Hallo allemaal,
Wij gaan in juli 2014 3 weken backpacken door Sri Lanka. Hebben jullie nog tips? We zouden graag wat leuke en mooie adresjes horen. We beginnen in ieder geval met drie nachten of vier nachten in Negombo. Wat is er daar in de buurt de moeite waard en hoe zouden jullie aanraden om daarna verder te gaan?
Ik heb het even wat specifieker gemaakt:
Wij gaan met twee personen in juli 3weken naar Sri Lanka.
Ik wil toch thuis alvast een globale route maken en ook alvast wat accomodaties vastleggen.
Voor het vervoer zijn we er nog niet helemaal uit… Is het goed te doen om daar een chauffeur te regelen of busje/taxi te regelen of totaal niet. Is de trein goed te doen?
We willen beginnen met 3 nachten in Negombo om vanuit daar ook naar Colombo te gaan en wat tripjes te maken.
Vanuit daar willen we richting de driehoek. Wat is goede plaats van waaruit we de hele culturele driehoek kunnen doen en zelfs naar anuradhapura. Wij zaten zelf aan dambulla te denken.
Daarna willen we naar Kandy om daar enkele dagen iets te doen te zien in de buurt. Wat is een goede uitvalsbasis om naar Worlds end , haputale to ella en uda walawe np te bezoeken?
We willen ook nog naar Yala np, waar we daarna naartoe willen en dan moet er eigenlijk nog tijd over zijn voor een paar dagen strand, maar welke stranden raad je ons aan? Ik neem aan in het oosten, want het zuiden is regenseizoen? Of kunnen we vanuit Yala ook nog een mooi strand meepikken in het zuiden? Vanuit het oosten gaan we dan weer terug naar Negombo.
Met vriendelijke groet,
Michael janssen