Backpacken Azie November 2013-Januari 2014

Hoi!

Na het (bijna) afronden van mijn bachelor en een paar stressvolle maanden vind ik het tijd worden om eens goed te gaan ontspannen en weer wat meer van de wereld te ontdekken!

Ik ben Kim, 22 jaar en dus hopelijk bijna klaar met mijn bachelor biomedische wetenschappen. Ik hoop heel erg deze eind september afgerond te hebben en daarna wil ik graag weer gaan backpacken door Azië, want dat continent blijft me toch enorm aantrekken.

Ik ben drie keer in Azië geweest, steeds wanneer ik zomervakantie had e.d. :slight_smile: De eerste keer ben ik zes weken in Thailand geweest met Travel Active en heb ik veel van Thailand gezien, vrijwilligerswerk gedaan en enorm veel lol gehad! Het jaar daarop ben ik 8 weken met een schoolvriendin door Thailand/Cambodja/Vietnam getrokken, echt puur backpacken deze keer, heel erg van genoten. Twee jaar geleden ben ik met een vriendin 5 weken naar China geweest, ook “zomaar” gegaan en rondgetrokken en ook dat was een ervaring zeg.

Ik heb dus al wel redelijk wat “ervaring” (om het maar zo te noemen, je weet nooit wat je tegenkomt) met reizen in Azië, maar alleen gaan lijkt me toch nog een beetje een te grote stap en daarnaast is het supergezellig om met z’n tweetjes te gaan en alles samen te delen! Ik ben dus op zoek naar een gezellige en enthousiaste reispartner. Het liefst een vrouw, maar mocht je enorm gezellig/leuk etc. zijn (en als het goed klikt natuurlijk) en toevallig man zijn, dan wil ik me daar ook wel aan wagen.

Wanneer ik ga? Dat weet ik nog niet precies. Ik hoop eind augustus/begin september hier meer duidelijkheid over te hebben, omdat ik misschien nog een vak voor mijn studie moet volgen. Als dat het geval is, dan ben ik ongeveer vanaf half november vrij om te gaan.
Wanneer dit niet het geval is, dan ga ik eerst twee weken met familie naar Kenia vanaf half oktober en ga ik vanaf begin november naar Azië.

Tot wanneer wil/kan ik gaan? Nou, ik WIL het liefst enorm lang gaan, ha ha. Maar zoals het er nu voor staat ga ik begin februari met een master beginnen, dus wil ik ongeveer half januari terug zijn.

Zelf ben ik heel makkelijk in het hele reisgebeuren eigenlijk. Ik heb al redelijk wat gezien en het liefst zou ik naar het zuidelijke deel/eilanden van Thailand gaan, Maleisie, Singapore en Indonesië. Als je hele andere ideeën hebt, reageer gewoon, want als het me aanspreekt ga ik gerust naar andere plekken toe! Daarnaast zit een studiegenootje van mij rond Kerst/Oud&Nieuw in Thailand en ons leek het leuk dat in ieder geval samen te vieren.
Ik ben dus niet zo moeilijk en leg eigenlijk nooit echt dingen vast voordat ik ga. Je weet nooit wat er gaat gebeuren en misschien verandert het hele plan wel tijdens het reizen!

Wouw, wat een verhaal, als je het nog steeds leest tot aan hier, respect.
In ieder geval, spreek dit je een beetje aan, reageer! Het lijkt me leuk om te zien of er meer mensen zijn met een beetje dezelfde ideeën en misschien kunnen we een keer afspreken, en als het klikt… wie weet!

hoi Kim! je wilt pas in november weg? ik wil namelijk september/oktober vertrekken. groetjes! samantha

Sent from my GT-I9300 using Wereldwijzer

Hey Samantha! Waarschijnlijk kan ik pas in november weg gaan ja, ik denk dat eerder niet gaat lukken helaas. Waar wil jij allemaal heen gaan dan? :slight_smile:

Hoi Kim,

jammer! ik wil eigenlijk 4 maandjes het liefst en dan Indonesië, Maleisië, vietnam, cambodja en thailand… maar ben nof ff op onderzoek uit. want wil het liefst zo snel mogelijk weg… besluit ik later te gaan dan neem ik contact met je op! groetjes!!

Hey Kim,

Ik heb ook net bachelor psychologie afgerond en begin in februari aan mijn master! Had voor mezelf ook 1 november gepland om naar Azië te vertrekken en dan zo lang mogelijk daar te blijven (tot die tijd ben ik zoveel mogelijk geld aan het sparen).

Een echt reisplan heb ik nog niet, ben nog nooit in Azië geweest maar het lijkt me erg leuk om Thailand/Vietnam/Cambodja en misschien zelf Nepal te verkennen. Ondanks dat ik denk dat daar reisgezelschap vinden ook geen probleem moet zijn is het natuurlijk altijd leuk om te zien dat er mensen zijn met dezelfde plannen! Daarnaast is het wel fijn om contact te hebben met iemand die al wat ervaring met reizen door het gebied heeft. Zoals je misschien al door had ben ik wel een (enorm leuke/gezellige etc.) man, maar wie weet is er een klik. In ieder geval ben ik benieuwd wat jou verdere plannen daar zijn en kunnen we tips & tricks uitwisselen. Nou ik hoor wel van je.

Groetjes,
Thijs

Hallo!

Ik wil ook graag gaan reizen, in principe vanaf oktober maar november is ook prima!
Ik heb nog helemaal geen vaste plannen, maar de landen die jij aangeeft zijn ook de landen die ik heel graag wil bezoeken!

Ik ben 24 jaar, net afgestudeer aan de opleiding SPH. Ik hou van gezelligheid, en een feestje op zijn tijd. Ik vind het leuk om met allerlei mensen en culturen in contact te komen en hoop dit dan ook rijdens mijn rondreis te gaan doen!

Ik hoor graag van je als je deze plannen nog steeds hebt! Of misschien hebben de andere personen die in dit topic gereageerd hebben nog geen plannen en interesse om samen te reizen?

Groetjes!

Marissa Zonneveld

hoi marissa,

ondertussen al iets gevonden?
ik ga 30 september naar indonesie… 25 oktober richting Maleisië etc of iets anders :wink:
rond de periode oktober gaat er wel nog iemand mee… miss lijkt vhet je leuk om aan te sluiten of samen verder te gaan

als het je wat lijkt kan je me altijd een pm berichtje sturen!

groetjes!

Sent from my GT-I9300 using Wereldwijzer

Hoi allemaal!

Bedankt voor alle leuke reacties.
Ondertussen heb ik meer duidelijkheid en ik hoop dat er nog mensen zijn die het zien zitten om (delen van) de reis mee te reizen!
Ik wil graag begin november naar Jakarta vliegen en een maand rondreizen op Java/Bali. Daarna wil ik voor 3 a 4 weken naar Maleisie en het laatste deel wil ik naar Thailand. Waarschijnlijk wordt dit zuid-Thailand (beetje eilandjes), maar ik sta ook open voor andere opties. Half januari wil ik vervolgens (vanaf Bangkok denk ik) terugvliegen.
Mocht je dit wat lijken en heb je dezelfde plannen zo’n beetje, dan hoor ik het graag en misschien kunnen we er samen wat mee doen!

Groetjes!

Heb je een bericht gestuurd :slight_smile: