Misschien is het al eerder genoemd maar hier wat dingen:
Tanzania:
Serengeti alleen doen als de wildebeast migration in de buurt is. Het is letterlijk 5 to 10 keer zo duur als andere parken en die prijs is alleen gerechtvaardigd als de migration in de buurt is. Rangers daar kunnen je alles vertellen.
Ngorogoro krater is ook erg duur maar uniek. Zeker meepakken.
Kilimanjaro: Ik heb het zelf niet gedaan (kost rond de 1000 USD geloof ik) maar schijnt de moeite waard te zijn.
Lushoto: Schitterend viewpoint, zeker meepakken op je rit richting Zanzibar.
Zanzibar: Paje of Nungwi/Kendwa. Lekker bountystyle!
Malawi: Livingstonia, schitterend uitzicht op het meer waarbij je Mozambique kan zien liggen. Sla het museum/dorpje/kerkje over, das waardeloos. Het uitzicht daarentegen niet.
Senga Bay, wederom wat relaxen.
Zomba plateau, ben er zelf niet geweest omdat er geen benzine te krijgen was in het hele land, maar het schijnt mooi te zijn.
Zambia: South Luangwa, mooi park. Vanuit Lilongwe kun je al trips daar heen boeken, maar er is daar ook voldoende aanbod. Als je safari moe bent hoef je hem niet mee te pakken, het is erg leuk maar niet mooier/slechter dan veel andere parken. De campings aan de rivier zijn wel een ervaring: Krokodillen in het water, nijlpaarden/olifanten/apen etc op de camping.
Als je met snelle busmaatschappijen gaat heb je aan 2 maanden genoeg. De hoofdwegen zijn goed. Bekijk eerst goed of/waar die maatschappijen stoppen.
Reizen met die taxi’s is grappig voor 1 dagje maar daarna ben je ze denk ik wel zat. Zou ze alleen gebruiken als je ergens niet op een andere manier kan komen.
Als extra omdat je toch in de buurt bent zou ik zeker naar de Okavanga gaan. Das echt weer een uniek park. Chobe is leuk maar niet meer/minder bijzonder dan eerder genoemde parken. Voordeel aan Botswana is dat je geen visum nodig hebt. Scheelt je weer wat USD’s
die je trouwens weer hard nodig zult hebben bij de ingang van de okavanga 
Alle visa zijn aan de grens te koop. Geloof dat visa meestal met USD betaald wordt, zorg dat je altijd 50USD per persoon bij hebt als je de grens over gaat. Ik ging met een eigen auto dus moest vaak ook nog wat dingen betalen in de currency van het land waar ik heen ging. Informeer effe of dat voor jullie ook geldt en als dat zo is zorg dat je genoeg van dat geld al hebt voordat je de grens over gaat.
Aan de grens zijn altijd chageraars die willen wisselen maar ze lichten je op. Niet alleen met hun exchange rate maar ze zijn net als Hans Kazan, je ziet ze 1.000.000 kwacha tellen maar als jij het natelt is het toch echt maar 600.000. Tel en reken ALLES persoonlijk als je gebruik maakt van zo’n chageraar. Vertrouw ook zijn rekenmachine niet. (Nee, mij hebben ze gelukkig nooit genaaid 
En nog een opmerking: De zielige kindertjes zijn niet zielig. Papa heeft ze op pad gestuurd om te bedelen. De man met het gebroken been loopt straks gewoon naar huis.