http://www.siesom.com/uploads/thaise-taalgids.pdf
Hier heb je een doc. met handige taal tips.
Kan je alvast oefenen.
http://www.siesom.com/uploads/thaise-taalgids.pdf
Hier heb je een doc. met handige taal tips.
Kan je alvast oefenen.
Oke, mooi zo… Gewoon wat gebarentaal af en toe en wat rekenmachines als je prijs afspreekt maar verder lukt het wel ![]()
Hahaha bedankt Renee, maar dit ziet er veel te lastig uit. Ga van de zomer wel wat proberen te leren.
Ik neem zowiezo een Lonelyplanet boekje mee voor wat info en om een aantal guesthouses te vinden.
Btw Over mijn route nog een vraag.
Ik ben van plan om Van bankok eerst naar het noorden te gaan. Eerst een dagje ayutthaya, terug naar Bankok en diezelfde avond naar Chiang mai te gaan. Kan ik dan van Chiang mai makkelijk naar Sukhothai en dan daarna naar Kanchanaburi. Ik wil dit graag allemaal met de trein doen.
Hee Chris,
Een logischer volgorde is dan:
Bangkok-Kanchanaburi-Ayutthaya-Chiang Mai.
Dit is per trein te doen, al moet ik erbij zeggen dat de trein naar en van K’buri op een ander station in BKK vertrekt/aankomt dan die naar Ayutthaya/ Chiang Mai.
Bij deze route hoef je dus niet terug naar Bangkok.Je stapt in Ayutthaya op de trein naar Chiang Mai.
Hans.
Heey Hans,
Oke bedankt, zijn er ook nog plaatsen waar je je tas veilig kan opbergen, zoals op de trein stations?
Gr.
Chris
Daar kan ik je geen antwoord op geven , Chris. Ik maak altijd uitstapjes vanuit mijn guesthouse of hotelkamer. Een enkele keer blijf ik een of meerdere nachten weg, daarvoor heb ik een kleine rugzak naast mijn grote.
Dat is ook handig om je handbagage in het vliegtuig in mee te nemen.
Uit veiligheidsoverwegingen heb ik daar mijn kostbaarheden in, en die heb ik ,behalve in het vliegtuig, altijd tegen me aan.
Hans.
Ja ik ook wel in de meeste gevallen maar ik d8 het is wel handig voor 1 dag trips zoals Ayutthaya waar ik maar 1 dag zal blijven ![]()
Is het trouwens bij kamers om 12 uur uitchecken ofzo ?
En hoe zit het met alcohol, hoorde van m’n vader dat ze welleens de alcohol kunnen vervangen door zelfgebrouwen alcohol om meer winst te maken en dat dit gevaarlijk is, gebeurt dat ook in Thailand veel?
Gr.
Chris
Hee Chris,
Ja, er wordt thuis wel eens wat gebrouwen, maar dat is toch echt voor de Thai zelf. Het zou je kunnen gebeuren als je whisky of een mixje bestelt, maar die kans is niet groot.
Een biertje krijg je bijna altijd in de fles, met een “koudhouder” erom heen.
De kans dat je een thuisbrouwsel krijgt als je bier bestelt is nul.
Tip: Lachend zeggen dat je naar de bar gaat, en vragen hoe laat je mag uitchecken. Met Thai is er altijd uit te komen.
Hans.