Backpacken in september

hey allemaal,

Ik ga in september voor een 3tal weken rondtrekken. Ik ben net begonnen met wat te zoeken naar bestemmingen (alles ligt open), maar nu blijkt dat het nogal vaak geen goede periode is (regenseizoen, tyfonen,…).
Dus mijn vraag aan jullie: heeft iemand wat tips over waar naartoe te gaan in september? Mag overal zijn!

Alvast bedankt!!

Wel eens aan Filippijnen gedacht om daar heen te gaan? September is nog voor dat het typhoonseizoen begint, het is dan al wel regentijd,maar anders dan sommigen denken komt het echt niet iedere dag met bakken uit de hemel. Filippijnen is zeer mooi wat betreft natuur,heeft aktieve vucanan,mooie stranden en is spotgoedkoop,bijvoorbeeld een busreis van 100 kilometer kost 120 peso=2 euro zie de sites www.wowphilippines.co.uk en www.taophilippines.com www.wowphilippines.de KLM vliegt er dagelijks rechtstreeks heen.

Thailand is wel oke ik ben er vaak geweest in September en regen heb ik wel gezien maar lang niet elke dag misschien toen wij er waren in 3 weken 3 keer echt harde regen gehad en dat was alles.
Verder ben ik er later weer geweest maar dan voor 2 maanden en ook de gehele maand in september en toen was er wel regen maar ook niet echt veel en alleen een paar uurtjes.

gr van Moira

Hoi Sophie,

Ik heb het boek ‘handboek voor de wereldreiziger’ in huis (F. Timmerhuis) in huis, waarin ook een stukje staat voor ideale reistijd. Hij let hierbij zowel op temperatuur als op regenval. Ik heb alleen dingen over genomen die mij interessant leken, dus het is niet compleet.

Maar in september okee-hoezee zijn:
Noord-Amerika: iig het zuid-westen (oa Californie en Arizona)
Zuid-Amerika: Peru, Ecuador, Bolivia, Paraguay,
Azie: Maleisie, Singapore, Indonesie…

Volgens mij is dit boek zeker handig als je je aan het orienteren bent, veel praktische info!
Succes!

Hallo,

Uit boekjes weer omstandigheden halen is altijd moeilijk ik denk dat je meer hebt aan ervaringen van mensen. Daarom had ik ook Thailand opgeschreven want regentijd is geen regentijd zoals wij in Nederland kennen. Er komt af en toe een bui langs van 2 uur en dan is het weer voor bij voor de hele dag.

gr van Moira

hey,

Bedankt voor alle reacties, ik ben er al wat wijzer op geworden!
Nu op zoek naar vliegtickets!

groetjes

En welk land of landen gaat de reis heen? Ik was zelf september 2008 in de Filipijnen op het eiland Palawan, schitterend weer daar. zie fotos op http://korikonginpalawan.reismee.nl Happy trip.

Het weer is i.d.d. niet echt uit een boekje te halen. Het is sowieso de laatste jaren aan het veranderen, dus speelt dat ook nog eens mee. Regenseizoen is in veel gebieden vaak een fikse bui op de late middag, maar kan ook wel eens een week regen betekenen. Je weet het vooraf toch nooit zeker.

Ik kan je in September Midden-Amerika wel aanraden. Hoe verder naar het zuiden, hoe minder last van het regenseizoen. Voor 3 weken zou je eens naar bv. Panama of Costa-Rica kunnen kijken. Mij persoonlijk heeft Panama echt verrast, veel meer dan CR trouwens. Veel natuur, maar ook een giga metropool om te bezoeken. Je kunt een paar dagen op piepkleine eilandjes aan de oostkust verblijven tussen de Kuna indianen. Vonden wij een geweldige ervaring.