Backpack 55 L voor 5 maanden?

Hoi iedereen,

Ik heb de afgelopen weken stad en land afgezocht naar een backpack. Vandaag ben ik er eindelijk een tegengekomen die fijn zit, van een goed merk is, een redelijke prijs heeft en er ook nog eens leuk uitziet. Het enige probleem is dat hij (maar) 55 liter is. Binnenkort ga ik vijf maanden op reis naar Australie en Nieuw-Zeeland en ik vraag me af of ik dan wel genoeg heb aan 55 liter? In de winkel zeiden ze dat vrouwen meestal tussen de 55 L en de 65 L zitten dus dat mijn backpack wel aan de kleine kant is voor vijf maanden op reis. Hebben jullie hier ervaring mee en wat zijn jullie backpack adviezen?

Vast bedankt!

Hi, jazeker heb je er genoeg aan! Ik heb een jaar rondgereisd met 55L en gebruik m’n backpack nog steeds. Je komt erachter dat je veelal dezelfde kleren draagt, zolang ze nog fris ruiken en niet (te) smerig zijn kan t allemaal ;). En je kan vrijwel overal wassen.
Veel plezier!!!

Je moet vooral ook op t aantal kgs letten die je meeneemt, je moet t nl allemaal zelf dragen. Ik presteer t nog steeds om standaard teveel mee te nemen en iedere keer heb ik dingen bij me waar ik helemaal niks mee doe of kleding die ik niet draag.

Ik reis momenteel zeven maanden met een backpack van 55 liter die je groter kunt maken tot 75. 55 is genoeg maar heb wel nog een dagrugzak. Het hangt ontzettend af van het seizoen. Kleding voor 30 graden past makkelijk. Ik heb warmere kleding mee en dan wordt het al krap. Misschien kun je klaarleggen wat je mee wilt nemen, de tas halen (kaartje eraan laten) en passen maar!