Ik ben Shirley, 21 jaar en wil december 2013 voor gaan backpacken in Australië. Dit ga ik doen via de reisorganisatie Travel active, hierbij vraag ik een werk vakantie visum aan.Ik ben iemand die houd van veel avontuur, surfen, doen wat ik nog nooit gedaan heb, alles ontdekken en misschien wel een auto kopen om de reis zo goedkoop mogelijk te houden. Verder ben ik opzoek naar een reisgenootje voor tijdelijk of als het klikt misschien wel voor de hele reis.
Heb je vragen? stuur gerust een berichtje!
Ik ben van plan om het zelfde te doen dit najaar (ik zelf ben een 23 jarige jongen). Ik zou ook graag een jaar werken en reizen in Australië of Nieuw-Zeeland (ik ben er nog niet helemaal uit).
Waar wil je zo al naartoe reizen? Ik had namelijk het idee om langs de oostkust te reizen, te beginnen in Melbourne en ondertussen en daar en paar maanden te werken. Alles is voorlopig nog niet helemaal concreet wel. Ik hoor graag jouw plannen.
Omdat ik met een reisorganisatie ga begin ik in Sydney, daarna is het aan mij waar ik naartoe ga en wil. Ik wil langs de oostkust reizen maar ook richting Exmouth, dat ligt weer in west Australië omdat je hier met walvishaaien kan zwemmen.Dus heel globaal, Sydney , Brisbane, Cairns, Darwin, Exmouth en Melbourne Maar daar tussen zitten ook weer een hoop dingen die ik wil zien.Eigenlijk heb ik allerlei dingen opgezocht die ik wil doen en zien en heb ik daar een soort van route van gemaakt. Maar het zal uiteindelijk toch allemaal niet hetzelfde lopen als dat ik nu gepland heb. Ik zie het daar wel. Dus ik heb wel een route in mijn hoofd maar niks helemaal uitgestippeld… Dat zie ik daar alllemaal wel.
Ik wil ook gaan werken om wat bij te verdienen zodat ik wel een jaar kan blijven, dat is namelijk nu het plan haha.
Het liefst koop ik samen met iemand of met meerdere een auto zodat het wat goedkoper is als hostels, maar dat is allemaal voor later.
In iedergeval wil ik heel veel zien en doen, het is tenslotte een onwijs mooi land.
Ik ben Dorien, 20 jaar en ben van plan om half sept tot ongeveer december naar australie te gaan! Ik heb nog geen concrete plannen gemaakt, maar wil ook t liefst veel van de oostkust gaan zien! Het lijkt me idd ook leuk om samen met iemand iig de reis te starten, en misschien een camper/auto te huren om zo zelf overal naar toe te kunnen gaan en niet van andere afhankelijk te hoeven zijn. Verder ben ik eigelijk niet van plan te gaan werken in australie, omdat ik maar max 3 maanden ga. Weetjij al wanneer je wilt gaan?
Sorry voor het late antwoord, had het redelijk druk met examens op die moment:). Je plan komt eigenlijk helemaal overeen met wat ik van plan ben. Ik wil ook de Oost-Kust volledig afreizen en hier en daar ter plekke een paar maanden werken, lijkt me echt een ontzettend fijne ervaring. Al is het bij mij ook nog niet allemaal zo concreet, maar dat zal de komende maanden wel vorderen denk ik. Wanneer vertrek jij ongeveer in december? Ga je met een bepaalde organisatie of dergelijke?
Ik vertrek wel al half oktober met Jobstop (een Belgische organisatie die je wat op weg helpt), maar misschien kunnen we dan later nog eens ter plekke afspreken of dergelijke.
Ik ben Michelle, 22 jaar en ik wil in september 2013 richting Australië/Nieuw-Zeeland vertrekken voor ongeveer 6-8 maanden. Heb nog geen conrete plannen maar wil misschien in Perth starten en dan via Melbourne de oostkust afgaan met tussendoor of aan het eind van mijn Australië-reis een retour Nieuw-Zeeland. Ik zit er aan te denken om niet met een organisatie te vliegen, maar juist de vluchten zelf te boeken omdat dat goedkoper is. Zou het fijn vinden om dan samen met iemand af te reizen richting Australië zodat ik niet helemaal in m’n uppie ben ;). Daarnaast lijkt het me leuk om via Singapore/Hongkong oid te vliegen en dan daar nog een paar dagen te verblijven.
Reisverhalen/ervaringen en mogelijke reisgenootjes zijn van harte welkom!
Ja ik vertrek 7 december vis travel active. Maar opzich kunnen we wel afspreken in Australië toch!
Ik wil graag oud en nieuw in Sydney meemaken dus ik blijf zowiezo tot 2 januari in Sydney. Daarna wil ik de rest van de Oostkust afreizen. Laat maar weten wat je wilt!
Ja, het lijkt me een leuk idee om eens af te spreken éénmaal we daar zijn. Dat moet zeker lukken aangezien ik ook sowieso van plan was om de nieuwjaarsperiode in Sydney door te brengen, het is daar blijkbaar heel hard de moeite dan. Ik kom in oktober dus aan in Sydney, maar zou daarna eerst naar Melbourne gaan om daarna terug te keren naar Sydney om daar nieuwjaar te vieren. En vervolgens te reizen tot Cairns en of Darwin, dus in feite heel de oost-kust afreizen zoals jij. Ook Alice Springs staat misschien op het programma.
Hoe ben jij van plan om te reizen, ga je een auto kopen of ga je via het openbaar vervoer?
Ja, het lijkt me een leuk idee om eens af te spreken éénmaal we daar zijn. Dat moet zeker lukken aangezien ik ook sowieso van plan was om de nieuwjaarsperiode in Sydney door te brengen, het is daar blijkbaar heel hard de moeite dan. Ik kom in oktober dus aan in Sydney, maar zou daarna eerst naar Melbourne gaan om daarna terug te keren naar Sydney om daar nieuwjaar te vieren. En vervolgens te reizen tot Cairns en of Darwin, dus in feite heel de oost-kust afreizen zoals jij. Ook Alice Springs staat misschien op het programma.
Hoe ben jij van plan om te reizen, ga je een auto kopen of ga je via het openbaar vervoer?
Ik ben Tamer, 28jaar en van belgie, en ik vertrek rond mei/juni voor 9maanden naar australie voor er te werken en reizen net als jij Ik heb er echt heel veel zin in wie weet kom ik je daar wel tegen dan, heb me ook al ingeschreven voor een surfopleiding… Laat je me eens weten wanneer jij daar zult zijn?
Ik ben Tamer, 28jaar en van belgie, en ik vertrek rond mei/juni voor 9maanden naar australie voor er te werken en reizen net als jij Ik heb er echt heel veel zin in wie weet kom ik je daar wel tegen dan, heb me ook al ingeschreven voor een surfopleiding… Laat je me eens weten wanneer jij daar zult zijn?