Backpacken VS

Hallo,

Ik ben Julian, ben nu nog 17 jaar, en ga in maart voor 2 maanden naar de Verenigde Staten. Ik zal één maand in het noord-oosten verblijven en vervolgens met een binnenlandse vlucht voor één maand naar het zuid-westen. Ik heb de planning al (zo goed als) rond, en ben nu opzoek naar een goede backpack.
Ik zal van hostel naar hostel trekken, en vooral in de steden verblijven. Ik zal ook de parken Yosemite, Zion en Grand Canyon bezoeken maar hier heb ik hostels gezien die op een redelijk korte afstand van het park liggen, dus zal niet op de campings van de parken hoeven te overnachten.

Heeft iemand enig idee wat voor backpack ik nodig heb, en hebben jullie verder nog tips voor backpackers zoals ik?

Alvast bedankt!

Groeten,
Julian.

PS: Ik heb ook een algemeen topic geopend in het Amerika forum over mijn reis. Hier te vinden: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=105617

He Julian,

Een backpack is echt super persoonlijk. Het beste is als jezelf naar een winkel gaat en je daar goed laat informeren. Gezien je planning zou je in het ergste geval nog kunnen reizen met een koffer, omdat je hem bijna niet draagt.
Ik zal je aanraden eerst even goed na te denken wat een backpack voor jou moet hebben (wil je hem van boven kunnen openen of over de hele lengte, met waterzak/zonder waterzak etc…).

Ik hoop dat je er iets aan hebt en veel plezier!!

Groetjes,

Kirsten

1 like

Ik stel niet zo heel veel eisen aan mijn backpack. Zolang ik maar als ik in een hostel zit goed bij m’n kleding kan. Ik ben nog niet naar een winkel geweest, maar wel een beetje research gedaan op internet, en daar ben ik verschillende meningen tegengekomen wat betreft het aantal liters. Volgens een aantal sites is een backpack van 20-40L een prima backpack om 2 maanden van hostel naar hostel te reizen, maar andere sites raden een backpack van 50-60L aan. Jullie advies?

Gezien de temperaturen die daar in maart nog zijn heb je verschillende soorten kleding nodig.
Ik weet niet precies waar je zult zijn, maar je hebt waarschijnlijk warmere kleding nodig, en kleding voor iets kouder klimaat (als ik het goed heb). Dus dan zou ik gaan voor een 50 liter. 60 liter vind ik persoonlijk te groot worden, maar net als eerder gezegd, dit is persoonlijk.
Wanneer je niet veel eisen stelt, zou ik gaan kijken naar een bovenlader, die je met een rits ook aan de onderkant kan open ritsen (dus bovenaan met een trekkoord, onderaan met een rits). Deze kun je bij de meeste outdoor zaken wel voor een redelijke prijs krijgen. Pas hem wel even met wat gewicht erin, zodat je weet of hij lekker zit wanneer hij goed gevuld is.
Degene die je helemaal kunt openritsen zijn wel handiger om bij al je spullen te kunnen, maar vind ik persoonlijk minder fijn inpakken en gewicht verdelen.

Handig is ook om een kleine dagrugzak mee te nemen, voor als je overdag rondloopt.

Succes met kiezen, en veel plezier op je reis!

1 like

Bedankt voor de tips, ik ben vanmiddag naar een outdoor winkel geweest en heb hier de Vaude Astra Light 60 L (zwart) gekocht. Ik heb met de winkel afgesproken dat ik er thuis nog even naar zal kijken, en met wat meer gewicht uittesten, en mocht ik toch de voorkeur aan een andere geven kan ik daar gewoon weer langskomen.

Julian,

Wanneer wordt je eigenlijk 18? Voor diverse landen zoals Canada heb je een brief met toestemming van je ouders nodig als je ze als minderjarige bezoekt.

Groet,
Stormbreaker.

Ik word 19 januari 18. Dus als ik naar de VS ga ben ik anderhalve maand 18. :wink:

Oke, 19 januari is een mooie datum. Maar dat is even iets persoonlijks…

Haha :slight_smile:

Ik ben nog nooit buiten Europa geweest, leuk dat jij dit wel gaat doen.

Heb je al een reis geboekt? Heb je je paspoort al aangevraagd? Vergeet niet minimaal 72 uur voor vertrek ESTA in te vullen, anders mag je het vliegtuig niet in.

Retourvlucht en binnenlandse vlucht zijn al geboekt. Paspoort ben ik van plan maandag aan te vragen. Inderdaad, die ESTA moet ik niet vergeten.

Je kan t/m 18 januari trouwens je paspoort niet zelf aanvragen, daar moeten je ouders bij zijn. Ik zou gewoon 19 januari naar het gemeentehuis gaan of je ouders moeten even beide een formuliertje invullen, ondertekenen en min. 1 ouder moet mee met zijn/haar paspoort en het paspoort van de ouder moet met de beide formuliertjes ook mee.