Ik zat er aan te denken om van de zomer misschien te gaan backpacken door Midden en Zuid-Amerika. Ik heb echter nog geen keuze gemaakt welke landen ik wil bezoeken, maar Colombia staat bovenaan op het lijstje. Ik wil overigens niet met een georganiseerde tour gaan, dat is niet mijn ding. Niet bepaald avontuurlijk, althans dat is mijn mening.
Nou wil ik graag aan de deskundigen hier een aantal vragen stellen Bij voorbaat dank!
Is het veilig om in je eentje te backpacken?
In hoeverre spreekt men Engels? Ik spreek vloeiend Engels, maar mijn Spaans is erg basic.
Zijn er organisaties die je door de Darien Gap kunnen gidsen? Ik weet dat het niet bepaald veilig is daar, maar ik heb verhalen gehoord van mensen die het toch gedaan hebben.
Hoe veilig zijn steden als Bogota, Medellin, Cali en Cartagena? Ik heb overigens een half jaar in Kaapstad gewerkt dus wat betreft veiligheidsmaatregelen ben ik wel op de hoogte.
Colombia is prima te doen.
In de steden spreken best wel wat mensen engels maar ik zou toch een paar woorden spaans bijleren.
Carthagena is veilig de andere zijn vergelijkbaar met Amsterdam.
Gewoon je verstand gebruiken en niet ladderzat snachts gaan rondwandelen. Ga ook niet zomaar wijken in die je niet kent. Vraag in je hostel wat wel en niet kan.
Over de Darien gap heb ik geen info.
Je wil geen strand vakantie maar toch moet ik je nationaal park Tayrona aanbevelen. Hier is het zooo relaxed en mooi.
Verder is Letitia erg leuk als je van jungle houd.
Carthagena is een must see evenals de moddervulkaan daar vlakbij waar je lekker in kan dobberen.
ja, zolang je goed geinformeerd bent welke gebieden wel of niet toegangkelijk zijn voor de toeristen is het te doen, ik zou je aanraden om met lokale en door de overheid erkende gidsen te reizen. Deze mensen kan je erkennen aan een uniform, hemd en/of hesje met een gegraveerd nummer op de borst.
In hoeverre spreekt men Engels? Ik spreek vloeiend Engels, maar mijn Spaans is erg basic
Met basic spaans kan je ver mee. In de steden kan je soms iemand vinden die engels spreekt, daarbuiten wordt het zeeeer moelijk dus neemt een woordenboekje mee.
Hoe veilig zijn steden als Bogota, Medellin, Cali en Cartagena? Ik heb overigens een half jaar in Kaapstad gewerkt dus wat betreft veiligheidsmaatregelen ben ik wel op de hoogte.
Deze steden zijn net zo veilig (veiliger) dan amsterdam, rotterdam, rome, londen, Kaapstad en noemt maar op… als je met de veilegheidsmaatregelen zelf rekening houdt dan is er niets aan de hand.
ja, zolang je goed geinformeerd bent welke gebieden wel of niet toegangkelijk zijn voor de toeristen is het te doen, ik zou je aanraden om met lokale en door de overheid erkende gidsen te reizen. Deze mensen kan je erkennen aan een uniform, hemd en/of hesje met een gegraveerd nummer op de borst.
In hoeverre spreekt men Engels? Ik spreek vloeiend Engels, maar mijn Spaans is erg basic
Met basic spaans kan je ver mee. In de steden kan je soms iemand vinden die engels spreekt, daarbuiten wordt het zeeeer moelijk dus neemt een woordenboekje mee.
Deze steden zijn net zo veilig (veiliger) dan amsterdam, rotterdam, rome, londen, Kaapstad en noemt maar op… als je met de veilegheidsmaatregelen zelf rekening houdt dan is er niets aan de hand.
Aangezien ik een natuurliefhebber ben, zou ik ook een jungletocht willen maken. Ik neem aan dat dit in Colombia ook te doen is? Hebben jullie misschien een aanrader (park/regio, etc.)?
Wat betreft openbaar vervoer lees ik vaker dezelfde verhalen. In tegenstelling tot bijv. Zuid-Afrika, waar je net oplettend moet zijn in de grotere steden, lees ik vaak over Colombia dat je daar net buiten de steden erg alert moet zijn. Klopt dit? En van wat voor kwaliteit is het openbaar vervoer?
Eind april gaan mijn zus en ik samen naar Colombia. We willen zoveel mogelijk avonturieren.
We willen ook een jungletrekking maken die niet al te zwaar en te lang is.
Wie geeft ons tips? Ook over hostels, hotels etc. graag.
Alvast bedankt en groetjes,
Gerdien
Je vliegt van **Bogotá – Leticia **, de hoofdstad van de Amazone−Vanuit Bogota is Leticia alleen per vliegtuig te bereiken in ca. 2 uur vliegen.
Leticia is een kleine Colombiaanse stad bij het drielandenpunt van Colombia, Peru en Brazilië. Daar zijn er een aantal hostess, hotels niet veel keuze en verwacht geen luxe.
Van daar uit kan je met een lokale gids naar la Reserva Marasha lopen, in de reserve slaap je in cabañas het zijn gezamenlijke slaap accommodaties. Je slaap met een man of 10 / 15 maar als er weinig gasten zijn in de Reserva kan je vragen voor je eigen cabaña.
Vanuit deze punt kan je met de gidsen wandelingen maken in de oerwoud of met de caño varen. Vergeet niet je kaaplaarzen mee te nemen.
Vanuit Leticia kan je ook verschillende Inheemsen gemeenschappen bezoeken w.o de Comunidad Macedonia , Maloka etc. een bezoek aan de Puerto Nariño is goed te doen, onderweg kan je de Lagos de Tarapoto bewonderen en als je geluk hebt dan kan je de roze dolfijnen zien.
Ik heb drie maanden door colombia gereisd en heb me eerlijk gezegd geen moment onveilig gevoeld. De mensen zijn ongelooflijk behulpzaam. De bussen zijn ook prima en niet duur. Had het alleen op een gegeven moment wel gehad met de luide actiefilms
Wat erg veel mensen doen qua jungle trekking is de tocht naar Ciudad Perdida vanuit Taganga. Een dag of drie door Parque Tayrone, erg mooie omgeving.
Colombia is prachtig, veilig en heeft zoveel te bieden!!!
TIP: Hou jij van reizen in Colombia of plan je binnenkort een tripje naar dit prachtige land? Wordt dan fan van „Colombia Fácil“, een GRATIS backpackers’ guide en steun mijn project op facebook.
Hoe meer fans, hoe sneller ik financiële steun zal vinden.
Colombia is eindeloos mooi, gevarieerd en veilig is mijn ervaring. De mensen zijn ontzettend vriendelijk en zullen alles doen om je te beschermen. Risico’s loop je overal.
Niet te missen: Cabo de la Vela, Santa Marta, Cartagena, Zona Cafetara en ga zo maar door.
Ik krijg gewoon weer heimwee als ik dit opschrijf.
Wij zijn dus wezen backpacken, een heel avontuurlijke reis. De infrastructuur is geweldig, je komt gemakkelijk van A naar B. Wij hebben veel gebruik gemaakt van de collectivo taxi’s. Heel voordelig, veilig en snel op de plaats van bestemming.
We zijn ook nooit ziek geweest. Kortom: een aanrader.
:vak02: