Backpacken Australie eind Mei begin Juni

Goedemiddag allen,

mijn naam is Paul en ben 23 jaar. Wanneer ik vertrek ben ik 24 jaar. Ik ga samen met een maat van me (24jr) naar Australië toe om eens even te kijken hoe en wat het daar is. We hebben geen plannen, op de oostkust na dan, dus we zien het wel als we daar zijn.
Wij dachten dat het wel slim is om een normale auto, 4x4 of een camper te huren/kopen. Want met een bus alles bezichtigen hebben wij geen zin an. Beter dat we zelf kunnen bepalen hoe en waar we heen gaan.

Heb je interesse of ga je eerder, zonder concrete plannen, en heb je wel zin om met ons mee te gaan, let me know

greetz

Paul

Heej Paul,

Klinkt goed. Rond 29 mei zal ik aankomen in Australie, want ik ben namelijk vanaf 1 februari op wereldreis.
Het principe van dat niets vast staat en dat je gaan en staan waar je wil klinkt goed!
Mijn gedachte is (wanneer deze week mijn tickets worden bevestigd) om via Cairns naar Sydney/Melbourne te gaan.
Enige maar is dat ik dan op 1 juni daar moet zijn, omdat mijn vliegtuig me dan naar Nieuw Zeeland brengt.

Laat maar iets weten,

Groetjes,

Martijn

hey paul en martijn,
ik ben er ook over na aan het denken om die kant op te gaan… mijn plannen zijn alleen nog niet zo ver gevorderd als die van jullie.
ik heb wel een vraagje, want ik vind het heel lastig om te berekenen hoe veel zo een (wereld) reisje me nou zo al gaat kosten?
t liefst zou ik voor minimaal een jaar weg gaan en in new zealand beginnen en wel kijken waar t schip strand. ik wil daar ook gaan werken, maar ik ben een beetje bang dat mn geld er door heen gaat vliegen en ik dan zo weer thuis ben met niks… hoe hebben jullie dat berekend, uitgezocht? misschien heb je wat tips voor me:)
thanks alvast,
groeten mabinte

Heej Mabinte,

Uhhm er zijn verschillende sites die aangeven hoeveel het ongeveer kost. Maar ik hou rekening met een ticket + €1000 per maand.
In Azië is goedkoper dan bv. in Australië of Nieuw Zeeland. Dus daar zit een schommeling tussen van de prijs.
Je moet altijd zorgen dat je een bedrag reserve houdt als je weer in NL bent. Anders zou je daar problemen mee krijgen.
Vooral verhalen lezen van mensen en forums nazoeken en op google wereldreis intoetsen.

Groetjes,

Martijn

hi thanks voor de snelle reactie,
met die 1000 euro ga je er van uit dat je niet werkt en reist en veel mooie plekken bezoekt?
in new zeeland en zeker australie is t leven net wat duurder als hier heb ik begrepen…toch?
ja ben al veel aan t lezen op internet, maar daar is zo veel info dat het er soms niet duidelijker op word
maar bedankt voor jou idee over kosten :slight_smile:
heel veeel plezier en geluk en moois op je reis
groeten mabinte

Hoi Paul& maat

Ik vertrek dezelfde periode en denk er net ook zo over, niet te veel plannen! Heb je ook een privé-berichtje gestuurd met wat info over wat ik wil gaan doen. Hadden jullie al vliegtuigtickets geboekt? Heb een goede site gisteren gevonden waar ze best goedkoop zijn!

Groetjes

Vanaf morgen staat mijn ticket wss vast, en zalk vanaf 29/05 landen in Cairns en 08/06 doorvliegen vanaf Sydney naar Nieuw-Zeeland tot 29/06 Queenstown naar Auckland.

Dus jij hebt 10 dagen in Australië? En dan moet je ook nog van Cairns naar Sydney reizen?
Sorry dat ik hier uit nieuwsgierigheid mee lees en ook nog eens reageer maar dat lijkt me wel erg zonde van de tijd.
Beter moet je proberen je ticket naar Cairns om te zetten naar Sydney zodat je in een ruime week deze wereldstad kan ‘verkennen’.

… hopelijk heb ik het fout.

Excuus, verkeerd op de planning gekeken.
27/04 vlieg ik vanuit Bali naar Cairns, waar ik vanwege het goedtrekken van het wereldticket rond de 10/05 naar Mackay vlieg, en vanuit daar ga ik naar Sydney. 08/06 is de vertrekdatum naar Nieuw Zeeland. (alle data nog wel onder voorbehoud).

Gelukkig had ik (en jij ;)) het dus fout…
Veel plezier! :wereld:

Hoi Mabinte,

ik heb jou pasgeleden toch alle informatie al gemaild?!

Gr. Sabine

hey sabine, ja ik had jou indd ook mn vragen gestelt :wink: thanks again

Hallo allen

leuk om zoveel reacties te mogen zien/ontvangen!

Misschien wel een tof idee dat wanneer we samen gaan, daar dan ook samen rond te reizen. Of, als we apart reizen elkaar daar meeten?

Ik hoor graag van jullie

Greetz