Backpacken midden en zuid amerika

Hallo, ik ben een vrouw van 32 jaar. Ik heb het idee om vanaf februari 2016 een half jaar loopbaanonderbreking te nemen. Graag wil ik gaan backpacken richting midden en zuid Amerika, startend regio Costa rica. Ik doe dit liever met 2 of meer, dat is toch altijd net iets plezanter.Ik heb in het verleden ook al een jaar gebackpackt in Australië en Azië. Ik zoek graag avontuur en natuur op en ik bouw ook graag een feestje :smile::smile:

Hoi Chyntia,

Leuk plan… ik ben zelf ook voornemens rond februari die kant op te gaan. Heb je al concrete plannen? Mij lijkt het leuk om veel te zien maar ook diverse Wwoof projecten aan te doen. Ik ben een 36 jaar.

Groet Joey

Hoi Cynthia,

Ik heb het idee om rond maart/april door Ecuador, Peru en Bolivia te reizen. Ik ben wat jonger (23) en heb iets minder reiservaring maar misschien mogelijk dat ik bij jou aansluit als je ook naar die landen wil gaan?

Groetjes,
Tanja

Hoi Tanja,
Je kan eventueel ook bij mij aansluiten als je daar bent.
Groetjes Joey

Hey, ik heb het idee om te starten in midden Amerika en tegen april richting het zuiden te trekken. Voorlopig nog niet teveel uitgestippeld. Wat route heb jij in gedachten?

Hai,

Ik moet eerlijk zeggen dat ik in de kerstvakantie ga uitzoeken wat ik precies wil. Maar ik zou half maart naar Quito willen vliegen en eind april terug vanaf Santa Cruz (is goed betaalbaar zag ik op vliegtickets.nl). In Ecuador zou ik graag de nevel- en regenwouden willen zien. Door een kennis werd ik geattendeerd om evt niet de incatrail te doen in Peru maar de Lares trail. Is wat minder toeristisch maar net zo mooi. In Bolivia zou ik graag de zoutvlaktes willen zien.

Dat is een hele grove planning, maar het is alvast wat!

Maar samen met jullie beiden kunnen misschien wel een mooie reis vormen.

Groetjes, Tanja

Hoi Tanja,
Mijn plan is om ergens in april twee weken in Ecuador door te brengen. Ik ben van plan vooral de natuur te bezoeken. De nevelwouden spreken mij aan, evenals een jungletour en in Banos mogelijk iets actiefs doen. Ik zal starten vanuit Quito. Ik moet alles nog specifieker uitzoeken (en mijn ticket nog boeken!).
Ik heb nog niet eerder alleen gereisd, wel eerder met mijn toenmalige vriend een luxe backpackers-trip door Vietnam en Cambodja gemaakt in een week of 5/6. Mijn ideale vakantie is om meerdere dagen in een plaatsje te blijven, zodat ik rustig vanalles kan bekijken.
Ik ben nu 27 jaar. Ik zal dit forum in de gaten houden en het laten weten als ik specifiekere plannen heb!
Groetjes,
Angelique

Inmiddels heb ik wat meer zicht op wat ik wil. Ik wil ook snel gaan boeken. Ik ga begin maart al richting Quito en vandaaruit bezoek ik sowieso Mindo (een plek waar veel vlinders te vinden zijn) daarnaast Papallacta (heetwaterbronnen) en vandaaruit richting de Amazone. Dan verder naar beneden naar Banos en Cuenca en dan richting Peru. In Peru sowieso Lares trail en de plaats waar de Condor te vinden is. Dan naar de zoutvlaktes en terugvliegen vanaf Arequipo omdat dit stukken goedkoper is dan terug te vliegen vanaf La Paz of Santa Cruz (in Bolivia). Ik verwacht rond 20 april terug te vliegen.

Hoi,
Ik wil ook graag in Maart in Costa Rica gaan backpacken en ben nog op zoek naar een reisgenoot. Zoek je nog iemand om samen te reizen?
Gr. Meral

Heyla, normaal gezien ga ik tussen 10-15maart in Costa rica toekomen! Dus dat zou ideaal zijn, je voegt me maar toe op Facebook, dan kunnen we verder afspreken. Grtjs

Ok, wat is je Facebook adres dan?

Ook altijd handig om te weten natuurlijk ������ Cynthia staniek