Hallo! 
Ik wil graag 3 of 4 weken gaan backpacken B.C…
zijn daar sites van en weet iemand misschien goedkope verblijfsadressen in en rond vancouver? Ik wil natuurlijk wel veel zien maar is het bijv duur om een auto te huren voor die paar weken?
Alvast bedankt!
Groetjes OneinduG
Hoi!
ik heb deze zomer 4 weken gereisd in west canada… en ben er nu aan het studeren…
Tips…:
Greyhound busvervoer is op zich de goedkoopste manier.
Een auto huren is vrij duur voor vier weken, voor een week ofzo is het wel leuk te doen… maar ik zou informeren naar een Moose tour. Dan ga je met een bus (niet georganiseerd hoor!) en kun je zelf bepalen welke plekken je eruit wilt. Ben veel mensen tegengekomen die dat deden en je leert ook makkelijk steeds weer nieuwe mensen kennen. Ze zetten je altijd af bij hostel of er in de buurt en het is echt gericht op backpackers.
Hostel bij het Shuswapmeer is echt een aanrader!! Sowieso zijn hostels erg leuk en goedkoop om te verblijven en je leert supersnel mensen kennen. Je bent nooit alleen op die manier…
Ga ook zeker naar Vancouver Island (Victoria!!), maar ik denk dat je dat al wel van plan ben. Vervoer daar is de Tofinobus.
Ik heb een backpackerstour gedaan van 6 dagen in de Rocky’s (supermooi!) met Truenorthtours. Super goed geregeld en een goedkope manier om veel te zien en mee te maken in weinig tijd!! Ik vond het super!
Check mn website deboruccia.blogspot.com voor info, en dan vooral de maand augustus (de rest van de maanden is van mijn studietijd hier, voor jou minder interessant…!).
Als je meer wilt weten, mail me maar!! <emailadres verwijderd>
Gr,
Deborah