Backpacken in Canada (Banff)

In juli ga ik 4 weken backpacken in Canada alleen maak ik mij een beetje zorgen. Backpack zal zo’n 22 kilo wegen maar heb totaal geen ervaring met reizen met een backpack. Conditie laat ook flink te wensen over XD. Is dit te doen? Een 22 kilo backpack dragen lijkt mij echt zwaar.

Hoe bedoel je backpacken? Reizen zonder eigen vervoer of kamperen in de wildernis?

In de wildernis

Backpack is echt veel te zwaar. Ik ging een maand naar China met 12 ofzo incl schoenen.

Waarom ga je met zoveel spul op stap ? Kleding voor week is genoeg. Ik zou een roltAs doen ipv backpack. Canada heeft prima infrastructuur dus noodzaak is er niet

We willen een maand in de natuur rond brengen, alleen voedsel is dan al 10 kilo.

Maand in natuur met matige conditie? Ik geloof niet dat ik dat zou doen. Ik zou me goed voorbereiden en sowieso kan je niet overal zomaar in het wild kamperen. Ook ivm wildlife niet aan te raden op een aantal plekken

Ik heb gelukkig nog 3 maanden om mn conditie een beetje op peil te krijgen. We willen wild kamperen waar mag maar vooral ook de camping grounds gebruiken. Beste zou zijn om steeds voor 1 week eten te zorgen zodat we niet alles een maand lang hoeven te dragen. Dat scheelt al veel in gewicht.

Als je er niet veel ervaring mee hebt zou ik het wat minder rigoureus aanpakken. Waarom niet beginnen met dag tochten en tochten met twee overnachtingen? Spullen die je niet nodig hebt kan je ergens achterlaten.

Heb je een concreet plan van welke hikes je wilt gaan doen? Weet je hoe je bij de start van de trails kunt komen? Je zal een vergunning nodig hebben voor wildkamperen, heb je dit uitgezocht? Waar ga je nieuw voedsel halen?

Een hele maand aan eten mee sjouwen lijkt mij niet te doen.