Backpack Mexico, Guatemale en Belize

In augustus 2011 willen wij een kleine 4 weken gaan backpacken door deze drie landen :zon02:!! We hebben ontzettend veel zin om die rugzak weer op te mogen doen en lekker te gaan.

We hebben in ons gedachten om te vliegen op cancun en dan als volgt:

Cancun
Merida
Palenqua
San Cristobal
Antigua
Chichicastenango
Flores/ Tikal
Belize (Caya Caulker)

Is deze route goed te doen? Tips/ of opmerkingen zijn welkom. Halen we dit in onze tijd, of kunnen we meer punten bekijken?

Deze route is m.i. in 4 weken goed te doen, alleen moet je wel opletten dat je een redelijke planning maakt als er een plek bij is waar je zeker wat langer zou willen blijven.

Verder zou ik je als tip Campeche willen geven. Merida - Palenque is best in een dag te doen, maar dan sla je een prachtig stukje Mexico over. De stad is nog niet zo toeristisch en heeft een zeer mooi historisch centrum.

Vanuit Belize direct naar Cancun zou ik niet doen. Het is een lange rit en er ligt genoeg moois tussen om een stop te maken.

Ik denk aan een soortgelijke trip. Ik ben van plan om 6 weken te gaan reizen.

In grote lijnen wil ik in Mexico City beginnen, vervolgens naar het oosten reizen, de grens oversteken en Guatemala bezoeken, in Guatemala naar het noorden reizen, even in Belize blijven en vervolgens afsluiten met een groot stuk Yucatan.

Is dit realistisch? Is december/januari trouwens een goede reisperiode voor Guatemala? Zie de laatste week alleen maar regen daar via het weerbericht.