Backpacken Nieuw-Zeeland: hoeveel geld mee en welke verzekeringen?

i allemaal, bedankt dat je de tijd neemt om dit te lezen.
Mijn vriendin en ik zijn van plan om te gaan backpacken in NZ maar dan kom ik op de volgende vragen hoeveel geld ongeveer mee? En hoe zit het met verzekeringen (ziektekosten) hoe ga je die betalen als je andere kan t van de wereld zit?

Hoor graag jullie feedback hierover

Groet

Niels

Sent from my SM-G935F using Wereldwijzer mobile app

H​oi Niels,

Kosten: hangt nogal af van gekozen accomodatie, en of je met bus reist of (kan alleen op wat hoofdroutes) liften aandurft. Ik zou zeggen per persoon zeker 30-40 euro/dag, het land is niet goedkoper dan Nederland.
Ziektekosten: dokters en ziekenhuizen etc. zijn iets duurder dan Nederland, dus met je gewone NL ziektekostenverzekering (basispakket) red je het niet helemaal. Misschien dat je aanvullende ziektekostenverzekering het wél dekt, ik zou die eerst ff checken. Indien dat niet werkt (je kunt het niet veranderen, dat gaat alleen per 1 januari) dan wordt het zorgen dat je reisverzekering het dekt, die zouden we sowieso aanbevelen (tegen diefstal, hulp bij ongelukken etc.).

Sukses,

<Erik> & [Sandya] - de laatste net terug van d’r 3e bezoekje aan prachtig Kiwiland

1 like

Een hostel overnachting is gemiddeld tussen de 15-20 euro per nacht. Je kunt eten voor 8-15 euro per dag. kan wellicht ook goedkoper maar dan wordt het niet lekkerder op. Qua vervoer is de bus of liften de goedkoopste optie. Naked bus of intercity vond ik twee fijne maatschappijen. Ik had een aanvullende verzekering. Ik zou gewoon zoveel mogelijk proberen te sparen. zeker de excursies kosten veel geld en het gaat harder dan je denkt.

1 like

Ik had een maand lang €60 per dag. Sliep in de goedkoopste hostels, kookte zelf. Had een buspas van intercity geloof ik. Die eerdergenoemde 30 of 40 euro dekken dit wel, je hebt meer nodig als je ook tours gaat doen. Die tikken aan en daarom was ik meer kwijt.
Dit was overigens in maart 2015.
Sent from my SM-G800F using Wereldwijzer mobile app

1 like

Heb het even uitgerekend ik was 75 euro per dag kwijt gemiddeld ik deed alles wat ik wilde doen. heel veel excursies gedaan die ook aardig duur waren. maar sliep in hostels had en had een buspas. Dit was januari 2015

1 like

Ben zelf van plan erbij te gaan werken en veel te gaan kamperen dus dit zal ook wel in de kosten schelen maar bedankt voor je info:)

Sent from my SM-G935F using Wereldwijzer mobile app