Leuk! Mooi gebied om te reizen, en je komt er veel andere reizigers tegen waarmee je eventueel stukken samen kunt reizen en/of tips van kunt krijgen. **
Wanneer heb je dit gedaan? Naar welke landen ben je geweest(op volgorde)?**
1997 (Bali - Java - Bali twee maanden);
2009 (Thailand en Cambodja 4 weken)
** Hoe regelde je vervoer?**
Ter plaatse telkens uitzoeken (in Lonely Planet reisgids of anders) en buskaartje of treinkaartje kopen. Voor treinen, zie www.seat61.com.
** In wat voor accommodatie verbleef je?**
Hotels, guesthouses, homestays (bij mensen thuis)
** Hoeveel was je daar ong. per nacht voor kwijt?**
Aan mijn info van 1997 heb je niet veel. 
In Laos varieerde het van 5 tot 12 euro per nacht voor eigen kamer met eigen badkamer, met een uitschieter van 20 euro. Voor een hostel betaal je iets minder.
Kijk in een Lonely Planet (bv. in de bibliotheek) onder Money / Costs naar de budgetten die zij per dag adviseren, dat is niet alleen voor overnachting maar ook voor eten en tripjes.
** Heb je ook nog extra dingen gedaan?(bijv. duiken, verschillende uitstapjes)**
Ja snorkelen, wandelen met gids, naar watervallen en grotten met tourbedrijfje, op een olifant gereden, zelf markten en tempels en stranden en stadjes bezocht, etc.
** Met welke maatschappij vloog je?**
Weet ik niet meer. Hier tips voor goedkope tickets vinden: http://www.trosradar.nl/artikel_detail/bericht/goedkoop-vliegtickets-boeken/
** Hoeveel was je kwijt voor je ticket?**
Weet ik niet meer, ik geloof rond de 700 euro voor een retour Bangkok.
** Hoeveel geld had je in totaal nodig?**
Ongeveer 900 euro ter plaatse voor een maand. Maar ik koos altijd een privékamer.
Hier lees je mijn Laos + Thailand-blog van 2009.
Leen of koop eens wat reisgidsen en lees daarin. Daar staan al ontzettend veel antwoorden in over hoe het reizen daar aan toe gaat, de gevaren, handige routesuggesties (ook door meerdere landen, als je de gids voor Zuid-Oost Azië bekijkt), het eten, wat mooi en leuk is om te zien en doen, waar je kunt overnachten etc.
Kijk ook eens op www.travelfish.org (let op: .org, niet .com).
Ik denk dat je goedkoper uit bent als je je beperkt tot het vasteland van Zuid-Oost Azië, dus Thailand, Cambodja, Laos. Dat is ook ruim voldoende voor 2-3 maanden! Anders haast je je rot, en snel reizen is ook duurder.
Als je vanaf het vasteland naar Indonesië moet, is dat weer lastiger te regelen denk ik. Er gaan wel boten (zie www.seat61.com).
Een deel van Maleisië kun je natuurlijk wel over land bereiken, een ander deel niet.
Succes!