Ik ben van plan om een reis te gaan maken in Midden- en Zuid-Amerika van ongeveer een half jaar (tot mijn geld op is, ik zit verder nergens aan vast) en het lijkt mij leuk om dit (deels) samen met iemand te gaan doen! Momenteel is het idee om vanaf september naar Mexico te gaan om daar de Maya-route te gaan volgen. Lijkt mij bijzonder om dieper in deze cultuur te duiken.
Na deze route wil ik af dalen naar Zuid-Amerika. Idee is om naar Ecuador te vliegen en vanaf daar lijkt het mij leuk om samen met een reisgenootje verder te reizen of eerst vrijwilligerswerk te doen en daarna verder te reizen.
Ik zit te denken aan de landen: Ecuador, Peru, Bolivia en Brazillië. Lijkt mij ook leuk om ergens taal- en salsalessen te nemen en ik wil sowieso het amazone gebied in vanwege de natuur! Verder het liefst lowbudget reizen met zo nu en dan wat meer luxe.
Over mijzelf: ik ben 22 jaar en heb Pedagogiek gestudeerd in Amsterdam. Ik hou van actieve reizen met natuur, cultuur, diepgang maar ook feestjes, salsa en af en toe even goed bijkomen op een strand. Verder hou ik ervan om in het moment zelf te leven, maar leg de reis wel graag in grote lijnen vast. Ik wil graag de cultuur echt kunnen ervaren/voelen, mijn doel is dus niet om door zoveel mogelijk landen heen te racen zonder daar iets van mee te krijgen.
Het wordt mijn eerste grote reis, dus het lijkt mij gezellig en ook prettig om samen met iemand te gaan.
Als je dezelfde soort plannen hebt, hoor ik graag wat van je!
Klinkt gaaf zeg! Ik sta ook op het punt voor het eerst een grote reis alleen te maken, mijn plan is als volgt:
Vanaf half augustus (de 18e) zit ik 3 weken in León, Nicaragua om Spaans te leren. Daarna was ik van plan nog 1/1,5 week door Nicaragua te reizen en daarna over te steken naar El Salvador. Daar zou ik 3 weken willen trekken, waarna ik door zou willen naar Guetemala. Misschien dat we daar een stuk samen kunnen optrekken? Ik weet natuurlijk niet hoe jouw plan er uit ziet, maar als je een keer wilt overleggen of het past qua schema, twijfel niet! Zoals gezegd is het voor mij ook m’n eerste grote reis (ben 18), maar heb wel (relatief) veel alleen gereisd: 3 weken in Israël, Zweden, Italië, en ga voor m’n reis door Midden-Amerika 3 weken naar Colorado, VS. Ik denk alleen wel dat Midden-Amerika in m’n eentje nogal anders is dan Zweden haha, vandaar dat ik eerst 3 weken op één plek wil verblijven en een woordje Spaans wil leren. Laat maar wat weten!
Bedankt voor je reactie, leuk dat je ook naar Midden-Amerika gaat! Ik zit rond die tijd inderdaad ook vlakbij Guatamala. Alleen momenteel is mijn idee nog om vanuit Cancún (Mexico) naar Ecuador te vliegen om daar ergens (ik denk aan Quito) Spaanse lessen te gaan nemen en eventueel met een reisgenootje verder te reizen. Maar ik heb nog niks vastliggen, dus ik kan nog alle kanten op
Hoelang ben je van plan te gaan reizen? Blijf je in Midden-Amerika of wil je ook naar Zuid-Amerika?
Hoi Rosanne,
Vanaf 18 augustus t/m 31 januari kan ik eigenlijk alle kanten op, ware het niet dat m’n budget wel vrij beperkt is. Zelf wil ik in ieder geval Nicaragua, El Salvador en het liefst Guetemala zien. Ik heb een vriend die in Guadalajara, Mexico, woont, dus zou dat er evt. nog tegen vrij lage prijs aan vast kunnen plakken, als ik dat met hem kan regelen. Ik kan nu vrij slecht overzien hoe duur Nicaragua, El Salvador en Guetemala bij elkaar worden (weet m’n uiteindelijke budget nog niet op de euro precies, heeft nml. ook met studiekeuze te maken), maar vrees dat een reis door bijv. Peru (wat ik super zou vinden) er niet meer inzit. Jij zou dus na de Maya-route doorgaan naar Zuid-Amerika en een taalcursus doen? Overweeg je niet de taalcursus ervoor te doen? Ben benieuwd naar hoe je plannen eruitziet en of we een stukje/stukjes samen zouden kunnen optrekken. In totaal ben ik van plan vanaf augustus tot december te reizen, denk dat ik met Nieuwjaar terug wil zijn in NL, maar eigenlijk hoeft dat ook niet per se. Ik kan dus eigenlijk ook alle kanten op, als het niet te duur wordt
staan er ook nog plannen om richting Brazilië of Uruguay te gaan? Ik zou graag in september daar enkele weken willen doorbrengen, plannen nog niet vast, zou in ieder geval graag Rio en Foz do Iguaza (watervallen) zien.
De plannen gaan door ja! Alleen is het zo dat ik pas 16 oktober naar Quito, Ecuador vlieg. Daar zal ik de eerste 2 maanden zijn. Pas in januari en februari zullen Fleur en ik door Peru en Bolivia trekken. Rond maart zal ik dan in Brazillië zijn en zal ik naar Foz do Iguazu en Rio gaan. Dus de planning ligt wel een stuk anders… wel jammer want zou leuk zijn om ook in Brazilië een stuk samen te reizen.