Backpacken in Kenia/Tanzania

Sjonge, ik ga nu al vele jaren lang elk jaar 1 soms 2 maanden naar Kenya en heb nog niet eens het meeste van Kenya gezien ? Wat wil je dan in 3 weken ? 3 landen die samen groter zijn dan heel europa ?

SUCCES !
lol2

Ik heb altijd van de Kenianen geleerd:
safari nzuri = goede reis
safari njema = veilige reis

Hi Suzan!
Ikzelf denk er ook aan deze prachtige landen alleen te bezoeken in de zomer!!! Zou ik jullie ook kunnen volgen? :wink:

Hallo Sofie!
Je hebt gereageerd op een bericht uit 2009 en 2010. Dat is dus al wat jaartjes geleden dat ze geweest zijn.
:wink:

Maar super dat je van plan bent naar Kenia te komen!
Ik ben wel benieuwd naar je plannen en kan je misschien wel helpen met tips en boekingen. Ik woon zelf al een paar jaar aan de zuidkust van Mombasa dus heb hier wel wat contactjes van betrouwbare organisaties en accommodaties ed.

Als je dat zou willen kan je me je plannen en vragen emailen op marriettevdvelde@hotmail.com

Groetjes Marriette

Via Wereldwijzer app

Wat een leuk verhaal!!! Klinkt allemaal veel belovend! Ik ga volgende maand, samen met mijn zusje, een 4,5 week in Tanzania backpacken. Wij zijn ook juist van het lokale, budget en alleen alles uitzoeken. Daarnaast vooral de mensen willen leren kennen.
Helaas lees ik op internet veelal angstzaaiende berichten “Niet veilig om alleen te gaan” en vind ik het gewoonweg erg duur wanneer je de groepsreizen bekijkt.
Ook al zijn we nu 10 jaar verder, ik hoop dat deze teksten voor nu nog een beetje kloppen!

Bedankt voor de tips van je tochtjes. Ik zal kijken of het ‘vvv’ kantoor nog bestaat :wink:

Ik kwam juist mensen tegen in groepsreizen van wie spullen gestolen waren. Juist die mensen die een gevoel van schijn-veiligheid hebben, gedragen zich niet meer verantwoordelijk en vergeten op te passen.

Gewoon geen domme dingen doen, in drukke situaties (busstations enzo) goed op je spullen letten, geen sieraden dragen, na het donker liever in of dichtbij je hotel blijven of een (echte) taxi nemen.

Maar ook niet paranoïde worden. Volg je intuïtie.

Ik vond de normale bussen prima te doen, daarin zitten ook gewoon vrouwen met kinderen, studenten enzo, er gaat echt niet opeens iemand midden in de bus jou beroven of aanvallen ofzo. Ik had juist leuke kletspraatjes met wie naast me zat en mensen hielpen me met welke halte en waar ik heen moest. Alleen in het busstation dus wel opletten dat niemand je spullen jat, en niet zomaar mee gaan met vreemde mannen, naar stille straatjes ofzo.

Ook oppassen voor de koffie-truc, dat mannen vragen waar je vandaan komt en dan ooooooh wat toevallig, daar ga ik studeren! Wil je koffie drinken en me alles over Nederland vertellen? Zo zijn een paar vrienden van mij bedreigd en beroofd (bij het koffie drinken stond opeens een hele groep om ze heen).

Er zijn prachtige dingen te zien! Zorg dat je genoeg opslagruimte hebt voor de vele foto’s die je zult maken. :slight_smile: En de meeste mensen zijn juist heel hulpvaardig, beschermend en gezellig.

Veel plezier! En laat je nog weten hoe het was?

Hai Cecilia,
ik heb net al je berichten door gelezen over Kenia en ik begin er vertrouwen in te krijgen dat ik alleen kan gaan reizen. Ik heb altijd zonder probleem alleen gereisd maar door een recente nare ervaring merk ik dat ik mijn twijfels heb bij een trip alleen door Kenia, Tanzania en Uganda voor 3 maanden. Niet zozeer dat er veel nare dingen gaan gebeuren, maar meer of ik (weer) op mijn eigen gevoel kan vertrouwen. Ik vraag me echter af of er een soort van backpack-route is door deze landen, zodat ik misschien op het begin wat gezelschap kan vinden om me net dat laatste beetje vertrouwen weer terug te geven. Zou jij hier misschien wat over weten of een tip voor kunnen geven? Ik ben aan het overwegen om te kijken of iemand een zelfde soort trip gaat maken zodat we een stukje met elkaar op kunnen trekken. Heb je daar tips voor?
Alvast heel erg bedankt!

Wat moet ik voor budget aanhouden voor 3 weken backpacken in Kenia/Tanzania?

Dat ligt er heel erg aan waar je allemaal heenwilt, wat je allemaal wilt doen en in wat voor accommodaties je wilt verblijven.
Hier aan Diani Beach heb je Southcoast Backpackers hostel, waar je in een dorm kan overnachten. Prijzen weet ik zo even niet meer, zou je misschien op hun website wel kunnen vinden. Buiten de deur eten kan je hier al vanaf een euro voor een warme maaltijd (niet in de supertoeristische restaurantjes natuurlijk). Een biertje kost zo’n anderhalve euro voor een halve liter Tusker bier. Een frisdrankje 50cent.
Ga je toeristische uitjes ondernemen (safari, dagjes uit) reken dan op flinke uitgaven (wel afhankelijk van hoogseizoen en laagseizoensprijzen), parkfees voor toeristen liggen nu eenmaal vrij hoog.
Hoe Keniaanser je je gedraagt, hoe goedkoper je reis. :wink:

Wat zijn je plannen precies? Ik woon in Ukunda en heb misschien nog wel wat leuke plekkies om heen te gaan voor je (logeren bij de Duruma-stam in een kleihuisje en met ze mee-eten enz, de omgeving van Mount Kenya/Meru-county verkennen vanuit een logeeradres in Ruiri/Meru-county, de prachtige omgeving van Matate verkennen met een overnachting bij een lokale Taita-familie. Wat zijn je interesses?
Groetjes uit Ukunda!

Via Wereldwijzer app

Hai Marriette,
wat je hierboven beschrijft klinkt geweldig. Ik zou er graag wat meer info over willen hebben. Zou je me deze willen sturen alsjeblieft? Slapen bij een lokale stam en een logeeradres lijken me geweldig. Ik vind reizen geweldig, maar voornamelijk als ik bij de bevolking en cultuur in de buurt kan komen. Ik hoor hopelijk wat van je. Ik vlieg 10 maart naar Zanzibar en ben van plan vanaf eind maart door Tanzania, Kenia en Uganda te gaan reizen. Daar heb ik dan ruim 2,5 maanden voor. Heb je nog verdere tips voor me vanuit jouw ervaring?
Groetjes,
Krista

Ik zal je even een privéberichtje sturen :wink:

Via Wereldwijzer app

Hey Cecilia

Ik wou je een privéberichtje sturen, maar zag dat dit niet mogelijk was, dus dan maar via hier :).

Ik ben van plan om met een vriendin 3 weken in augustus te backpacken in Kenia en Tanzania (en Zanzibar). Ik had gedacht om te vliegen naar Nairobi en zo af te zakken naar Tanzania, om uiteindelijk als laatste te belanden in Zanzibar. We zijn aan het kijken voor vliegtickets en ik heb een zeer goedkope vlucht (via TIX, 533 euro retour) gevonden van Brussel naar Nairobi en terug en dit in het weekend, wat ideaal is met mijn werk. Het zou echter beter zijn indien we vliegen naar Nairobi en terug konden vliegen vanuit Zanzibar of Dar Es Salaam, maar deze tickets zijn meteen een heel stukje duurder. Ik dacht goedkope binnenlandse vluchten te kunnen vinden van een van deze locaties naar Nairobi, maar de goedkoopste die ik kan vinden is 170 euro… Ik zag dat jij heel wat ervaring hebt met reizen/backpacken, heb op deze website nl al veel berichtjes gelezen van jou. Weet jij misschien hoe ik aan een goedkope binnenlandse vlucht kan geraken? :slight_smile: >>>

Alvast bedankt, Cecilia!

Groetjes

Anneleen

http://www.jambojet.com/us/

Of : LINK

Er zijn in ZNZ ook een paar lokale vliegtuigmaatschpijen die niet op internet te vinden zijn? Dus daar even rondkijken/informeren.

>>>