In december 2008 /januari 2009 wil ik graag een rondreis maken op Java/Bali. Nu zijn deze maanden aangegeven als regenmaanden maar ook als hoogseizoen. Aangezien ik de reis wil eindigen met een weekje op een van de schitterende stranden van Bali :zon02: en daarvoor geen zin heb om de schitterende tempels in de regen te moeten fotograveren, vraag ik me af wat te doen. Kan iemand mij hier informatie over geven?
MEESTAL regent het niet de hele dag, ook in het regenseizoen niet. Mijn ervaring op Java is dat de meeste buien aan het eind van de dag vallen, dus wanneer je vroeg je bedje uit gaat (is het ook nog niet zo druk en warm) kun je over het algemeen redelijk droog tempels enzo bezoeken. Houd er wel rekening mee, dat wanneer je een trekking doet, het glad kan zijn.
Op Bali heb ik vaker meerdere buien per dag gehad dan op Java, maar dat heeft me nooit heel erg gehinderd in mijn dagelijkse bezigheden. Soms begon ik een uurtje later met lesgeven omdat er nog geen leerlingen waren, somsm stelde ik een tochtje op de motor een uurtje uit of ging ik ergens onder het genot van een kopje thee ergens schuilen, maar meer ook niet. Gewoon gaan dus!
P.S. wanneer je mooie strak blauwe luchten op de foto’s wilt, zul je niet naar Indonesie moeten gaan. Het licht is veel te fel en het klimaat te vochtig. Saaie witte luchten dus! Behalve tijdens een van de prachtige zonsondergangen
X
Ik ben van plan in november naar Indonesië te reizen.
Weet iemand hoe het in die tijd van het jaar zit met de regen?
En zijn er eilanden waar het meer of minder regent?
Yindee
Ik ben vorig jaar december op Java en Bali geweest. Er waren een paar dagen waar het de hele dag regende (en niet zo’n beetje ook! Aardverschuivingen en overstromingen!), enkele dagen waarin er een paar flinke tropische buien vielen, wat dagen met stralende zon en wat dagen waarin het droog maar bewolkt bleef.
In andere woorden; geen pijl op te trekken.
Neem gewoon een poncho mee en maak je geen zorgen. Af en toe wat regen en wolken is (wat mij betreft) fijner dan weken lang de brandende zon op je bol
Ik neem vaak een goedkope poncho , kan je lekker in je tasje stoppen , hoef je ook geen paraplu meenemen.Neem geen plaats en licht van gewicht.
Die poncho’s koop ik van de goedkope merken bij zeeman of wibra.
Soms kan je al voor 1 euro kopen.