Ik ben een meid van 23 jaar, in februari 2013 ben ik klaar met m’n opleiding voor verpleegkundige en daarna zou ik dolgraag willen backpacken in Midden-/Zuid-Amerika.
Een plan heb ik nog niet.
Ik sta open om bijv. van Mexico richting zuiden te reizen.
Ook vind ik het prima om in Zuid-Amerika te starten.
Ik wil een paar maanden op reis, zit niet vast aan een bepaalde tijd/ route.
Wil je ook op reis die kant op, maar niet alleen? Let me know!
Ik zoek ook nog een reisgenootje naar midden en zuid amerika alleen dan in de periode van juli t/m september 2013, voor 3 maanden dus. Is dit telaat voor je?
Precieze plannen heb ik nog niet.
Wel weet ik dat ik daar zoveel mogelijk wil zien en ondernemen, de cultuur leren kennen en zeker spaans leren! Alhoewel daar wil ik hier in NL al mee beginnen!
Wat zijn jou plannen?
Ik ben Dorien, 22 jaar en studeer ook verpleegkunde. Ik ben ook in februari, als alles goed gaat ;), klaar. Ik wil dan ook graag op reis. Dit zal mijn eerste reis worden en het lijkt me daarom leuk om samen met iemand te reizen. Ik heb nog geen concrete plannen en sta open voor ideeen! Ik zit ook niet vast aan een bepaalde tijd of route.
Ik ben Daisy,
Belgisch (even vermelden daar het een nederlandse site is)!
Zelf ben ik van plan om rond oktober - november 2012 naar Latijns Amerika te trekken.
Op de planning staat vrijwilligerswerk (meerdere maanden - mogelijks op verschillende plaatsen) Daarnaast wil ik een een deel van de tijd het continent doortrekken.
Een mogelijkheid is dat ik vrijwilligerswerk doe tot jij of jullie er zijn?
En dan trekken we het continent door.
Wat bij mij de plannen zijn?
Ik wil reizen om ‘mezelf tegen te komen’, rust te vinden, te genieten van het ‘andere’, de natuur zien, echt contact met de mensen (ik bedoel hiermee de ‘commercialiteit’ aan de kant’ reizen met respect voor mens en natuur.
Daarom reis ik ook samen met vrijwilligerswerk… maar daar hoef je zeker neit bij aan te sluiten, we kunnen elkaar tegenkomen en dan verder gaan.
Vrijwilligerswerk mogelijks in Peru.
Er ligt dus duidelijk nog niets vast, de vraag om samen te reizen stelde ik ook aan anderen voor, dus het is zowat zoeken naar wat het beste past bij mij en voor de ander.
Ik ben Daisy,
Belgisch (even vermelden daar het een nederlandse site is)!
Zelf ben ik van plan om rond oktober - november 2012 naar Latijns Amerika te trekken.
Op de planning staat vrijwilligerswerk (meerdere maanden - mogelijks op verschillende plaatsen) Daarnaast wil ik een een deel van de tijd het continent doortrekken.
Een mogelijkheid is dat ik vrijwilligerswerk doe tot jij of jullie er zijn?
En dan trekken we het continent door.
Wat bij mij de plannen zijn?
Ik wil reizen om ‘mezelf tegen te komen’, rust te vinden, te genieten van het ‘andere’, de natuur zien, echt contact met de mensen (ik bedoel hiermee de ‘commercialiteit’ aan de kant’ reizen met respect voor mens en natuur.
Daarom reis ik ook samen met vrijwilligerswerk… maar daar hoef je zeker neit bij aan te sluiten, we kunnen elkaar tegenkomen en dan verder gaan.
Vrijwilligerswerk mogelijks in Peru.
Er ligt dus duidelijk nog niets vast, de vraag om samen te reizen stelde ik ook aan anderen voor, dus het is zowat zoeken naar wat het beste past bij mij en voor de ander.
Dankjewel voor je berichtje!
Klinkt leuk, je plannen!
Al een idee wat voor vrijwilligerswerk je wilt gaan doen?
In eerste instantie is mijn doel om echt te reizen, maar mocht het zo zijn dat ik onderweg een project tegen kom wat me aanspreekt, sta ik er ook zeker voor over om daar even te blijven hangen.
Ik wil ook niet te veel van te voren plannen, maar lekker van de tijd genieten. Is het ergens leuk blijf je wat langer is het er niks ga je gauw verder…
Hoelang ben jij van plan weg te blijven?
Groetjes,
Mirjam
Wel het krijgt zo meer en meer wat vorm.
Ik denk een 2tal landen te bezoeken. Eventueel een derde (als mijn budget het toelaat…)
Wel in de komende dagen zou ik meer info moeten hebben rond een vrijwilligerswerk in het Andesgebergte, opbouw van een kleurterschooltje voor meisjes. Mijn voorkeur gaat wel uit naar een sociaal vrijwilligerswerk (peru)
Voorlopig dacht ik om daar een tweetal maand te blijven. en een maand rondreizen in Peru,
om zo door te reizen naar Bolivië (alhoewel, omgekeerd bolivië - peru) lijkt logischer… Misschien daar ook een maand vrijwilligerswer (of 2) en dan terug een maand te reizen… en vanuit bolivië terug te keren naar ons Belgenland…
Maar ik zeg het… niets staat nog vast! Wel al wat mensen gesproken die me wel hier en daar wat aanraden.
Ook ik zal niets plannen, was één van de grootste tips die ik meekreeg. Je hoeft ook maar heel weinig te boeken van vooraf, tijd en ruimte genoeg het daar te doen.
Normaal zou ik vertrekken in november… 2012 en een 6tal maanden blijven… (buggetair moet nog uitgerekend worden…dus ook hier mogelijks nog wijzigingen :))
Da’s ook mijn plan! Wat wil jij precies gaan doen? Ik ga waarschijnlijk eerst 2,5 maand Spaans doen in Nicaragua en wil daarna oversteken naar el Salvador om daar 2/3 weken rond te trekken. Laat me weten of er iets interessants inzit voor je