Hallo, Wij, mijn man en ik, beide 50+ gaan volgend jaar 7 maand rondtrekken in Zuid Oost Azie.
We zullen niet vaak langer als een week op één plek blijven. Dus redelijk veel rondtrekken met openbaar vervoer.
We willen in ieder geval iets met een grote rits, zodat we goed bij de bagage kunnen komen.
Nu komt voor ons de keuze:
een klein backpak van 60 liter (bijv. lowe pro, trekker pro)
een rugtas met wieltjes 60 liter (bijv osprey sejour)
Wat is jouw advies?
Heb je een ander voorstel voor ons?
goede vraag-ik ben nu in BKK en toe aan een nieuwe en twijfel ook.
Zoals met al dat soort dingen hebben ze allebei hun voor+tegen.
Tegen wielen: extra gewicht (bij vliegen!), en er is hier in deze regio vrijwel geen plat stukje straat waar het echt nut heeft. En meer kans op beschadiging bij elke keer bus/trein in/uit etc.
Voor; het is toch meer easy-zij het dan lang niet altijd.
Als je je pack echt alleen gebruikt voor bus/taxi in/uit en van/naar HTL/guesthse etc, dan zou ik-als het prijsverschil niet al te groot is, voor wielen kiezen.
Als je vrijwel zeker weet je pack ook voor langere trektochten zelf te moeten dragen-dan geen wielen, dat hindert dan te veel.
Overigens: ook als low-budget backpacker hoef je-mits wat kleingeld-eigenlijk nooit heel veel te dragen. dat soort kleine hand+spandiensten zijn juist in deze regio in overvloed en spotgoedkoop. Thai hier huren wel een tuktuk voor een paar 100 mtr-die gaan echt niet lopen+sjouwen!