Backpacken waar te beginnen in Australie

ik en mijn vriendin willen gaan backpacken voor een jaar in australie maar ben eigenlijk wel benieuwd waar je het beste kan beginnen ook wat btreft de weer omstandigheden en de rest

liefs amy

Hey Amy,

Wanneer je ook het noord-westen en noorden wil gaan doen, dan is de beste/mooiste reistijd vanaf juni tot oktober, anders te heet en/of te nat.

Zuiden is rond januari lekker warm, maar The Red Centre weer TE WARM.

Het is dus afhankelijk wanneer je zult gaan.
Wanneer dat in juni is dan zou ik op Perth vliegen, maar is het in december/januari, dan Melbourne/Sydney goede optie.

Vraag maar raakbaak,

Flyboy:wereld:

wij willen eigenlijk per direct gaan over +/- drie weken maar is het nou verstandig om via een backpackers bureau te gaan of op eigen houtje

Is een beetje moeilijk om te beantwoorden denk ik. Wij kennen je niet goed genoeg om je daar een passend antwoord op te geven.

Over het algemeen gaan heel veel mensen gewoon op eigen houtje. Dit is goed te doen, als je voldoende bent voorbereid, je een redelijke mate van avonturier bent en een beetje zelfredzaam bent.

Als je weet wat je wilt, ga je er een geweldige tijd krijgen. Zeker als je een jaar de tijd hebt.

Als je specifieke vragen hebt lezen wij ze wel.

Groetjes

Wim

hou het zeker in mijn achter hoofd, dat ik evt met vragen bij jullie terecht kan …
alvast bedankt…

beste wim
mijn eerste vragen…
wonen jullie zelf in australie?

liefs amy

:thumbsup:Heerlijk dat jullie al zo snel gaan.

Nu is het al een mooie tijd om op Melbourne of Sydney te vliegen en dan via de oostkust richting Cairns.

Het lijkt mij geen probleem om gewoon op je zelf te gaan hoor.
Het gemiddelde backpack hostel is gewoon goed en niet echt duur en van daaruit kun je ook nagenoeg iedere dag zeer goed verder plannen, omdat zij daar de buurt het beste kennen.
Ze kunnen je ook vaak helpen wanneer je een tijdelijke job zou willen hebben.

Qua veiligheid moet je alleen in het Noord Westen een klein beetje oppassen omdat het daar zeer ruig en weinig bevolkt gebied betreft en nogal wat laveloze en werkeloze aboriginals rondhangen(Halls Creek), maar ook daar geld weer: de backpack hostels zijn goed, gastvrij en veilig.

Bij meer vragen laat maar horen/lezen,

Flyboy:wereld:

Hallo,

Je schrijft dat je over ongeveer 3 weken wil gaan. Dat is de feestdagen tijd. Als je naar Sydney gaat dan kan ik je nu al vertellen dat je daar geen accomodatie zult vinden die moet je echt al maanden van tevoren boeken. Daar is ook wel wat op dit forum over geschreven.
Het zal ook wat drukker zijn dan normaal in de grote steden dit omdat de Australielers zomervakantie hebben.

gr van Moira

Hoy Amy,

Nee ik woon niet in Australie. Loop wel al jaren met plannen rond om naar Down under te verhuizen. Ik ben wel alvast begonnen met emigreren en woon nu net over de grens. In het heel gezellige Belgie. Voorlopig vindt de rest van de familie dat ver genoeg.
Wij zijn net als velen hier op het forum al meerdere malen (zonder en later met kinderen) naar down under geweest en misschien had ik daar ook al lang moeten gaan wonen. Voorlopig zijn we alweer aan het sparen voor de volgende trip.

Ook dan zullen wij zeker niet met kerst naar Sydney of directe omgeving gaan. Je vindt dan inderdaad bijna geen plaats. Het is in Australie dan topdrukte vanwege hun jaarlijkse zomer vakantie. Maar er zijn altijd uitzonderingen. Voor de sfeer zou je er zeker wel moeten zijn.
Zoek het een stuk noordelijker, daar is het over het algemeen iets minder overbevolkt tijdens de vakantie. In Darwin is het klimaat minder aangenaam dus veel Aussies gaan daar niet heen. 2e of 3e week van Januari vindt je overal weer ruim voldoende plaats.

Groetjes

Wim