Backpack of tas op wielen

Weet dat er al vaker een topic is geweest tussen koffer en backpack. Maar mijn vraag is, is zo’n tas op wielen niet handiger dan backpack. Die kun je toch makkelijk tillen en je hoeft niet hele tijd met zo’n rugzak op je rug te lopen. Heeft iemand hier ervaring mee en wat is jullie mening.

Groetjes

Wat zijn precies je plannen als je in Thailand bent blijfje veel op de zelfde lokatie of reis je dag van ene punt naar het andere als je veel op de zelfde lokatie verblijft zal ik een tas op wieltjes nemen maar ga je elke dag op pad een backpack lijkt me dan beter
succes met je keuze .
Waneer ga je naar Thailand Evelien?:thailand::cambodia:

Tas op wielen lijkt me alleen handig als je door gebieden reist waar de infrastructuur goed is geregeld. Dat is imho Azie dus grotendeels niet, haha. Heb daar zelden bagage met wielen gezien. Volgens mij is dit het handigst: backpack en niet zwaarder beladen dan 8 kilo. Ik zweer bij m’n backpack: met m’n familie naar Center Parcs, voor zaken naar New York en alles wat daar tussen in zit…

Cheers!

hangt van je soort reis af
je kan vast wel nadenken: voor die wielen heb je een erg platte ondergrond nodig-nou, ik ben weer eens in BKk hier-en die is hier dus niet buiten. Zodra je buiten de airport komt is de lol eraf. en denk eens aan bus/trein reizen.
er zijn trouwens ook bekpeks met ook nog zon wielding erin verstopt-maar zon ding is dan zo zwaar dat ie al 2/3 kg weegt leeg. Omdat iedereen dan mekkert over ‘‘maar’’ 15 of 20 kg. bagage mee in het vliegtuig weegt dat mee. ze kosten rond de 1000/2000 THB klein/groot bij Carrefour hier.
als je op een geheel verzorgde reis gaat waar alles voor je gesleept wordt is het geen punt.
overigens-de slimme lokale aziatische toerist-die zijn hier ook volop, bvb uit Singapore, Malaysia, Japan etc-hebben allemaal zon trolley-zo klein dat ie als handbagage meekan. Maar zij weten dan ook veel beter als de NL nogniethierkomer wat je hier niet nodig hebt.

Geef mij maar tas op wielen,heel gemakkelijk om je te verplaatsen!!Ik wordt ook een dagje ouder,en ik hoef al dat gesleur niet.Laat de tas op wielen zijn werk maar doen,meer moet dat niet zijn.g.s

hoi hoi,

Ik denk dat er voor beide iets te zeggen valt.( Alle voor en nadelen zoals hierboven geschreven).
Ik zelf reis nu zo’n 8 maand met een tas op wielen en vind het ideaal. Daarnaast kan ik er wel een rugzak van maken, maar dit is nog maar 1 keer nodig geweest. Het klopt wel dat deze tassen zwaarder zijn, maar dan kom ik nog niet aan de 15 kilo. Het grootste voordeel voor mij is dat ik dit niet op de rug heb hangen, als ik iedereen zie sjouwen in de hitte dan ben ik blij dat ik een tas heb met wieltjes. En wat betreft (on) handigheid op straat en openbaar vervoer? nog geen enkel nadeel ondervonden. Maar dat komt omdat een gemiddelde rugzak groter is dan mijn tas.

Veel plezier met de voorbereiding, en denk maar zo, in Azie zijn genoeg tassen… je kunt altijd nog een andere kopen voor een leuke prijs!!

groet Loes

Hoi loes e.a.
Ik,vrouw 50 j,had inderdaad een goede zware rugzak van de outdoor.In thailland nieuw vrouwenrugzakje gekocht.Daarmee in Indonesie met 9 kg alle eilanden bezocht.
Het probleem was toen dat hij te klein was omdat ik mijn weinige kleding niet kon wassen en de volgende dag weer mee kon nemen omdat het te vochtig was om te drogen en je was laten doen ging ook niet omdat ik al heel vroeg vertrok.
Ik denk dus nu aan een tas op wieltjes want ik kan in die bloedhitte niet zoveel dragen.
Vraag; heb jij gewoon zo’n tas van de V en D,sporttas op wielen,redelijk prijsje???
ik was bij Bever en een rugzak op wielen deed 219 euro.
Gaat hem niet worden met 2 rugzakken in de kast.
Ga binnenkort weer een maand backpacken,met ook bv klamboe en lakenzak en wil op mijn leeftijd af van die zware rugzak en ook plek hebben voor wat leuke souveniers.
Alvast bedankt voor tips gr marjo
g

Hoi Marjo,

Wat lastig toch allemaal die keuzes maken en dan ben je nog niet eens op vakantie!! haha

Maar goed, ik weet niet waar je naar toe gaat op reis maar in Azie(Maleisie, Thailand, Indonesie)) kun je bijna op elke hoek van de straat wel een tas kopen. Gemiddeld rond de 20 euro, en in elke maat.

Nog veel plezier met de voorbereiding,
Groet Loes

Hoi Loes,
Dus beter daar kopen dan zo"n sporttas op wielen bij de VenD??
Heb jij een rugzak op wielen of een zachte tas op wielen?
Ja die keuzes he,bedankt voor je antwoord

Hoi marjo,

ja lastig lastig allemaal! Maar ook erg leuk, althans de voorbereiding van een vakantie is ook al een beetje voorpret, toch?
Wij zijn begonnen met goedkope tassen van de Bristol ( op wielen), en zijn toen hier verder gaan kijken…Ik zou wel een tas kopen waar alles in past en die een beetje comfortabel is, als je dan niet gelijk wat vind dan baal je in ieder geval niet van je huidige tas…
Ik heb een zachte tas op wielen met de hengels verborgen aan de achterkant. Het is niet zo dat je deze kunt gebruiken voor langere tijd (als zijne rugzak)( krijg je toch last van je rug ) maar volgens mij is dat ook niet de bedoeling van een tas met wieltjes…

Groet Loes

Ikzelf heb er één gekocht in Bangkok voor maar 750bath!!Normaal vind je die tas in Belgie tegen het dubbele van de prijs!gegroet:georgessiam.