Bagage lufthansa

Hallo allemaal, ik ben van plan om in juli een rondreis te maken door Z.O Azië. Ik vlieg met Lufthansa via schiphol en Munchen. Nu is mijn vraag: ik wil graag weten wat de ervaringen zijn van mensen die ook met lufthansa hebben gevlogen. Met name mbt de bagage. Mijn koffer (geen handbagage) is ong. 3 cm groter in omvang dan de toegestane afmeting (totaal: 158 cm in omvang). Hoe streng is men daar bij Lufthansa op ? Zal men echt mijn koffer weigeren om deze 3 cm of moet ik dan fors bijbetalen ofzo? Wie heeft hier ervaring mee ??

Dick

In het ergste geval zal het ‘odd size lugguage’ zijn. In dit geval krijg je er bij het inchecken een label om, en dan moet je het vervolgens zelf bij een andere balie aanbieden.

Bedankt voor je reactie Jenny, zijn hier dan ook weer apart kosten aan verbonden?

nee hoor, normaal niet. er zijn ook maatschappijen die een gewone backpack (zonder flightbag) odd size noemen in verband met loshangende riempjes.

hij moet uiteraard wel binnen het toegestane gewicht passen.

Ik weet nog wel dat ze bij EasyJet op Schiphol alle tassen die enigszins op een backpack leken niet direct op de band deden maar in een kar die bij de incheckbalies stonden. Andere luchtvaartmaatschappijen deden ze wel op de band. En anderen hebben weer weegschalen voor de handbagage staan en bij andere kraait er geen haan naar. Het is op welk moment je komt (is er een verscherpt veiligheidsrisico?, is het druk?, welk seizoen is het?) en waarmee je vliegt hoe streng ze met ruim- en handbagage zijn.

Ik had nog nooit meegemaakt dat de ruim koffers aan bepaalde afmetingen moesten voldoen. Gewicht is wel logisch maar een normale grote koffer zou in mijn ogen geen probleem moeten opleveren. Lufthansa denkt daar kennelijk anders over volgens de Australischsprekende balie medewerkster die ik aan de telefoon kreeg…:unibrow: