Hallo,
Ik en mn vriend hebben in december tickets geboekt naar China om daar te backpacken (heen naar beijing, terug vanaf canton). We vertrekken 2 juli en blijven 4 weken. Nu we dus ons visum willen regelen komen we er achter dat de kans vrij klein is dat dit gaat lukken…Voor alle nachten hotelreserveringen is gewoon onmogelijk en we hebben sowiezo een visum nodig van 30 dagen. Omdat we in Groningen wonen is op de gok toch even langs de ambassade niet makkelijk. Nu vroegen we ons af of we het toch moeten proberen of de tickets maar annuleren…
Zijn er anderen met ervaringen/tips?
Hoi Bart,
Ik heb precies t zelfde probleem, zie mij vraag op t forum, maar zoals je daar kunt lezen zijn de ervaringen nogal verschillend. Ik heb zelf nog geen visum maar hoor toch dat t uiteindelijk niet zo streng is als nu gezegd wordt. Helemaal zeker weet ik t ook nog niet dus hoop ook op een aantal nieuwe berichten op het forum. Laten we elkaar allemaal maar ff op de hoogte houden want er zitten dus meer reizigers met dezelfde twijfels en onzekerheid
groeten Jochem
Hallo!
Nou, nu ook even een verslag van ons avontuur mbt het verkrijgen van een visum…
Via een tip op het forum van gele draak hebben we goedkope hostels via hostelworld.com vastgelegd met een annuleringsgarantie. Deze reserveringen hebben we uitgeprint en samen met een reisschema, kopietje van de tickets en de ingevulde formulieren naar de visumdienst in amsterdam gestuurd. Deze mailde de volgende dag al terug dat de reserveringen alleen op Gerries naam stonden…of we niet even wat konden bedenken om dat te veranderen…de mailtjes hebben we maar gewoon zelf aangepast (…), en die weer doorgestuurd naar de visumdienst. Die keurden dit goed en hebben alles naar de ambassade gestuurd. Na een paar dagen vol spanning hebben we het dan eindelijk terug gestuurd gekregen: een paspoort MET een visum voor china! Hoera, eindelijk
![]()
.
groetjes gerrie en bart
Bart lubbers. e.a. vorig jaar door china gereden met eigen vervoer met gids. vis voor 90 dagen genomen dubbel entree, je weet maar nooit. Dim Sum in utrecht kan je goed voorlichten. Verder visum.nl in amsterdam. Regel je visum wat later, dan is de gevoeligheid van de aardbeving weer wat minder. Groet hans u
Hi Bart,
Heel goede tip! Heb je dan ook trein/vliegtickets voor het reizen in China zelf geboekt vanuit NL en die meegestuurd naar de visumdienst in Amsterdam? Of was dat niet nodig?
Groet, Rianne
We hebben alleen de vliegtickets naar beijing en terug naar nederland hier geregeld. Op het reisschema hebben we aangegeven dat we per trein naar de volgende stad reizen. Die treintickets hoef je niet mee te sturen!
Ik was van plan om gewoon voor lange tijd met een tourist visa naar China heen te gaan, maar hier heb ik idd meer aan, bedankt!