanur kiezen, is ook meer geschikt voor kinderen. Lovina zou ik dan laten schieten, strand bestaat uit vulkaanzand, ziet er grijs uit, terwijl Sanur heel mooi wit zand heeft. Amed is vooral interessant als je van duiken houdt.
Hans

Bedankt voor de reactie Hans.
wandel en fietstochten ga ik eens bekijken.
Sanur gaan we denk ik toch overslaan, we zijn niet van die mensen die graag op het strand liggen ofzo… mag wel wat leven zijn op het strand met bijv. vissers ofzo.
Ubud blijft zeker, dit na aankomst op het vliegveld, direct door reizen.
Duiken willen we veel doen, maar in ons geval zal het “snorkelen” zijn :wink:

Gr.
Andres