Backpacken in Peru en Bolivia

Heel erg bedankt allemaal.
Het Sacred Valley gebied is nog niet helemaal helder voor mij, wat daar allemaal bij hoort enzo, maar dat ga ik uitzoeken.
Maar vanuit waar kan je dat het beste bezoeken? vanuit Cuzco? We hebben namelijk voor de inca-trail 4 dagen 'vrij’gepland, dus zouden dat dat aan kunnen besteden. Of is het handiger vanuit ergens anders?

Vanuit Cusco is prima, ik geloof dat de ruïne van Pisaq op 41km van Cusco ligt. Wij hebben er met de moto een uurtje over gedaan om tot daar te rijden. Je kan georganiseerde uitstappen boeken of je kan ook gewoon zelf een taxi instappen en op die manier de Sacred Valley verkennen. Er bestaat ook de mogelijkheid om met een paard naar de ruïnes op 5 km van Cusco te gaan, dat is volgens mij ook een leuke dagvulling.

Sofie

okee, bedankt, dan gaan we het plannen op de dagen voor de Inca trail.

Voor w.b. paardrijden bij de ruïnes bij Cuzco zelf: ik ben (in feb. 2008) eerst naar Saqsayhuaman gelopen, en heb daar vandaan paarden gehuurd. Ik herinner me iets van 30 soles p.p.
Ondanks dat ik 2 Peruanen bij had, kreeg ik er niet meer van af. Vragen ze van daaruit veel meer dan dat, dan proberen ze je op te lichten. Inflatie mee gerekend, schat ik dat het nu zo’n 35 soles p.p. zou moeten zijn nu.

Je kunt in Cusco een toeristenkaart kopen voor toegang tot de Inca sites in en om Cusco. Vervolgens kun je alles zien door een volle dagtrip te boeken door de Heilige Vallei (oa Pisac en Ollyamtambo, ongetwijfeld verkeerd gespeld), en nog een halve dagtrip erbij naar de sites in en vlakbij Cusco (oa Sacsay… ook moelijke :-)).

okee bedankt! Het is me nu al duidelijker!

Heeey, ben op het moment in Cusco, en zo´n kaart is inderdaad handig. Naast de bovengenoemde bezienswaardigheden kan je er ook een aantal musea in Cusco mee bezoeken. De toeristenkaart is 10 dagen geldig en kost 70 soles voor studenten en 130 voor niet-studenten (kan zijn dat ik me iets in de laatstgenoemde prijs vergis, want ik heb het studententarief betaald…).
Een tochtje door de Sacred Valley is erg mooi! Pisac, Ollantaytambo, Chinchero… en nog meer! tip: als je zo´n excursie door de Sacred Valley gaat doen (overal te boeken in Cusco): neem genoeg geld mee want wij hadden niet op de entree van 70 + 130 soles gerekend en je kan op de marktjes (zoals in Pisac op zondag) leuke souveniertjes kopen… (En de lunch was ook redelijk prijzig… uit noodzaak (geld op) hebben wij maar even ergens anders een broodje gegeten en de lunch laten schieten :wink: )

Cuzco is duur, al hebben ze er wel de normale KitKat’s :smiley: (enige andere plaats in Peru met normale KitKat’s is Lima…).

Mocht je in het voetgangersstraatje Procuradores eten bij het restaurantje Tertulia’s Grill, wil je dan even de groeten doen van Robertjan? :smiley: Dat kunnen Tanya en Delya wel waarderen denk ik :D.

Je hebt ook een toeristenkaart die maar 1 of 2 dagen geldig is en die kost maar 70 soles per persoon … hangt er dus vanaf hoe veel tijd je hebt in de Sacred Valley en Cusco.

Hallo allemaal,

Ook ik ben van plan naar Peru en Bolivia te gaan, eind april, voor een maand, in mn eentje. En van de verhalen die ik hier lees wordt ik alleen maar enthousiaster! Twee vraagjes:

Karlijn, wat voor thuiscursus Spaans doe je en waar is die te krijgen? Lijkt me ook erg leuk om een woordje spaans te leren! (en gaaf dat je twee maanden hebt trouwens! Ik ben afgelopen zomer twee maanden door Azie gereisd, 8 weken is gewoon heerlijk lang!).

Ik sta op het punt een ticket te boeken. Maar eigenlijk vind ik alleen tickets met 2 stops erin, en dus best wat reistijd. De prijs is dan wel weer leuk, zo rond de 850 euro (bij rechtstreeks vliegen zit ik boven de 1100!). Nou vind ik dat op zich niet heel erg, maar als er een stop minder in zit zou dat toch prettig zijn. Iemand ideeen? Of een relatief goedkoop ticket naar Lima heeft gewoon automatisch veel stops en reistijd?

Thnx!

Merel

Wij vliegen met Iberia (met 1 stop in Madrid). De prijs voor een retourticket weet ik niet, omdat wij met een enkele reis gaan, omdat we vanuit Suriname komen. Ik geloof dat het retour iets tegen de 900 euro ligt. Wij zoeken tickets op Kilroy die geven heel mooi de verschillende mogelijkheden.
En wij doen een thuiscursus Spaans via Pimsleurs. Maar die cd hebben we gekregen van iemand, ik geloof dat je er normaal voor moet betalen.