Backpacken september 2013

Hi,

Ik wil graag in september van dit jaar op vakantie naar Azië. Vorig jaar heb ik gebackpackt door Sri Lanka, en dat is mij heel goed bevallen. Ik zou het ook leuk vinden om dit jaar met een reisgenootje (m/v) op reis te gaan. Ik hou van cultuur, natuur, wandelingen, excursies, maar ook lekker relaxen aan het strand.

Mijn eerste oog valt zo op Indonesië, met name het eiland Sulawesi hoor ik hele goede verhalen over.

Lijkt het je leuk om ook te gaan backpacken in september, en zoek je een reismaatje dan hoor ik het graag. Ik hou ook zeker andere landen aanbevolen in Azië.

Greetz,

Martijn (30jr)

Hallo,

Ik ga zelf 2 september naar thailand mischien een optie?

Hi,

Ik lees overal dat het juist dan regenseizoen is in Thailand, liever wil ik dat dan mijden. Of valt dat erg mee? Ik ga namelijk toch liever voor 't mooie weer:) Heb jij al een hele route uitgestippeld door Thailand? En al eerder gebackpackt of eerste keer?

Hallo,

ik ga voor het eerst backpacken, het is inderdaad regentijd maar ik heb er weinig negatiefs over gehoord
je hebt kans op een flinke bui maar dat kan net zo goed in een andere maand gebeuren.
ik heb nog niemand gehoord dat het dagenlang heeft regerend.

ik heb nog niet echt een route maar wel een paar dingen dat ik zeker wil gaan doen.

Hallo Shariej en martijnholthuis,

Ik wil graag begin september gaan reizen door Azië. De landen die tot nu toe op mijn lijstje staan zijn Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam. Ik wil ongeveer drie maanden gaan reizen. Voor mij is het ook de eerste keer dat ik ga backpacken en zoek ook nog iemand om mee samen te reizen. Ik heb ook nog niet echt een route gepland, maar heb wel al duidelijk wat ik allemaal graag wil zien/doen.

Mijn ervaring met het regenseizoen in Indonesië ( 1,5 jaar geleden twee maanden, oktober-november op Lombok stage gelopen op een weeshuis) is dat het inderdaad soms een flinke bui is, maar daarna klaart het weer op. Dit vond ik verder niet heel erg. Het regenseizoen begon daar pas in november, maar hebben veel mooi weer gehad.

Misschien leuk om samen te reizen?

Groetjes,
Renske

hoi renske

mischien is het wel een idee om samen een gedeelte te reizen ik heb zelf wel al een ticket geboekt voor 2 september en ik blijf 3 weken.

mischien kun je je email even sturen is wat makelijker

Hoi,

mijn naam is Nicole en ben 26 jaar. 16 oktober begin in aan een vrijwilligersproject voor fysiotherapie in Cambodja voor 2 maanden. Daarvoor, begin sept/ eind augustus wilde ik vliegen op Singapore en door reizen naar Maleisie en dan Thailand ( + laos). Misschien nog wat schrappen ivm tijd.
Lijkt me leuk om een reisbuddy te hebben al is het voor 1 of 2 weken.
Waarschijnlijk kom je bij elk hostel ook wel mensen tegen, maar toch wel fijn om alvast contact te hebben met iemand.

laat anders even een prive-berichtje achter dan kunnen we via de mail verder praten.

Groetjes Nicole

Hey Martijn,

Al een reisgenoot gevonden? Ik heb nog geen plan, maar dat is meestal ook hoe ik reis. Maar in sept 5 weken Azie staat vast. Als je interesse hebt om een deel samen te reizen, mail dan ff, kunnen we even kijken of het klickt en wat jouw plannen zijn.

:wink: Lotte

Hi Lotte,

Leuk dat je reageert! Ik heb nog geen reisgenootje gevonden. Echter is het voor mij op dit moment ook nog even onzeker of ik in september vrij kan nemen.

Heel graag wil ik naar Azië, land maakt mij niet zo heel veel uit, al probeer ik wel de landen met regenseizoen in september te mijden. Het liefst ga ik dus naar Indonesië/Maleisië. Ik ben ook niet zo planner vooraf. Vorig jaar alleen gereisd naar Sri Lanka met de Lonely Planet en zie wel waar ik uit kom:) Ik houd van natuur en cultuur maar ook zeker van relaxen aan 't strand.

Ik hoop wel dat ik binnenkort te horen krijg of ik september kan vrij nemen, het lijkt mij dan leuk om het een ander uit te wisselen, en ben benieuwd waar jij graag heen wilt.

Greetz,

Martijn

Hi Lotte,

Ben jij misschien nog op zoek naar een reismaatje?? Ik heb vandaag te horen gekregen op m’n werk wel in september weg te kunnen. Dus mocht jij nog interesse hebben om plannen uit te wisselen, dan hoor ik 't wel :slight_smile:
Ik heb btw nog niets echt gepland…

Greetz,

Martijn

Hoi,

Ik heb nu een vlucht geboekt voor 14 sept op Kuala Lumpur.
Hebben jullie al een ticket ?
Laos afgevallen, ik wilde in 4 weken west-Maleisië en deel van Thailand zien. Daarna ga ik naar Cambodja.
Groetjes Nicole

Hallo, ik ben ook nog op zoek naar een huisgenoot. Ik vertrek 8sept met als bestemming java /bali.

Mocht iemand nog interesse hebben hoor ik het graag.

Groetjes mariska (27).

hallo Martijn ik ben Richard (39)woon in zwolle nederland heb een door reis gehad in verleden sumatra ,Java,balie ,lombok echter mooie reis zou gaarne willen weten wat me backpacken gaat kosten.
ben me beetje aan het orienteren wat ik ga doen . vriendelijke grt.

Hallo Martijn,

Wat leuk dat je reis in september alsnog doorgaat. Heb je al afgesproken met iemand om samen te reizen. Zelf ben ik hard op zoek naar een reismaatje. Ik ben Silvia, 26 jaar en kom uit Zwolle. Ben net mijn reis van (hopelijk) 1 jaar begonnen. Zit momenteel in Thailand t/m 15 sept. Graag zou ik daarna door willen reizen naar Laos, Cambodja, Vietnam (tot november). Mocht je dit wat lijken, dan hoor ik graag van je!

gr van Silvia uit Thailand!