Backpacken Bali/Kuala Lumpur

Hey!

Ik ga met een vriendinnetje volgend jaar backpacken voor het eerst. We willen graag van Bali naar Kuala Lumpur. Nu heb ik wel een paar vragen hier over aangezien dit mijn eerste rondreis is.
Hoe lang zou ik hier voor moeten uitrekenen?
Ik wil voornamelijk ook surfstranden vinden zodat ik kan surfen, is dit dan een leuke rondreis?
Hoeveel moet ik regelen?
In welk seizoen kan ik het beste gaan?

Groetjes!

Hallo LEVG bij Van Verre staat een voorbeeld van zo’n rondreis, misschien dat je dit als leidraad kunt gebruiken.
Is anders geen voor de hand liggende route die je noemt.
Kuala Lumpur en Bali liggen nogal uit elkaar maar is niet onmogelijk.
Je kunt het zo lang en zo kort maken als je zelf wilt natuurlijk. en ook wat het regelen betreft hangt veel af van je iegen ondernemingszin

Wil je het hele stuk zo veel mogelijk over land van Bali naar Kuala Lumpur (dus bijvoorbeeld via Java en Sumatra en met veerboten)? Of langs een paar toeristische gebieden en tussendoor met het vliegtuig?

Ben je een ervaren surfer, of wil je leren surfen? In dat tweede geval zijn er enkele stranden langs de zuidkust van West-Java heel geschikt.

Het droge seizoen is op Bali (en het grootste deel van de rest van Indonesië) in de Europese zomer, ongeveer van april tot oktober. Dat is dus het meest geschikte seizoen.