Beste periode om naar Bali eo te gaan

Dit jaar willen Yolanda en ik naar Bali gaan en daar een beetje rondreizen. In verband met mijn werk kan ik dit jaar alleen in de maand juni. Ik heb gelezen dat het dan in deze periode erg druk is. Mijn vraag is of iemand in deze periode op Bali is geweest en mij kan vertellen of dat zo is, wij houden namelijk niet zo van drukte.

Kees

Kees,
in Kuta en Ubud zal het best druk zijn met toeristen (vorig jaar tenminste wel), Sanur is doorgaans al veel rustiger. Buiten deze plaatsen zul je op Bali niet veel toeristen tegen komen.

Groetjes

wij zijn al een keer in juni geweest,het is een prima tijd om te gaan ,niet te heet en een lekker windje.
sanur is de beste plaats om heen te gaan ,niet te druk.
en een goede plek om van daar het eiland te ontdekken.

groetjes sredneb.

Inderdaad, juni is een prima tijd om daarheen te gaan. Inderdaad zal het in Kuta wel druk zijn, maar dat is het het hele jaar door geloof ik zo’n beetje. Dat is gewoon echt een toeristische plek, wel erg leuk overigens!

Heel veel plezier in ieder geval!

Groetjes!

En als je wat meer rust zoekt ga dan naar de noordkant van het eiland, lovina en omgeving is een stuk rustiger dan het namaak torremolinos in het zuiden…

is december een goeie periode?
x

Hoogseizoen, veel Aussies en lokale toeristen rond de kerstdagen tot in het nieuwe jaar.

Mijn inziens is het het hele jaar door prima om naar Indonesie te gaan, in december is echter wel de regentijd aan de gang.Niet dat het de gehele dag regent maar als het regent dan regent het ook goed…Maar ook de zon zal je zeer regelmatig zien in december.En net wat boomaap zegt: veel Aussies,al of niet dronken, in het zuiden

Regentijd ?? Dat wordt een beetje verouderd begrip, de laatste jaren is er geen peil meer op te trekken, net heeft het weer eens lekker gestort (Solo), droge tijd, het komt elke dag met bakken uit de lucht. Malam Minggu, hujan… :drugged:

Tja, het klimaat is onberekenbaar, maar de meeste regen valt dan toch nog in de zg “normale” tijd van het jaar, tenminste vorig jaar nog wel…hoewel er toen wel soms abnormaal veel viel. Maar liever daar in de regen dan hier in het polderlandje…

Hi Senior,

Ik herken het verlangen om altijd maar daar (voor mijn hier) te willen zijn, ik hoop dat je het ooit kan realiseren. Ik heb het wel gehad, ik verlang er hevig naar om met verkleumde handen een echt patatje van Wil Graanstra bij de Westertoren op te schrokken, en daarna op de Rozengracht ergens in een Cafe naar binnen te duiken om een kopstootje te consumeren. Wel met een jas aan, want die heb ik nog nooit hier gedragen, heb er niet eens eentje :smiley:

Hopelijk over een jaar of 6, bij leven en welzijn ,als ik mijn pensioen kan gaan “verbrassen” en nog wat later de aow erbij Ergens in een rustig dorpje op bv Java,desnoods op Bali (maar dan ver weg van Kuta en omgeving)Voorlopig moet ik het doen met een periode tussen de 1 en 3 maanden per jaar,afhankelijk van de inhoud van mijn dompet>> 1 juni ga ik weer die kant op,ik tel nu de uren al af…

Graanstra staat er nog steeds en de haringboer ernaast ook nog,dus dan eerst een patat met een klodder mayo en dan een haring…Kopstootje? Ja daar moet je van houden,ik hou het bij bier alleen,in de kroeg tenminste gezien de prijzen hier…

Rustig dorpje,klinkt romantisch, maar niet haalbaar. Een vreemde bule in zo een besloten gemeenschap met allemaal hetzelfde geloof, nee is heel naar. Beter een perumahan dicht bij een stad, waar de meeste mensen geen eeuwenlange binding met de grond hebben.

Om even bij het topic te blijven, volgens mij is uit herinnering de beste periode februari.-maart. Er is nog lang geen uitzicht op groen blad in NL, de winter was laaaaang…zonder… Kom je terug, zijn de dagen al wat langer en is er een groeiend optimisme te bespeuren, het wordt ooit zomer. Op Bali/Java is het rustig, weinig toeristen, de mensen zijn blij je te zien.

hallo…
ik woon op bali als nederlands sprekende gids. En als de beste tijd om naar bali te gaan voor de europeanen is vanaf juny tot en met september want in oktober begin al regent seizoen. maar vergelijken Bali met java, het regent veel minder op bali. Het regent meestal alleen een paar minuten tot een uur dan stoppen, niet de hele dag ook.

Hoelang regent het?
Als ik in december/januari naar Java/Bali/Lombok ga, hoelang duurt zo een regenbui? een paar minuten? een uur? enkele uren? of een ganse dag?
en is het bewolkt?
x

Alsof je precies kan zeggen hoe lang het regent!?!?!

Soms regent het een uurtje per dag, soms zijn er meerdere buien. Ik heb ook wel eens een enkele keer gehad dat het meer regende dan droog was, maar dat zijn uitzonderingen. Gewoon even schuilen, en dan verder vakantie vieren of werken. Vooral niet te moeilijk doen!

(En ja, ik heb ook op Bali gewoond. Ik ken de seizoenen ook enigszins.)