Backpack als handbagage in vliegtuig?

Hoi,

Vroeg me af of jullie weten wat ongeveer de maximum grootte (in liters) is voor een backpack zodat ie als handbagage meekan in het vliegtuig?

En als ik 2 weken rondreis, zou diezelfde backpack daar dan groot genoeg voor zijn?

Ik ga namelijk een half jaar weg voor studie, dus ik heb de stad als standplaats, en van daaruit zal ik een aantal keer ongeveer 2 weken rondreizen. Ik neem dus gewoon een koffer mee voor m’n bagage, en een backpack leek me dan wel handig als handbagage, maar weet niet of dat wel kan want een gewone rugzak is weer te klein om 2 weken mee te reizen lijkt me…

Heeft iemand enig idee? :confused:

Niemand? :frowning:

Hoi, ik heb geen ervaring met backpacks, maar je kunt toch op de sites van de luchtvaartmaatschappijen met wie je vliegt kijken?
Daar is altijd een afd. met handbagage en daar staan de afmetingen van handbagage zeker op!

Ja dat klopt, maar niet wat voor backpack grootte daarbij hoort, of het uberhaupt handig is om het ding zo te vervoeren en of die backpackmaat groot genoeg is voor 2 weken reizen (ik heb er ook geen ervaring mee, dus kan dat gewoon niet goed inschatten)…

gewicht maakt bij handbagage niet veel uit maar je tas moet voldoen aan bepaalde afmetingen

je laptop telt trouwens niet mee, die mag extra

Bij KLM (binnen de EU?) gelden de volgende afmeting/gewicht:
max. afmeting 55 x 35 x 25 cm, 12 kg

Mag je tegenwoordig niet twee stuks bagage meenemen en één handbagage? Of is dat alleen buiten de EU?

Ik vlieg met british airways, buiten de EU.

Maar weet inmiddels voldoende, bedankt!!