Vragen over backpacken in BC

Hallo,

het is een hele boterham en ik heb al veel antwoorden gevonden op het forum maar nog niet alles is duidelijk, daarom deze oproep.

Ik wil volgend jaar of binnen 2 jaar voor een 4-tal weken naar Britsh Columbia gaan backpacken.

==> Ofwel effectief enkel wandelen in national parks en rockies + slapen in tentje
==> ofwel met een huurauto en tentje rondtrekken door BC.

Ik zou het liefst alles te voet doen en indien nodig een greyhound nemen, maar kun je op 4 weken veel afstand afleggen met je rugzak? want ik wil zoveel mogelijk zien natuurlijk maar ik wil het graag op een sportieve (en avontuurlijke) manier doen. Dus niet ’ de toerist’ uithangen en met de wagen rijden van plekje naar plekje.

1. Wat zijn de kampeerregels in BC met tentjes? kun je daar nog zelf een plekje uitzoeken of is alles veel strikter?

2. Welke documenten heb je allemaal nodig? (identiteitskaart, internationaal paspoort, rijbewijs, …)

• Hoelang op voorhand moet je die documenten aanvragen?
  1. Hoe is het weer daar meestal in de periode van september?

Dit waren de eerste vraagjes, ik zal er waarschijnlijk wel nog een 100-tal vergeten zijn maar die vragen stel ik later dan wel? :wink:

Alvast bedankt voor de reacties!

Vriendelijke groeten,

Een dromer van het aardse paradijs.

“kun je op 4 weken veel afstand afleggen met je rugzak?”

bedenk heel goed dat alleen BC al 22x groter is dan nederland…het is er veel minder dicht bebouwd, dus het kan wel even duren voordat je weer wat tegenkomt, qua bebouwing. Auto met tentje lijkt me iets practischer…

“zelf een plekje uitzoeken of is alles veel strikter?”
Het zou niet echt mijn keus zijn om alleen met een tentje in the wild te gaan staan.
Beren, cougars, wolven, bijvoorbeeld? Er zijn prachtige campings in nationals parcs.

Je hebt aan een paspoort en return-ticket genoeg.

En wat het weer betreft: bc is de provincie van de micro-klimaten…het kan in het ene dal koud zijn, regenen, misschien al wel sneeuwen en verderop nog écht warm zijn.
Laat je dus, ook en vooral onderweg, goed voorlichten.

Je kan trouwens ook heel veel zelf uitvinden op het internet. Canada heeft uitstekende toeristen-sites met veel goede info, ook over lange, meerdaagse hikes.
Ga er gewoon eens even een paar avonden aan zitten en je kan zelf al veel ontdekken.
Plannen is toch al de helft van de fun, niet dan?